۴۸ ساعت با مجیدی و استقلال؛

پمپاژ انگیزه در ساق‌های ناامید

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۵:۴۵:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۸۶۲۶
پمپاژ انگیزه در ساق‌های ناامید
عملکرد متفاوت بازیکنان استقلال در دیدار با فولاد کاملا نشان داد مجیدی همانطور که خودش گفته از نظر روحی و روانی روی بازیکنان کار کرده و انگیزه را به ساق‌های ناامید آنها برگردانده است.

به گزارش برنا؛ استقلالی‌ها بعد از یک نیم فصل دشوار و پر از حاشیه برای سومین بار فرهاد مجیدی را روی نیمکت خود می‌بینند. مجیدی در حالی با امضای معنوی هواداران استقلال به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد که برای سومین بار در میانه های فصل هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت.

شماره هفت محبوب استقلال پیش از این، یک بار جانشین وینفرد شفر شده بود و بعد هم جانشین آندره‌آ استراماچونی شد و حالا نیمکت استقلال را از یک ایرانی یعنی محمود فکری تحویل گرفته است. فکری که قدر فرصت طلایی حضور بر روی نیمکت تیم محبوبش را ندانست، نتوانست آنطور که باید و شاید، از موقعیتی که نصیبش شد نهایت استفاده را ببرد. دامن زدن به حاشیه های از طرف خود فکری و نداشتن یک کادر قوی روی نیمکت، باعث شد استقلال راه درستی را در پیش نگیرد.

از طرفی خود فکری هم با تصمیمات فنی اشتباه نتوانست روزهای ماندنش در استقلال را طولانی کند و تیمش نه تنها فوتبال خوبی ارائه نداد بلکه در نتیجه گیری هم ناموفق عمل کرد و زودتر از آنچه تصور می شد حمایت هواداران را از دست داد و فشار همان هواداران باعث شد فکری ماندن را به رفتن ترجیح دهد.

بعد از استعفای فکری گزینه‌هایی برای هدایت استقلال مشخص شدند که از بین آنها رای هواداران استقلال بازگشت مجیدی بود. آنها فقط طی چند ساعت بعد از استعفای فکری نزدیک به 80 هزار کامنت در صفحه اینستاگرام سرمربی سابق‌شان گذاشتند و در نهایت باشگاه استقلال هم تن به خواسته هوادارانش داد.

مجیدی در حالی روی نیمکت استقلال نشست که در 2 دوره قبلی دو مقطع پیشین حضور روی نیمکت آبی‌ها عملکرد بدی از خود به جای نگذاشته و همین موضوع اصلی‌ترین دلیل تمایل آبی‌ها به بازگشت مجیدی بود. 2 نایب قهرمانی با استقلال در حالی که مجیدی فقط یک نیم فصل سرمربی بود نتیجه خوبی برای آبی‌ها محسوب می‌شد. در واقع فرهاد نشان داده کارش را بلد است و اگر شرایط برایش فراهم شود و خودش هم  دست از تصمیمات آنی و هیجانی بردارد می‌تواند استقلالی بسازد که مورد رضایت هواداران باشد. آنچه بیشتر از هر چیز می‌تواند به مجیدی کمک کند حمایت هواداران است. هوادارانی که نشان داده اند بسیار کم صبر و کم تحمل هستند و به لطف فضای مجازی و امکان ابراز نظری که در اختیار دارند، گاهی بسیار بی رحم می شوند و عملا امکان انجام کار را از مربیان و بازیکنان سلب می کنند.

از طرف دیگر عملکرد استقلال در بازی با فولاد کاملا امیدوار کننده بود. اگرچه این استقلال به قول سرمربی این تیم خیلی کار دارد تا به روزهای خوبش برگردد اما انگیزه بالای بازیکنان و میل آنها به پیروزی کاملا مشخص بود. عملکرد متفاوت بازیکنان در دیدار با فولاد کاملا نشان داد که مجیدی همانطور که خودش گفته از نظر روحی و روانی روی بازیکنان کار کرده و انگیزه را به ساق های ناامید آنها برگردانده است.

به نظر می رسد مجیدی همانطور که ادعا می کند استقلال و حاشیه هایش را بهتر از هر کسی می شناسد و حالا می توانیم به نبوغ و هوش فوتبالی اش، تجربه را هم اضافه کنیم چون بعد از بازی با فولاد مقابل خبرنگاران نشست و کاملا فروتنانه گفت کاری در 48 ساعت اخیر برای استقلال نکرده و فقط روی روح و روان بازیکنان کار کرده است.

از سوی دیگر برد 6 امتیازی استقلال مقابل فولاد و بازی روان شاگردان مجیدی بازتاب مثبتی بین هواداران استقلال در فضای مجازی داشته و آنها را به روزهای خوب این تیم امیدوار کرده است.

مومنی: مجیدی فرزند استقلال است/ استقلال هنوز تیم کاملی نیست

محمد مومنی، پیشکسوت استقلال، درباره بازگشت مجیدی به این تیم گفت: مجیدی برای سومین بار به خواست هواداران استقلال سرمربی شد. همه ما می‌دانیم او از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال و به نوعی فرزند این باشگاه است. مجیدی مقبولیت زیادی بین استقلالی‌ها دارد و باید از این موضوع به بهترین شکل استفاده کند. حالا که هواداران استقلال خودشان فرهاد را خواسته اند باید تحت هر شرایطی از او حمایت کنند. همانطور که خود مجیدی هم گفته این تیم خیلی کار دارد تا به روزهای خوبش برگردد و مهم تر از هر چیز این است که استقلال باید دوباره شخصیتش را به دست بیاورد.

او افزود: همانطور که خود مجیدی گفت استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارد و همین که فرهاد 48 ساعت از نظر روحی و روانی روی آنها کار کرد دیدیم در بازی با فولاد چقدر باانگیزه و پرتلاش ظاهر شدند. مجیدی و تیمش در اولین بازی قدم بسیار بزرگی برداشتند و هم فاصله را با صدر جدول کم کردند هم اینکه هواداران را به بازگشت به روزهای خوب امیدوار کردند و این اتفاق نوید روزهای بهتر را می‌دهد. البته استقلال هنوز تیم کاملی نیست و انتظارات بیشتری از این تیم وجود دارد اما فعلا نتیجه‌گیری در اولویت است. 4

نظر شما