غلامرضا شعبانی‌بهار در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

سال گذشته برای ورزش کشور مثل آفت بود/ هزینه قابل توجهی برای اردوها پرداخت کردیم

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۰۶:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۵۲۸۴۷
سال گذشته برای ورزش کشور مثل آفت بود/ هزینه قابل توجهی برای اردوها پرداخت کردیم
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: سال 99 در مجموع برای ورزش کشور یک آفتی بود که متاسفانه گرفتارش شدیم.

به گزارش برنا؛ غلامرضا شعبانی‌بهار درمورد عملکرد فدراسیون تیراندازی با کمان در سال 99 گفت: سال 99 در مجموع برای ورزش کشور یک آفتی بود که متاسفانه گرفتارش شدیم و خیلی برنامه ها هم به لحاظ تکنیکی و هم تاکتیکی و تیمی و انفرادی ورزشکاران در همه رشته ها متضرر شدند. لذا جبرانش هم به این سادگی اتفاق نمی افتد ولی مسئله ای است که در تمام دنیا این اتفاق افتاده، اگر فقط کشور ایران بود که آن وقت فاجعه می شد و در مجموع کل دنیا همین فاجعه را دارد. حالا بعضی رشته ها بیشتر و بعضی رشته ها کمتر ضربه دیدند. ضمن این که بعضی کشورها باز بیشتر صدمه دیدند و بعضی کشورها کمتر ولی در مجموع سال خوبی برای ورزش کشور و دنیا نبود.

او درمورد به تعویق افتادن المپیک ادامه داد: مهمترین آسیب کرونا هم همین بحث به تعویق افتادن بازی های المپیک بود که در نوع خودش کم نظیر بود. فقط بحث جنگ جهانی بود که باعث شد مسابقات المپیک تعطیل شود این اتفاق، اتفاق نامبارکی بود ان شاء ا... سال جدید سال بدون کرونا باشد و مردم از شر این ویروس منحوس رها شوند و برنامه های ورزشی از سر گرفته شود، اعم از اردوها، تمرینات و مسابقات بخصوص مسابقات بین المللی که ماحصل همه ورزشکاران این است که در یک عرصه بین المللی بتوانند به کار خودشان بپردازند. خود فدراسیون ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و بنابراین ما هم به هر حال تحت تاثیر این شرایط قرار گرفتیم. بعضی فدراسیون ها کمتر و یا بیشتر بخاطر نوع رشته تماسی بودن آنها است که رشته ما یک رشته غیرتماسی و فردی در محیط باز است بنابراین ما علیرغم همه این مشکلات که به واسطه کرونا بود با رعایت همه پروتکل های بهداشتی توانستیم از 15 شهریور اردوهای خودمان را شروع کنیم و در ادامه لیگ برتر را با شکوه خوب و با رعایت مسائل بهداشتی انجام دهیم و انتخابی های تیم ملی خودمان را انجام دادیم و تا حدودی 70 درصد از هر یک ماه را بچه ها در اردو بودند و هزینه های قابل توجهی را برای برگزاری این اردوها داشتیم ولی از لحاظ تجهیزات در تنگنا بودیم دلیلش این است که رفت و آمد کمتر بود و بازیکنان نمی توانستند به خارج از کشور بروند و بعضی از تسهیلات را بگیرند. با یکسری راه ها توانستیم این را مدیریت کنیم اما با این تفاسیر و مشکلات که وجود داشته است.

شعبانی‌بهار درمورد اقدامات فدراسیون عنوان کرد: سریعا بر اساس شرایط اقدام کرده و رویکرد جدیدی را مبنی بر تکمیل و تجهیز سایت تیراندازی با کمان و بهبود زیرساختها برنامه ریزی کرده و از اول امسال یعنی سال 99 تا الان چند کار جدی را انجام داده و خوشبختانه تعدادی از این کارها تمام شد. اول این که سالن بدنسازی را تجهیز کردیم و چیزی که مهمترین دغدغه این رشته بود بحث احداث خوابگاه بود که از نیمه سال 98 شروع شده بود و در سال 99 با پیگیری ها و حمایت ورزش توانستیم پیگیری کنیم و هفته پیش با هیئت ورزش جوانان افتتاح کردیم که دغدغه همه ورزشکاران بود. در کنار آن زیرساختها خود سایت هست و تجهیز کردن کل مجموعه به سیستم گاز و بحث حرارتی بود که این کار را انجام دادیم و اتاق های مربوط به سایت اصلی در محلی که ورزشکاران جمع می شوند به لحاظ حرارتی مناسب را خریداری کردیم و تجهیزات زیرساختی ورزشکاران را توانستیم آن بپردازیم و این شرایط بود.

او گفت: هزینه اعزام ها در بحث زیرساخت ها انجام دادیم که خیلی هم لازم بود و شرایط را برای برنامه های خوبی که در آینده خواهیم داشت به لحاظ زیرساخت ها و تکمیل فازهای لازم آماده کردیم و نکته آخر هم اینکه ساختمان اداری فدراسیون بین 60-65 درصد رشد فیزیکی داشته است که سال جدید ساختمان فدراسیون در سایت تیراندازی ان شاء ا... افتتاح خواهد شد و فدراسیون از شهید شیرودی به سایت آزادی منتقل خواهد شد که یکی از کارهای ماندگار این دوران ما خواهد بود. توصیه تان برای رعایت کرونا توسط مردم در ایام نوروز چیست؟ چیزی که تا الان از کرونا برداشت کردیم تنها حریفش رعایت مردم است. درست است حریف نهایی اش بحث واکسن ها خواهد بود ولی تا آن زمان رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند کمک ساز باشد و عدم سفرها و اجتماعات غیرضروری و رعایت مسائل انضباطی انفرادی، خانوادگی و تیمی است. قطعا اگر این رعایت شود به نظر من همه اینها می تواند کمک دهنده باشد که اتفاق ناگواری نیفتد و عدم توجه به این مسائل مشکلات جدی را برای خانواده ها به وجود آورده که عزیزترین اشخاص خودشان را از دست دادند که حادثه بسیار تلخی است. 4/5

نظر شما