پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اهمیتی به بدوبیراه‌های فضای مجازی نمی‌دهم/ نشد در کنار استقلال باشم

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۰۷:۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۴۰۰۰
اهمیتی به بدوبیراه‌های فضای مجازی نمی‌دهم/ نشد در کنار استقلال باشم
پیشکسوت فوتبال کشور گفت: قسمت نبود با تیم استقلال همکاری کنم.

پیروز قربانی از آن دسته فوتبالی هایی است که همواره زبان سرخی دارد و این زبان سرخ گاهی برایش دردسر می شود. او در سال 99 دستیاری ابراهیم صادقی را تجربه کرد و وقتی که بحث حضورش در کنار فرهاد مجیدی مطرح شد از این مساله استقبال و اعلام کرد برای کمک به استقلال هر کاری از دستش بربیاید انجام می دهد اما وقتی فهمید قرار نیست دستیار اول سرمربی استقلال باشد از حضور در این تیم انصراف دهد.

کاپیتان اسبق استقلال گفت و گویی با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا انجام داده که در ادامه می خوانید.

- سال 99 برای خودت چطور بود؟

سالی که گذشت برای مردم ایران خوب نبود. شیوع کرونا و مشکلات زیادی که پیش آمد باعث شد اتفاقات خوبی رخ ندهد. من هم یکی از همین مردم هستم و وقتی حال اطرافیانم خوب نباشد طبیعی است که من هم روزهای خوبی را سپری نکرده باشم.

- از نظر فوتبالی چطور؟

تجربه مربیگری در سایپا را داشتم که تجربه خوبی بود ولی بنا به دلایلی نشد که ادامه پیدا کند.

- دستیاری فرهاد مجیدی را هم قبول نکردی؟

وقتی آن پیشنهاد مطرح شد گفتم برای کمک به استقلال آماده هستم ولی بعد دیدم که شرایط فراهم نیست و برای استقلال آرزوی موفقیت می کنم.

- سالی که برای استقلال گذشت را چطور دیدی؟

استقلال سال 99 را هم مثل سال های قبل سپری کرد. در ادامه لیگ نوزدهم اسم و سایه استراماچونی استقلال را به حاشیه برد در صورتی که اگر او هم می ماند تضمینی نبود که استقلال افت نکند و قهرمان نشود. همان موقع مصاحبه کردم و گفتم هیات مدیره و هواداران استقلال باید از فرهاد مجیدی حمایت کنند. مدیری که مجیدی را به عنوان سرمربی استقلال انتخاب کرده بود باید شجاعتش را نشان می داد و از او حمایت می کرد. با حمایت از امثال مجیدی است که یک نسل جدید مربیان جوان در استقلال شکل می‌گیرد اما متاسفانه در آستانه فینال جام حذفی همه رشته ها پنبه شد و استقلال یک جام را از دست داد.

- آمدن محمود فکری و رفتنش؟

این هم یکی از اتفاقات عجیب در فوتبال بود که مکن ترجیح می دهم درباره آن صحبت نکنم. همه چیز مشخص است و فقط می توانم برای استقلال آرزوی موفقیت کنم.

- امسال درگیری‌های زیادی با هواداران استقلال داشتی. به خاطر تعریف از پرسپولیس و ...

اصلا بابت حرف هایی که زده ام پشیمان نیستم. من چندین سال در استقلال بازی کردم و همه چیزم را از این تیم دارم. هواداران استقلال برای من محترم هستند، اما نمی‌توانم خودم را گول بزنم و جلوی خودم را بگیرم. نباید این جمله که پرسپولیس یک تیم فنی است، باعث ناراحتی استقلالی‌ها شود. تبعیض‌ها همیشه هست، اما اصل را رها کرده‌ و به فرع چسبیده‌ایم، چیزی که باعث شده است فوتبال ما پیشرفت نکند. من هم همیشه حرفم را رک و راست می زنم و از چیزی نمی ترسم.

- یعنی هنوز هم معتقدی پرسپولیس بهترین تیم ایران است؟

من گفتم پرسپولیس یکی از فنی‌ترین تیم‌های لیگ است و هنوز هم این اعتقاد را دارم. تیمی که چهار سال قهرمان لیگ شده و دو بار به فینال آسیا رفته است، تیم بدی نیست. اینکه برداشت یکسری از دوستان چه چیزی بوده است، کاری ندارم. اگر در فضای مجازی به من بد و بیراه می‌گویند، مهم نیست.

- چرا با مجیدی در استقلال همکاری نکردی؟

قسمت نبود با استقلال همکاری کنم. برای این تیم که آن را مثل خانه ام می دانم آرزوی موفقیت دارم.

- برای سال 1400 چه آرزویی داری؟

مهم ترین خواسته ام آرامش و سلامتی برای مردم ایران است. امیدوارم فوتبال هم از فساد و دلالی پاک شود و افرادی که شایسته هستند در فوتبال حضور داشته باشند. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز