رئیس انجمن اسکیت هاکی:

در سال ۹۹ توجه جهان را به اسکیت هاکی ایران جلب کردیم

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۵:۰۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۸۲۳۰
در سال ۹۹ توجه جهان را به اسکیت هاکی ایران جلب کردیم
رئیس انجمن اسکیت هاکی گفت: در این مدت توجه دنیا به تیم ملی هاکی روی یخ جلب شد.

به گزارش برنا، کاوه صدقی اظهار داشت: سال کرونایی سختی را پشت سر گذاشتیم و هاکی‌بازان در سال ۹۸ مسابقه رسمی نداشتند و اولین دوره مسابقات را در سال ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم. مسابقات چهارجانبه در بخش مردان و سه جانبه در بخش زنان برپا شد و یک بازی صبح و یک بازی هم شب برپا می‌شد تا تیم‌ها با هم تداخل نداشته باشند.

وی افزود: مسابقات بواسطه پیست یخی رونق خوبی گرفت و حتی عضو فدراسیون جهانی شدیم. اصلی‌ترین موضوع این است که حق پخش تلویزیونی گرفتیم و بودجه‌ای که فدراسیون نداشت از حامی مالی تامین کردیم. همچنین در مسابقات امارات شرکت کردیم و به مدال برنز رسیدیم.

رئیس انجمن اسکیت هاکی یادآور شد: در این مدت توجه دنیا به ما جلب شد و رشد بسیار داشتیم و حتی اردوهای تیم ملی هاکی را هفته‌ای یکبار برپا کردیم. امسال هم مسابقات چلنج کاپ آسیا برای زنان و مردان را در پیش داریم. زمان جدید برگزاری این مسابقات هنوز اعلام نشده است. علاوه بر آن بازی‌های زمستانی چین را در بهمن ماه در پیش داریم. یک کاپ توسعه را در آلمان به دعوت فدراسیون جهانی داریم که تاریخ آن هنوز مشخص نیست. علاوه بر آن در سفر رییس کمیته ملی المپیک به روسیه رایزنی با رییس مجلس این کشور و تیم ملی ایران به کاپ آزاد روسیه دعوت شد.

وی تصریح کرد: فدراسیون تنها ۱۰۰ میلیون بودجه برای تیم ملی هاکی روی یخ در نظر گرفته اما ما ۴۰ بازیکن داریم و به هر کدام تنها ۲ میلیون می‌رسد. این در حالی است که آنان سالی ۴ چوب هاکی استفاده می‌کنند که قیمت هر کدام ۲ میلیون است. راه سختی را در حمایت از ورزشکاران داریم. کسب مدال‌های بیشتر مستلزم توجه بیشتر به این رشته است.

صدقی اضافه کرد: شخصا به عنوان رییس انجمن اسکیت هاکی شرمنده ورزشکاران هستم که از نظر تامین بودجه دچار مشکل هستیم. اگر بخواهیم آینده روشنی در افتخارآفرینی ورزش رقم بخورد باید در یک نهاد اجماع‌ساز همچون مجلس تصمیم جدی برای توجه به نخبه های ورزشی گرفته شود.

نظر شما