تقوی:

حدود ۱۲۰۰ بازیکن برای حضور در تیم نوجوانان ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۸:۰۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۰۵۰۴
حدود ۱۲۰۰ بازیکن برای حضور در تیم نوجوانان ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند
دبیر فدراسیون والیبال گفت: حدود یک هزار و دویست بازیکن برای حضور در تیم نوجوانان سال 1401 ثبت‌نام کردند و صحت‌سنجی شرایط سنی و قدی آنان، بر عهده هیات‌های استانی است.

به گزارش برنا؛  میلاد تقوی در نشست آنلاین هیات‌های استانی با محوریت ایجاد هماهنگی برای انتخاب تیم نوجوانان سال 1401 که امروز (دوشنبه) برگزار شد، افزود: سال سختی به رغم کمبودها و سختی‌ها به دلیل شرایط کرونایی در کشور داشتیم اما والیبال برنامه‌های خود را با همکاری هیات‌ها پیش برد.

او  با بیان این که سال حساسی پیش رو داریم که مهم‌ترین موضوع آن برای والیبال، بازی‌های المپیک است و امیدوارم به اهداف برنامه‌ریزی شده دست یابیم، گفت: طبیعی است که به فکر پشتوانه‌سازی برای تیم ملی باشیم و سال آینده تغییر نسل تیم نوجوانان را آغاز خواهیم کرد.

دبیر فدراسیون والیبال تصریح کرد: اقدامات عملی برای این موضوع، 18 ماه زودتر آغاز شده و در مهلت تعیین شده برای ثبت نام بازیکنان تیم نوجوانان سال 1401، حدود 1200 نفر در سایت ثبت نام کردند و صحت‌سنجی این افراد از نظر سن و شرایط قدی اعلام شده برای هر پست، بر عهده هیات‌های استانی است.

او ادامه داد: نمایندگان فدراسیون والیبال نیز برای بررسی دیگر شرایط افراد ثبت‌نام شده، از هفته پایانی فروردین تا پایان اردیبهشت در استان‌ها حضور خواهند یافت تا بررسی دقیق‌تر انجام شود. همچنین مرحله نخست برنامه تمرینی این بازیکنان با همکاری مربیان بومی در استان‌ها پیگیری خواهد شد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان سال 1401 نیز به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس، تصمیم گرفتیم به جای این که بازیکنان از سراسر کشور به تهران بیایند، به استان‌ها سفر کنیم تا شرایط آنان را دقیق بررسی کنیم.

محمد وکیلی تصریح کرد: در فرصت 45 روزه ثبت نام بازیکنان، یک هزار و 196 بازیکن برای حضور در تیم نوجوانان سال 1401 ثبت نام کردند که در دو پست دریافت کننده قدرتی و پاسور، بیش‌ترین ثبت نام کننده را داشتیم و این موضوع، بیان‌گر پتانسیل خوب برای آینده والیبال ایران است.

او با یادآوری این که هیات‌های استانی شرایط سنی و قدی بازیکنان را بررسی و نتایج را اعلام خواهند کرد، گفت: دیگر موارد، در بررسی‌های حضوری انجام خواهد شد. در ضمن در این طرح علاوه بر بازیکنان، تلاش می‌کنیم که مربیانی که نیز توان هدایت تیم را دارند، شناسایی شوند.

در ادامه این نشست، روسای برخی هیات‌های استانی والیبال نیز پیشنهادات و موارد مورد نظر خود را در این زمینه مطرح کردند.

گفتنی است شیوع و گسترش ویروس کرونا، باعث تعطیلی بسیاری از رویدادهای ورزشی جهان در سال ۲۰۲۰ از جمله مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان زیر ۱۸ سال آسیا شد.

بر اساس استراتژی فدراسیون والیبال، برگزار نشدن این مسابقات نباید لطمه‌ای به روند پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان ایجاد کند و به همین دلیل، محمد وکیلی ۱۵ دی ماه به عنوان سرمربی تیم نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱ انتخاب شد تا در فرصتی 18 ماهه، با شناسایی استعدادهای ۱۵ تا ۱۶ ساله فعلی، تیم ایران را برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۲۲ و قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ آماده کند.

بر این اساس، ثبت‌ نام بازیکنان شایسته برای حضور در تیم نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱ از دوشنبه چهارم اسفندماه آغاز شد و تا هفتم فروردین (پایان مهلت)، حدود یک هزار و 200 بازیکن بر اساس شاخصه‌های تعیین شده، ثبت نام کردند و صحت سنجی این افراد از نظر سن و قد، بر عهده هیات‌های استانی خواهد بود.

 

نظر شما