وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سفیر بلغارستان:

آماده گسترش روابط ورزشی بین ایران و بلغارستان هستیم/ روابط تهران و صوفیه با ۱۲۲ سال قدمت، استحکام دارد

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۴:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۳۹۷۰
آماده گسترش روابط ورزشی بین ایران و بلغارستان هستیم/ روابط تهران و صوفیه با ۱۲۲ سال قدمت، استحکام دارد
دکتر سلطانی‌فر در دیدار با سفیر بلغارستان بیان کرد: تعامل ورزشی و امور جوانان، میان تهران و صوفیه بستر توسعه همکاری‌های مشترک میان دو کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش برنا؛ دکتر مسعود سلطانی فر در دیدار با سفیر بلغارستان در ایران که پیش از ظهر امروز انجام شد، پیشینه همکاری های مشترک دو کشور را 122 ساله اعلام کرد و گفت: با توجه به سابقه تعاملات میان دو کشور، خوشبختانه روابط ایران و بلغارستان از استحکام خوبی برخوردار است، ضمن اینکه در سال های اخیر با توجه به اراده مسئولان دو کشور این روابط گسترش یافته و طرفین در تلاش برای استفاده از ظرفیت ها هستند.

وزیر ورزش و جوانان با یادآوری سفر دو سال پیش خود به بلغارستان اظهار داشت: علاوه بر دیدار با وزیر ورزش و جوانان جلسات مختلفی هم با دیگر وزرا و مسئولان این کشور داشتم که نتایج خوبی در پی داشت.

او گفت: در سفر به بلغارستان و در جلسات مختلف اعلام آمادگی کردیم در رشته هایی که در سطح جهان، ایران جزو قدرت های برتر است مربی و مدرس به بلغارستان اعزام کنیم و در همین زمینه از دانش و تجربه متخصصان رشته های موفق آنها در ایران بهره ببریم.

دکتر سلطانی‌فر تاکید کرد: استعدادها، خلاقیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی در ایران وجود دارد که هر دو کشور می توانند از پتانسیل های موجود بهره مند شوند.

او تاثیر شیوع ویروس کرونا در تعاملات میان کشورها را مورد توجه قرار داد و افزود: بسیار امیدواریم با انجام واکسیناسیون در کشورهای مختلف، هرچه سریعتر به پایان عمر این ویروس نزدیک شویم و شرایط طبیعی برای دولت ها با هدف ارتباطات عادی به وجود آید.

وزیر ورزش و جوانان با دعوت از وزیر ورزش و جوانان بلغارستان برای سفر به ایران، از سفیر این کشور خواست که بعد از تشکیل دولت زمینه حضور این مقام را در کشورمان فراهم آورد تا سند همکاری پیشنهادی را امضا و اجرایی کنیم و این سند به مبنایی در قالب روابط در یک چهارچوب کاملا تعریف شده تبدیل شود.

دکتر سلطانی‌فر گفت: امیدوارم گسترش تعاملات ورزشی بتواند باعث حضور بیشتر ورزشکاران دو طرف در قالب تیم های باشگاهی و ملی در کشورهای مقابل شود و علاقه و اشتیاق خوبی هم در فدراسیون ها برای تعامل با فدراسیون های بلغارستان وجود دارد.

او ادامه داد: در بخش جوانان نیز بایستی سازمان های مردم نهاد جوانان دو کشور در حوزه های اشتغال و کارآفرینی ارتباط بیشتری داشته باشند .

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به حضور موفقیت آمیز بلغارستان در برخی ادوار المپیک هم اشاره کرد و اظهار داشت: بلغارستان هر چند در دو دوره قبلی موفق به کسب مدال طلای المپیکی نشده اما سابقه 10 مدال طلا در المپیک مسکو و همچنین 8 مدال طلا در المپیک سئول را دارد و گسترش روابط ورزشی دو کشور می تواند مثبت باشد.

دکتر سلطانی فر از درخشش کشتی گیران بلغاری هم در دوره های مختلف به نیکی یاد کرد و موفقیت رشته فوتبال این کشور را هم در چند برهه در رویدادهای رقابتی در قاره اروپا و جهان دارای جایگاه خوب ارزیابی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز