استقلال ایران ۵- الاهلی عربستان ۲

پنجه استقلال بر صورت الاهلی

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۰۱:۳۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۵۶۶۷
پنجه استقلال بر صورت الاهلی
تیم فوتبال استقلال ایران مقابل الاهلی عربستان به پیروزی پرگل دست پیدا کرد.

به گزارش برنا؛ در جریان هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C، دو تیم استقلال ایران و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 5 بر 2 استقلال به پایان رسید تا شاگردان فرهاد مجیدی شروع فوق العاده ای در مسابقات داشته باشند.

بازی در دقایق اول بیشتر در میانه میدان در جریان بود اما در دقیقه 6، نتیجه بازی تغییر کرد. ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود استقلال را هرویه میلیچ زد که توپ پس از برخورد با مدافعان حریف به فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه رسید و او با یک ضربه بی‌نقص، توپ را وارد دروازه الاهلی عربستان کرد. بعد از این گل، الاهلی عربستان سعی داشت مقداری به جلو بیاید تا روند بازی را تغییر دهد اما آبی‌پوشان سرعت بازی را افزایش دادند و با این کار سعی کردند فرصت‌های خوبی برای خود خلق کنند. شاگردان فرهاد مجیدی تا اواسط نیمه اول، تقریبا توپ و میدان را در اختیار داشتند و سعی کردند با رسیدن به نیمه زمین حریف موقعیت‌هایی برای خود ایجاد کنند اما تلاش استقلالی‌ها برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر بی‌نتیجه بود.

در دقیقه 22 بازی، میتریتا بازیکن تیم الاهلی اولین موقعیت جدی این تیم را ایجاد کرد اما ضربه این بازیکن از پشت محوطه جریمه با دخالت بازیکنان استقلال به بیرون رفت. فشار این تیم عربستانی در ادامه بازی بیشتر شد و در دقیقه 25 بازی، داور به نفع الاهلی عربستان پنالتی گرفت و عمر سوما موفق شد از این پنالتی به بهترین شکل استفاده کند و بازی را به تساوی یک- یک بکشاند. با این گل، مسابقه شکل متعادل‌تری به خود گرفت و دو تیم بیشتر کار خود را در میانه میدان دنبال کردند. هر دو تیم فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای برای نزدیک شدن به دروازه یکدیگر داشتند اما باعث نشد نتیجه بازی تغییر کند. فرشید اسماعیلی در دقیقه 37 بازی، پشت محوطه جریمه شوتی روانه دروازه الاهلی کرد که این ضربه نتوانست راهی به دروازه حریف پیدا کند. در پایان تلاش دو تیم در نیمه اول برای زدن گل‌های دیگر سودی نداشت تا این بازی با تساوی به پایان برسد.

55

در شروع نیمه دوم استقلال باز هم هجومی بود و در همان دقیقه اول می‌توانست به گل برسد اما ضربه محمد نادری به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 54 محمد نادری کار را تمام کرد و از روی آشفتگی خط دفاعی الاهلی درون محوطه جریمه با ضربه‌ای محکم دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد. چند دقیقه بعد نوبت به مهدی قایدی رسید تا با همکاری ارسلان مطهری دروازه الاهلی را باز کند. قایدی در دقیقه 67 روی پاس خوب ارسلان مطهری با ضربه‌ای دقیق دروازه تیم عربستانی را برای بار سوم باز کرد. این پایان کار این دیدار زیبا و جذاب نبود چرا که عمر سوما در دقیقه 79 گل دوم حریف را زد. مهدی قایدی با شوتی دیدنی در دقیقه 86 گل چهارم را زد و در دقیقه 69 شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی گل پنجم را زد تا استقلال 3 امتیاز مهم و ارزشمند را کسب کند و برای حریفان بعدی خود خط و نشان بکشد.

داور: احمد فیصل (اردن)

کمک‌ها: احمد مونس و محمد بکار

کارت زرد: عمر سوما، سلمان المؤشر (الاهلی عربستان) و فرهاد مجیدی (سرمربی استقلال ایران)

ترکیب استقلال ایران: محمدرشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری (90- سبحان خاقانی)، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (69- شیخ دیاباته)، سعید مهری (46- آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی (89- مهدی مهدی‌پور)، ارسلان مطهری (89- احمد موسوی) و مهدی قایدی.

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب الاهلی عربستان: محمد العویس، عبدالباسط الهند، محمد آل فتیل (54- ادریس سریک)، معتز هوساوی، عبدالله حسون، ادریس فتوحی، نوح الموسى (46- علی الاسمری) ،عبدالرحمن غریب (64-حسین المقاوی)، متیریتا، سلمان المؤشر و عمر السوما.

سرمربی: لارنسیو رگکامف

نظر شما