گزارش ورزشی هفته؛

عملکرد موفق نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان/ امیدهای آسیایی زنده ماندند

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۸۶۵۵
عملکرد موفق نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان/ امیدهای آسیایی زنده ماندند
لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید در حالی آغاز شد که با توجه به شرایط خاص و محدودیت‌هایی که کرونا برای برگزاری این رقابت‌ها ایجاد کرده بود، پیش‌بینی می‌شد بازی‌های این فصل با شرایط ویژه‌ای برگزار شود.

به گزارش برنا؛ در شرایطی که پس از برگزاری یکی از بازی های پلی آف تعداد تیم های ایرانی حاضر در این رقابت ها به عدد 4 رسید، در پایان دور اول این رقابت ها نتایج ویژه ای برای نماینده های ایران رقم خورد که مرور آنها خالی از لطف نیست:

پرسپولیس؛ 3 پیروزی برای نایب قهرمان

قهرمان 4 دوره  متوالی لیگ برتر و فینالیست فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا در حالی پای به این رقابت ها گذاشت که قابل پیش بینی بود این تیم شروع خوبی در این رقابت ها داشته باشد. شاگردان یحیی در حالی با شوک حضور 2 کرونایی تهران را به مقصد گوای هند ترک کردند که توانستند با پشت سر گذاشتن مشکلات نفری به خاطر غیبت 2 مهره شان و شرایط خاص میزبانی و آب و هوایی حاکم بر هندوستان 3 پیروزی قابل قبول را به ترتیب برابر الوحده امارات، الریان قطر و گوای هند به دست آورده و با کسب 9 امتیاز از 3 بازی اول خود شانس اصلی صعود از گروه E باشد. اگرچه شاگردان گل محمدی در این 3 بازی نقاط ضعف هایی را داشتند اما 3 پیروزی متوالی اعتماد به نفس خوبی را بر این تیم حکمفرما کرده و دور از انتظار نیست که در دور برگشت نیز پرسپولیس بتواند با کسب نتایجی قابل قبول، صعود بی دردسر و کم حرف و حدیثی را به مرحله بعدی این رقابت ها داشته باشد.

استقلال؛ هواداران به تیم مجیدی امیدوار شدند

آبی های استقلال با تجربه متفاوتی با فرهاد مجیدی پای به این رقابت گذاشتند. اگرچه خیلی ها قبل از آغاز این بازی ها بر این باور بودند که گروه استقلال را باید گروه مرگ این رقابت ها نامید اما سطح فنی تیم های عربستانی و عراقی حاضر در گروه استقلال این موضوع را با تردیدهایی روبرو کرد. البته نباید این نکته را هم فراموش کرد که استقلال در بازی هایی که برابر الاهلی عربستان و الشرطه عراق داشت با بهره گیری از خط حمله پر قدرت و کم اشتباه خود توانست در امر گلزنی موفق عمل کند و حرف و حدیثی را بابت این موضوع باقی نگذارد اما به نظر می رسد به لحاظ ساختار دفاعی آبی ها در بازی های اخیرشان اشکالاتی را داشته اند و حالا که از شانس زیادی برای صعود برخوردار هستند درصدد رفع نقاط ضعف خود برآمده تا در بازی های بعدی شان مشکلی از این بابت نداشته باشند. استقلال در بازی مقابل الدحیل توانست 3 بار دروازه حریف را باز کند اما تشویش در ساختار دفاعی باعث شد تا شاگردان مجیدی دست خالی زمین را ترک کنند.

فولاد؛ تلاش یاران نکو ادامه دارد!

شاید خوشبین ترین کارشناسان و اهالی فوتبال شانس زیادی برای صعود تیم جواد نکونام از مرحله پلی آف به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا متصور نبودند اما برد قاطع فولادمردان ایرانی در پلی آف برابر العین امارات نگاه های مثبت را به فولاد بیشتر کرد. این تیم برابر تیم پرستاره السد قطر و النصر عربستان در حالی به تساوی دست یافت که اگر کمی خوش شانس تر بود می توانست در این دیدارها به برد برسد. 2 تساوی برابر السد و النصر و پیروزی برابر الوحدات اردن باعث شد تیم نکونام در دور رفت بازی های خود صاحب 5 امتیاز شده و در گروه D این رقابت ها با امتیازات مساوی با النصری ها به خاطر گل زده کمتر در مقایسه با این تیم عربستانی رده دوم جدول را به خود اختصاص بدهد. تیم السد با 4 امتیاز در تعقیب فولاد است و الوحدات با یک امتیاز قعرنشین این گروه محسوب می شود.

تراکتور؛ امیدوار به دور برگشت!

قرمزهای تبریزی در حالی پای به لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند که شاگردان رسول خطیبی مصمم بودند نتایج خوبی را در دور رفت به دست آورند. شاگردان خطیبی پس از اینکه در بازی اول در برابر پاختاکور با 2 گل از حریف قدرتمند خود پیش افتادند در نهایت با غافلگیری برابر ازبک ها به تساوی 3-3 رضایت دادند. این تیم تبریزی در ادامه برابر شارجه امارات قرار گرفت اما در این بازی هم نتیجه تساوی برای این تیم رقم خورد و تراکتوری ها مقابل نماینده امارات به تساوی بدون گل دست پیدا کردند. شاگردان خطیبی در سومین بازی خود در دور رفت با وجود تلاش برای پیروزی توفیقی حاصل نکردند و تساوی بدون گل دیگری در بازی سوم این تیم به ثبت رسید تا در حال حاضر تراکتوری ها با 3 امتیاز حاصل از 3 تساوی، در گروهی که شارجه ای ها با کسب 7 امتیاز صدرنشین هستند، در رده دوم قرار  بگیرند. نیروهوایی و پاختاکور به ترتیب با یک امتیاز رده های سوم و چهارم این گروه را به خود اختصاص داده اند.

عملکرد تیم‌های ایرانی لیگ قهرمانان آسیا از نگاه بهزاد داداش‌زاده

پیشکسوت فوتبال با ارزیابی ویژه از عملکرد نماینده‌های فوتبال ایران در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با اشاره به شرایط خاص بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: شرایط کلی این بازی ها نسبت به دوره های قبل کاملا متفاوت است و برگزاری متمرکز این بازی ها با میزبان های متفاوت شرایط خاصی را برای این تورنمنت رقم زده است.

پیشکسوت فوتبال درخصوص شرایط پرسپولیس در این رقابت‌ها گفت: پرسپولیس شروع خوبی را در این رقابت ها داشت و پیش بینی می کنم این روند برای تیم گل محمدی ادامه دار باشد و پرسپولیس پس از موفقیت در دور رفت در بازی های برگشت خود نیز  نتایج خوبی را کسب کرده و صعود کم دردسری را به مرحله بعدی داشته باشد.

بازیکن سابق سرخابی‌ها درمورد وضعیت استقلال تاکید کرد: خوشحالم که  استقلال هم نتایج خوبی را به خصوص برابر الاهلی عربستان کسب کرد و پس از آن نیز برابر الشرطه عراق موفق بود. استقلال مقابل الدحیل می توانست حداقل به یک امتیاز برسد و اگر این تیم بتواند در دیدار برگشت به پیروزی برسد باز هم صدرنشین خواهد شد.

داداش‌زاده با تمجید از شرایط فولاد برابر حریفانی سرسخت و پرمهره به خبرنگار برنا گفت: به واقع باید گفت گروه فولاد گروه مرگ برای نماینده های ایران در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا است. فولاد پس از برد قاطع برابر العین درحالی مجوز حضور در مرحله گروهی را به دست آورد که این تیم از سیستم دفاعی خوبی برخوردار است. تیم نکونام با توجه به 2 تساوی که در دور رفت به دست آورد در دور برگشت باید نتایج بهتری را کسب کند تا شانس بیشتری برای صعود داشته باشد.

کارشناس فوتبال درمورد شرایط تراکتور در این فصل از لیگ قهرمانان تاکید کرد: به نظر می رسد خطیبی هنوز تیمش را نشناخته و علت نتایج اخیر این تیم نیز همین موضوع است. تراکتور در حال حاضر از مهره ها و نفرات خوبی سود می برد ولی به نظر می رسد هنوز هماهنگی لازم بین آنها ایجاد نشده است. این تیم در بازی اول برابر پاختاکور  شروع خوبی داشت اما نتوانست نتیجه را حفظ کند و چیزی نمانده بود که در آن دیدار بازنده شود که در نهایت به تساوی 3-3 رسید. در ادامه 2 تساوی مشابه برابر شارجه و نیروهوایی برای این تیم رقم خورد و حالا با 3 امتیاز امیدوار است که بتواند در بازی های دور برگشت نتایج لازم را برای صعود به ارمغان آورد. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز