استقلال ایران ۲- الدحیل قطر ۲

زور استقلال و الدحیل به یکدیگر نرسید

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۰۱:۳۸:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۹۹۲۲
زور استقلال و الدحیل به یکدیگر نرسید
دیدار دو تیم فوتبال استقلال و الدحیل به تساوی انجامید.

به گزارش برنا؛ در جریان هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C، دو تیم فوتبال استقلال ایران و الدحیل قطر به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید تا امتیازات تقسیم شود.

در دقایق اول این بازی، توپ و میدان بیشتر در اختیار شاگردان فرهاد مجیدی بود و آبی‌ها سعی داشتند روی دروازه حریف فرصت گلزنی ایجاد کنند اما تلاش استقلال به غیر از چند فرصت نصفه و نیمه، نتیجه‌ دیگری نداشت. در ادامه تیم الدحیل مقداری به جلو کشید و سعی داشت با هجوم به نیمه زمین استقلال، دروازه رشید مظاهری را تهدید کند. در دقیقه 19 معزعلی با هجوم به محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت مناسب شد اما شوت این بازیکن را مظاهری دفع کرد. در ادامه الدحیل بازهم روی نقطه کرنر فرصتی گلزنی داشت که دروازه‌بان آبی‌ها مانع گلزنی قرمزپوشان قطری شد.

فشار الدحیل بعد از این موقعیت‌ها بازهم ادامه داشت اما دفاع تیم استقلال و حضور رشید مظاهری باعث شد نتیجه بازی با تساوی بدون گل پیش برود. استقلال در دقیقه 25 بازی روی فرار فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه پنالتی شد و در ادامه توسط شیخ دیاباته روی نقطه پنالتی به گل اول رسید تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود آبی‌پوشان شود. بازی بعد از گل اول استقلال شکل متعادل‌تری به خود گرفت. الدحیل بعد از دریافت گل اول سعی داشت با حضور در نیمه زمین استقلال نتیجه بازی را تغییر دهد اما آبی‌پوشان سعی در مدیریت بازی داشتند تا نتیجه پیروزی را برای خود حفظ کنند. قایدی در دقیقه 36 این بازی با حضور در نیمه زمین الدحیل حرکتی انفجاری به سمت محوطه جریمه الدحیل داشت و با دریبل چند بازیکن شوتی روانه دروازه حریف کرد که با واکنش صالح زکریا همراه شد. در ثانیه‌های پایانی نیمه اول داور بازی به سود تیم الدحیل قطر اعلام پنالتی کرد و مایکل اولونگا موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه استقلال را باز کند تا این بازی با تساوی یک- یک در نیمه اول به پایان برسد.

505

اولین خطر جدی در نیمه دوم را شیخ دیاباته در دقیقه 51 روی دروازه الدحیل ایجاد کرد. در این دقیقه پاس عمقی عارف غلامی و فرار دیاباته از تله آفساید او را در موقعیت خوبی قرار داد که ضربه کم دقت او فضای بالای دروازه را شکافت. در دقیقه 58 یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ استقلال با ارسال بازیکنان قطری همراه بود که مایکل اولونگا با ضربه سر دروازه آبی پوشان را باز کرد تا نتیجه در این دقیقه 2 بر یک به سود الدحیل شود. در دقیقه 60 استقلال با شاهکار وریا غفوری و ضربه تمام کننده مهدی قایدی به بازی برگشت. توپ‌گیری مسعود ریگی در میانه زمین و پاس سرعتی برای غفوری، کاپیتان آبی پوشان را روانه دروازه الدحیل کرد. غفوری بعد از عبور از دو مدافع سرخ پوشان توپ را تند و زمینی روی دروازه فرستاد که قایدی روی تیر اول هوشمندانه توپ را قطع کرد و کار را به تساوی کشید. این سومین گل قایدی در این تورنمنت بود.

در دقیقه 75 کریم بوزیاف بازیکن تازه وارد تیم الدحیل با یک ضربه از راه دور دروازه استقلال را تهدید کرد که رشید مظاهری به راحتی این توپ را کنترل کرد. در دقیقه 79 شیخ دیاباته با استفاده از پاس مهدی پور که حاصل یک شروع مجدد بود خودش را در موقعیت شوتزنی قرار داد که این ضربه با اختلاف کمی از کنار دروازه سرخ پوشان قطری به بیرون رفت. در دقایق باقی مانده هم اتفاق خاصی رخ نداد تا دیدار دو تیم با تساوی به پایان برسد. با این تساوی الدحیل 8 امتیازی شد و در صدر قرار گرفت. تیم های استقلال ایران و الاهلی عربستان هم 7 امتیازی شدند تا دیدار دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

داور: محمد تقلی الجعفری (سنگاپور)

کمک‌ها: قهور هانی و جلال محمد

ترکیب استقلال ایران: محمدرشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری (24- هرویه میلیچ)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (46- مسعود ریگی)، فرشید اسماعیلی (60- داریوش شجاعیان)، ارسلان مطهری (77- محمدحسین مرادمند)، شیخ دیاباته و مهدی قایدی.

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب الدحیل قطر: صلاح ذکریا، محمد موسی، مهدی بن‌عطیه، بصام هاشم، اسماعیل محمد (86- مونتاری)، ادمیلسون جونیور، عبدالله عبدالسلام، سلطان البریک، المعز علی (68- کریم بوضیاف)،  علی کریمی و مایکل اولونگا.

سرمربی: صبری لاموشی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز