احتمالات صعود نمایندگان ایران؛

در ناامیدی بسی امید است!

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۴:۰۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۰۲۹۷
در ناامیدی بسی امید است!
3 تیم ایرانی هنوز برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شانس دارند.

به گزارش برنا؛ 3 تیم ایرانی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تنها 2 بازی فرصت دارند. از بین تیم های ایرانی تنها پرسپولیس است که با کسب 12 امتیاز صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده و بقیه تیم ها برای صعود بدون حرف و حدیث به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا در 2 بازی باقی مانده خود پیروز شوند.

به همین بهانه و با توجه به اینکه فقط 2 بازی تا پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده وضعیت 3 تیم استقلال، تراکتورسازی و فولاد را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و شانس صعود آنها را بررسی می کنیم.

استقلال؛ ترمزی که کشیده شد

استقلال ایران با هدایت فرهاد مجیدی لیگ قهرمانان آسیا را طوفانی شروع کرد. استقلال در اولین بازی خود مقابل الاهلی به میدان رفت و این تیم را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد. آبی پوشان در دومین بازی هم پیروزی پرگل و روحیه بخشی مقابل الشرطه به دست آوردند و 3 بر صفر تیم عراقی را شکست دادند. نمایش تهاجمی و بردهای پرگل شاگردان فرهاد مجیدی استقلالی ها را به صعودی بی دردسر امیدوار کرد اما دیدار این تیم مقابل الدحیل ترمز آبی ها را کشید. استقلال با ترکیبی کاملا تهاجمی مقابل الدحیل به میدان رفت و با اینکه در خط حمله و فاز تهاجمی فوق العاده بود در فاز دفاعی عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و در نهایت بازی را با نتیجه 4 بر 3 واگذار کرد. مجیدی بعد از این شکست به هواداران تیمش قول داد مشکلات دفاعی را برطرف کند و در دیدار برگشت تیمش فوتبال منطقی تری به نمایش گذاشت و فقط یک گل از الدحیل در جریان بازی دریافت کرد. تساوی 2-2 استقلال برابر الدحیل با پیروزی الاهلی مقابل الشرطه همراه شد تا کار صعود آبی‌ها به اما و اگر بکشد. استقلال در حال حاضر با اختلاف یک امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد. اگر آبی ها مثل دور رفت مقابل الاهی و الشرطه به برتری برسند و هر 6 امتیاز باقی مانده را بگیرند باز هم با توجه به قدرت نمایی الدحیل در این رقابت‌ها باید چشمشان به امتیاز گرفتن سایر رقبا از این تیم باشد. با این وجود الاهلی توانست از الدحیل امتیاز بگیرد و اگر نتایج دور رفت تکرار شود استقلال می تواند به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند. شرایط استقلال بین تیم‌های دوم گروه ها هم خوب است و شانس زیادی دارد که در صورت دوم شدن هم به دور بعد برود اما همه چیز به نتایج این تیم در 2 دیدار بعدی و البته نتایج رقبا بستگی دارد.

تراکتورسازی؛ تلاش برای صعود

شاگردان رسول خطیبی با بردی که مقابل نیروهوایی عراق به دست آوردند شانس خود را برای صعود افزایش دادند. تراکتورسازی در 3 دیدار دور رفت مقابل پاختاکور، الشارجه و نیروهوایی نتایجی بهتر از تساوی به دست نیاورد اما خوش شانس بود که چون رقبایش هم نتایج خوبی نگرفتند با در پایان دور رفت با 3 امتیاز از 3 بازی در رده دوم قرار گرفت. تراکتور اما دور برگشت را با برد مقابل نیروهوای عراق شروع کرد تا کارش با 6 امتیاز از 4 بازی کمی راحت‌تر شود و امیدوار به آینده باشد. با توجه به اینکه تیم‌های دوم صعودشان قطعی نیست و تراکتور ضعیف‌ترین عملکرد را بین تیم‌های دوم دارد (در تمام گروه های دیگر منطقه غرب آسیا تیم های دوم 7 امتیازی هستند) این تیم همچنان کارش برای صعود سخت است و باید در بازی‌های دیگر حداکثر تلاشش را به کار بگیرد. برتری مقابل الشارجه در بازی مستقیم می‌تواند کمک زیادی حتی به سرگروه شدن تراکتور کند اما مشروط به اینکه این تیم در 2 دیدار دیگر هم امتیاز بگیرد و رقبایش هم امتیاز از دست بدهند.

فولاد؛ امیدواری در ناامیدی

فولاد خوزستان شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و العین امارات را در پلی آف با 4 گل از پیش رو برداشت و به مرحله گروهی رسید. فولاد در دور رفت الوحدات را شکست داد و مقابل السد و النصر متوقف شد تا 5 امتیاز به دست بیاورد و شرایط خوبی داشته باشد اما شکست مقابل النصر در نخستین بازی دور برگشت کار این تیم را برای صعود سخت کرد. فولاد در صورت پیروزی مقابل الوحدات حتما باید السد را هم شکست دهد چون این تنها راه صعود برای شاگردان نکونام است. شکست در یکی از این 2 دیدار پیش رو کار صعود را برای فولادی ها دشوار می کند و آنها برای رفتن به دور بعد باید منتظر اتفاقات عجیب و غریب هفته پایانی باشند. ضمن اینکه در صورت پیروزی در این 2 دیدار هم صعود فولادی ها قطعی نیست. فولاد در صورتی که هر 6 امتیاز باقی مانده را کسب کند باید منتظر باشد که السد در هفته پایانی النصر را شکست دهد تا بتواند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. 4

نظر شما