قهرمان وزنه‌برداری جهان:

بی‌توجهی به استعدادیابی عامل ناکامی تیم وزنه‌برداری است

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۴:۴۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۳۶۴۹
بی‌توجهی به استعدادیابی عامل ناکامی تیم وزنه‌برداری است
بهداد سلیمی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: متاسفانه نه در فدراسیون برای جایگزینی قهرمانان سابق فکری نشده و نتیجه آن را در مسابقات آسیایی امسال مشاهده کردیم.

به گزارش برنا؛ بهداد سلیمی در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» درباره ناکامی تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه گفت: برای کشوری مانند ایران که در مسابقات جهانی شانس رفتن به سکوی قهرمانی را دارد، نتیجه رقابت‌های ازبکستان قابل قبول نیست و یک نوع شکست محسوب می‌شود.

او بر لزوم تغییر نسل در این رشته ورزشی تاکید و عنوان کرد: باید بپذیریم ورزشکارانی مانند سهراب مرادی و کیانوش رستمی توان گذشته را ندارند و ما باید زودتر از این برای این عزیزان جایگزین مناسب و حرفه‌ای پرورش می‌دادیم.

قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان یادآور شد: استعداد یابی در ورزش به خصوص وزنه‌برداری، موضوعی نیست که در چند سال اخیر پاسخگو باشد. در سال 2007 که آقای افشارزاده مسئولیت فدراسیون وزنه‌برداری را به عهده گرفت، یک برنامه گسترده برای استعدادیابی تدوین و اجرا کرد. در این برنامه اردوهای مختلف برگزار شد و جوانان و نوجوانان به این ورزش جذب شدند که خود من یکی از آنها بودم. نتیجه این استعدادیابی، کسب 5 مدال و قهرمانی تیم ملی در المپیک لندن بود.

سلیمی با ابراز تاسف نسبت به ادامه‌دار نبودن روند استعدادیابی در فدراسیون‌های بعدی، عنوان کرد: متاسفانه نه در فدراسیون آقای رضازاده و نه آقای مرادی تدبیری برای جایگزینی قهرمانان سابق اندیشیده نشده تا افرادی به جای قهرمانان دیروز در تیم ملی حاضر شوند و از آبروی این ورزش دفاع کنند و نتیجه آن را در مسابقات آسیایی امسال مشاهده کردیم.

او با اشاره به آمادگی تیم ملی وزنه‌برداری ایران، اظهار کرد: در چندماه گذشته اردوهای خوبی در اهواز و تهران برگزار شده و می‌توان گفت فدراسیون از نظر کمی شرایط مناسبی را برای ورزشکاران فراهم کرده و نمی‌توان فدراسیون را در این شکست مقصر دانست.

این وزنه‌بردار، علت ناکامی تیم ملی ورزنه برداری در رقابت‌های آسیایی را تعداد بالای مصدومین دانست و بیان کرد: آماده نبودن ورشکاران به دلیل ضعف کادر فنی تیم هم یکی دیگر از علل عدم دستیابی به جایگاه مناسب در مسابقات ازبکستان است. درواقع تعداد بالای مصدومین قابل توجیه نیست و متوجه کادر فنی است.

سلیمی اظهار امیدواری کرد کادر فنی تیم وزنه برداری کشور درباره این اظهار نظر موضع گیری نکند. متاسفانه در دوره‌های اخیر هر شخصی درباره عملکرد کادر فنی سخن می‌گوید یا انتقادی دارد با او برخورد می‌شود، در حالی که دلسوزان این ورزش نگران وضعیت آن و خواهان بهبود شرایط تیم هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز