عبدالله جعفری:

دانش آموزان جودوکار را به بازی های جهانی اعزام می‌کنیم/ محرومیت این رشته موقت و گذرا است

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۴:۵۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۳۶۵۱
دانش آموزان جودوکار را به بازی های جهانی اعزام می‌کنیم/ محرومیت این رشته موقت و گذرا است
رئیس انجمن جودو دانش آموزی گفت: دانش آموزان جودوکار را به بازی های جهانی اعزام می‌کنیم، محرومیت این رشته موقت و گذرا است.

به گزارش برنا، عبدالله جعفری رئیس انجمن جودو دانش آموزی گفت: ما در گذشته تلاش کردیم دوباره جودو در حمایت آموزش و پرورش باشد اما نشد و حالا پس از 10 سال وقفه این اتفاق رخ داد. جودو قطعا روزهای روشنی را برای ما رقم خواهد زد. ما در این مدت کوتاه خیلی خوب پیش رفتیم و جودو در آمورش و پرورش شکل گرفت است. انجمن جودو چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده و در شرایطی که کرونا خیلی از برنامه ها را تعطیل کرده، اما ما تلاشمان را می کنیم. ما 33 هزار معلم ورزش در کشور داریم که این نیرو میتواند برای توسعه ورزش جودو تاثیر گذار باشد. همین طور ظرفیت بسیارعظیمی در بخش مخاطبان داریم. 13 میلیون دانش آموزش در حال تحصیل داریم و ما میتوانیم از این دریا که کم هم نیست، نیرو جذب کنیم.

رئیس انجمن دانش آموزی در رابطه با حمایت های مالی فدراسیون جودو، گفت: بازی های دانش آموزان جهان یکی از اهداف بارز رشته های ورزشی دانش آموزی است. فدراسیون ورزش دانش آموزی طی این سال ها سرمایه گذاری کرده و در رشته های مختلف به مسابقات اعزام داشته و تیم های اعزامی هم درخشیده اند، جودو هم سابقه این درخشش را در دهه های گذشته داشته است.

امسال بازی های دانش آموزان جهان با یک سال تاخیر قرار است در کشور چین برگزار شود، این رقابت ها اواخر مهره ماه سال جاری برگزار خواهد شد. این اعزام مستلزم حمایت های مدیران آموزش و پرورش و فدراسیون جودو است که اتفاقا این حمایت ها رخ داده است. با توجه به اینکه جودو یک دهه کلا هیچ فعالیتی در آموزش و پرورش نداشته در حال حاضر در اولویت آموزش و پرورش نیست، اما حالا این خلع با حمایت های آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو حل شده است. حمایت های خوبی انجام شده و با تمام سختی هایی که برای برگزاری رویدادهای داخلی و خارجی وجود دارد ما هم در تلاش هستیم تا تیم جودو دانش آموزی را به مسابقات چین اعزام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رای کمیته انضباطی فدراسیون جودو تاثیری در اعزام دانش آموزان به مسابقات مختلف را خواهد داشت یا خیر، گفت: از نظر ما این اتفاق نمیتواند تاثیری روی اعزام ها بگذارد. موضوع محرومیت قطعا موقت و گذرا است و ربطی هم به اعزام تیم جودو دانش آموزی به بازی های جهانی چین را ندارد و همه میدانیم که جودو در رگ های فرزندان ایران زمین جاری است. این رشته علاقه مندان زیادی دارد. ما رویداد های زیادی داریم و اعزام ها صورت خواهد گرفت اما در این شرایط جودو زنده است. اگر سری به مدارس فعال بزنیم تعداد علاقمندان نونهال و نوجوانان را در مدارس خواهیم دید که چطور فعالیت میکنند. جودو هیچ وقت تعطیل نخواهد بود.

جعفری در واکنش به این سوال که پس دانش آموزان جودوکار همچنان با انگیزه بالا تمرینات خود را برای اعزام به مسابقات دانش آموزی چین ادامه دهند، گفت: در این مسابقات دانش آموزی تیم های ما با قدرت حضور خواهند داشت. من از رئیس فدراسیون جودو و سایر دوستان در هر دو فدراسیون تشکر می‌کنم که زمینه حضور و بروز استعدادهای خوب جودو کشورمان شده اند. البته انجمن جودو با حمایت هر دو فدراسیون برنامه های زیادی در دست اجرا دارد. امیدواریم بعد از پایان شیوع ویروس کرونا جشن واره ها و...اقدامات بزرگی را برگزار کنیم. در بحث آموزش میتوانیم با همکاری دوستان در حوزه دفاع شخصی اقدامات خوبی را انجام دهیم و برای توسعه ورزش همگانی ورزش و جودو در کشورمان قدم های خوبی برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز