بررسی کارنامه سرمربی آبی‌پوشان در بازگشت دوباره؛

روزهای شیرین استقلال با فرهاد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۳۷۳۶
روزهای شیرین استقلال با فرهاد
بررسی کارنامه مجیدی طی 2 ماه حضورش در استقلال نشان می‌دهد که او توانسته تحولات مثبتی در استقلال ایجاد کند.

به گزارش برنا؛ استقلالی ها بعد از یک نیم فصل سخت با محمود فکری، حالا روزهای خوبی را با فرهاد مجیدی سپری می کنند. مجیدی در سومین بازگشتش به استقلال چهره دیگری از خود به نمایش گذاشته است. کاپیتان محبوب استقلال هم از نظر فنی به پختگی رسیده هم از نظر رفتاری. بعد از روزهای نه چندان خوشایند استقلال با فکری و نارضایتی هواداران و خواست آنها برای بازگرداندن مجیدی، او برای سومین بار به استقلال برگشت و توانست در مدت کوتاه حضورش در این تیم، آبی پوشان را به عنوان تیم اول از گروه مرگ بالا آورد.

استقلال در شرایطی توانست از گروهش صعود کند که هواداران این تیم از بازی های آبی پوشان و صعود این تیم از گروهی با رقبای سرسخت و قدرتمند خوشحال و راضی هستند. این روزها فرهاد مجیدی درست مثل روزهایی که با بازوبند کاپیتانی و پیراهن شماره 7 داخل مستطیل سبز هوادارانش را به وجد می آورد و با گل های زیبایش بر محبوبیت خود می افزود، حالا در نقش جدیدش به خوبی به ایفای نقش پرداخته و موفق شده تیم محبوب خود را به اوج برساند.

روزی که استقلال با الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق در لیگ قهرمانان آسیا همگروه شد، خیلی از طرفداران آبی های پایتخت نسبت به صعود از گروه سخت ناامید بودند اما با حضور فرهاد مجیدی در راس کادرفنی و نتایجی که او در لیگ برتر و جام حذفی با آبی ها گرفت، امیدها را نزد طرفداران استقلال بالا برد.

502

تیم فرهاد لیگ قهرمانان را هم طوفانی شروع کرد و با دو برد 5 بر 2 مقابل الاهلی و 3 بر صفر مقابل الشرطه خیلی زود قاپ هواداران استقلال را دزدید و اگرچه کسب یک امتیاز از دو مسابقه متوالی با الدحیل کمی نگران کننده بود اما استقلال تحت هدایت مجیدی تا روز آخر مسابقات آسیایی جنگید و در نهایت با کسب 11 امتیاز صعود به دور بعدی رقابت ها را جشن گرفت.

مجیدی که در جریان رقابت های فشرده دور گروهی آسیا و با اشراف به این مساله که تیمش کاملا از نظر جسمانی تحلیل رفته و خستگی در وجود نفرات موج می زند، مدام روحیه جنگندگی را به بازیکنان تزریق کرد و اوج مصاحبه های او به بعد از مصاف با الدحیل برمی گشت که گفت فلسفه باشگاه استقلال فوتبال تهاجمی است و تا زمانی که هواداران این سبک فوتبال را دوست داشته باشند، استقلال همینطور تهاجمی بازی خواهد کرد.

حرف های بلندپروازانه مجیدی و روحیه جنگندگی که او به ساق پاهای خسته بازیکنانش تزریق می کرد، استقلال را به سلامت از گروه مرگ گذراند تا مجیدی طی دو ماه حضورش در استقلال اتفاق بزرگی را برای باشگاه محبوبش رقم بزند و آبی ها با دست پر از جده به ایران برگردند.

بررسی کارنامه مجیدی طی 2 ماه حضورش در استقلال نشان می دهد که او توانسته تحولات مثبتی در استقلال ایجاد کند. تحولاتی که نشانه های کوچکی از آن در بازی با فولاد و پیکان در جام حذفی نمایان شد و در نهایت به جایی رسید که استقلال مقابل غول های قطری و عربستانی تاب آورد و با کنار زدن آنها به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

مجیدی از زمان حضور دوباره اش روی نیمکت استقلال، در 10 دیدار سرمربی آبی پوشان بوده است. تیم او در این 10 بازی، 6 برد، 3 تساوی و یک باخت کسب کرده که آمار فوق العاده ای برای این سرمربی جوان محسوب می شود. تیم مجیدی در این 10 بازی 19 گل زده و 9 گل دریافت کرده و در 5 بازی (یعنی تیمی از بازی ها) توپی از خط دروازه آبی ها نگذشته و رشید مظاهری کلین شیت کرده است.

مجیدی در حالی توانسته آمار 19 گل در 10 بازی را برای استقلال ثبت کند، که آبی ها در نیم فصل اول لیگ در 15 بازی فقط 16 گل به ثمر رسانده بودند و کاملا واضح است که استقلال با مجیدی هجومی شده و این همان خواسته همیشگی هواداران این تیم بوده است. در واقع مجیدی فعلا در استقلال نمره قبولی گرفته و باید دید در ادامه لیگ و لیگ قهرمانان استقلال مجیدی چه عملکردی خواهد داشت. 4

نظر شما