نادر شکری خبر داد:

برگزاری لیگ کشوری یوگا در دو سطح/ راهیابی نفرات برتر به تیم ملی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۱:۵۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۳۹۷۴
رئیس انجمن یوگا از برگزاری لیگ کشوری این رشته در دو سطح آماتور و حرفه ای خبر داد و گفت: نفرات برتر لیگ سراسری ورزش یوگا به تیم ملی راه پیدا می کنند.

به گزارش برنا و به نقل از فدراسیون ورزشهای همگانی، نادر شکری، رئیس انجمن یوگا ضمن اعلام این خبر افزود: مسابقات سراسری یوگا در دو سطح A و B و در شش گروه سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، میانسالان و پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

شکری با اشاره به نحوه حضور شرکت کنندگان در  این لیگ یادآور شد: شرکت کنندگان موظف هستند شش حرکت از میان حرکاتی که در  شناسنامه حرکات آسانا  در دو بخش  در سایت ثبت نام مسابقات وجود دارد و به استان ها نیز  ابلاغ می شود، در یک ویدئوی 180 ثانیه ای تهیه نمایند و در وبسایت لیگ بارگذاری کنند. شایان ذکر است هر شرکت کننده تنها می تواند در یک کلاس شرکت نماید.

وی افزود: 36 نفر از کلاس A و 36 نفر از کلاس B  در دو گروه آقایان و بانوان قهرمان خواهیم داشت. همچنین  هر ورزشکار  به جهت حضور  خود در این لیگ، رنکینگ خواهد داشت و این رنکینگ در رویداد های آتی نیز لحاظ خواهد شد. همچنین شرایط اختصاصی برای کلاس A و B وجود دارد. در کلاس A حرکات منطبق با سطح جهانی است  و  در کلاس B افراد منطبق با سطوح فنی مصوب  در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن یوگا ادامه داد: به دلیل حرفه ای تر بودن کلاس A این بخش در دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحله اول ورزشکاران از سراسر کشور  از تاریخ 20 اردیبهشت تا 3 خرداد اجازه بارگذاری فیلم حرکات را  دارند و تنها یک بار بارگذاری خواهند کرد.  پس از انجام داوری آنها در سطح رقابت استانی،  نفرات برتر اول تا سوم هر استان در شش گروه سنی به مرحله کشوری راه خواهند یافت و راه یافتگان مجددا با شرکت در مرحله دوم ، در سطح کشوری به رقابت خواهند پرداخت .

وی در ادامه توضیح داد: در کلاس A ورزشکاران از سراسر شهرستانهای استانهای سراسر کشور شرکت خواهند کرد و پس از انجام داوری مرحله اول در هر استان ، ما 36 نفر برترین های هر استان را خواهیم داشت که از هر استان به سطح بعدی راه خواهند یافت و نهایتا فینال در بین افراد منتخب برگزار خواهد شد و منتخبین این جمع برگزیده به تیم ملی یوگا دعوت خواهند شد تا در مسابقات جهانی 2021  شرکت کنند. مسابقات کلاس A ابتدا  در سطح استانی است و پس از  معرفی برترین های استانی، یک بار دیگر باید در مسابقات ثبت نام کنند تا در فینال شرکت کرده و به ارزیابی نهایی برسند.

نادر شکری ادامه داد: ورزشکاران  شرکت کننده  در کلاس  B  نمایندگان استانی هستند  که تنها در یک مرحله از 20  اردیبهشت تا 20 خردادماه می توانند از طریق سایت ثبت نام و با بارگزاری کلیپ ۱۸۰ ثانیه ای در این رویداد  شرکت کنند و برترین های هر گروه سنی از بین آنها انتخاب خواهند شد. تمامی نتایج این مسابقات در روز جهانی یوگا یعنی 31 خرداد ماه اعلام خواهد شد.

رئیس انجمن یوگا در خاتمه بیان داشت: هدف ما از برگزاری این لیگ در درجه اول استعدادیابی و همچنین توسعه فعالیت بدنی و ترغیب ورزشکاران در به روز رسانی و  آموزش شرکت کنندگان است، شرکت در این مسابقات کاملا رایگان بوده و هیچ ورودیه ای نخواهد داشت.

شکری در پایان تاکید کرد: ما برای کلیه شرکت کنندگان در این دوره 10 امتیاز آموزشی و همچنین برای نفرات برتر  حکم و مدال قهرمانی و جایزه نقدی  درنظر گرفته ایم.   آئین نامه  شیوه برگزاری و چگونگی شرکت در مسابقات لیگ از سوی فدراسیون ظرف چند روز آینده به استان ها اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز