لزوم برخورد جدی فدراسیون با پدیده انصراف از لیگ؛

معضلی بزرگ به نام ماشین سازی!

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۰۴:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۴۹۱۸
معضلی بزرگ به نام ماشین سازی!
انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال برخورد جدی‌تری با چنین باشگاه‌هایی داشته باشد که ناگهان در اواسط لیگ تصمیم به انصراف می‌گیرند.

به گزارش برنا؛ بی شک ماشین سازی تبریز عجیب ترین تیم لیگ برتر در فصل جاری است. تیمی که چندی پیش از سوی مالک باشگاه یعنی محمدرضا زنوزی اداره آن به هیات فوتبال استان واگذار شد اما هیات فوتبال استان از مالک آن خواست تا پایان فصل تیم را اداره کند و در پایان فصل برای واگذاری آن به بخش خصوصی دیگر اقدام کند. از ابتدای فصل وحید بیاتلو، سعید اخباری، مهدی پاشازاده و حالا علیرضا اکبرپور سرمربی های این تیم بودند اما مهم تر از این همه تغییر در کادر فنی اوضاع نابسامان مدیریت در این باشگاه است.

همانطور که گفته شد بعد از اینکه زنوزی تصمیم گرفت مالکیت باشگاه ماشین سازی را واگذار کند، هیات فوتبال استان تبریز اداره قدیمی ترین باشگاه تبریزی را برعهده گرفت اما نتوانست از پس آن بربیاید. چند روز پیش بود که هیات فوتبال استان تبریز برای دومین بار اعلام کرد به دلیل بدهی های کلان، کلیه فعالیت های فوتبالی این باشگاه تعلیق خواهد شد.

البته این اولین بار نبود که باشگاه ماشین سازی تصمیم گرفت فعالیت های خود را تعلیق کند و چندی پیش هم چنین تصمیمی گرفته شد اما با وساطت شهرداری تبریز این تصمیم ملغی شد. دفعه قبل بعد از اعلام تعلیق فعالیت های باشگاه ماشین سازی، استاندار آذربایجان شرقی دستور به حل مشکلات این باشگاه و پرداخت مطالبات سال 96 از شهرداری تبریز دادند ولی ظاهرا شهردار و مدیران شهری شهرداری کلانشهر تبریز همکاری های لازم را برای بقای ماشین سازی انجام ندادند.

بدقولی شهرداری باعث شد که باشگاه ماشین سازی که مورد حمایت هیات فوتبال هم قرار نگرفته بود با انتشار بیانیه ای از هیات فوتبال تبریز هم گله کند. البته تعلیق دوباره ماشین سازی 24 ساعت به طول نینجامید و مدیرعامل این باشگاه، حماد نجفی با حضور در تمرین روز جمعه تیم تبریزی به اعضای این تیم وعده حل مشکلات را داد.

مدیرعامل ماشین سازی با وعده رایزنی با مسئولان شهری برای حل مشکلات مالی و تماس تلفنی استاندار آذربایجان شرقی با مالک باشگاه داد که در این تماس از محمدرضا زنوزی خواسته شد تا با توجه به شرایط حساس تیم، تمرینات بدون وقفه پیگیری شوند. همچنین قول مساعدی مبنی بر پیگیری و وصول مطالبات از شهرداری توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان از سوی استاندار به مالک باشگاه داده شده است.

ماشین سازی درحالی دوباره به لیگ برتر برگشت که برای دومین بار بود که صحبت از تعلیق فعالیت های این باشگاه می شد. در مرتبه قبلی و پس از انصراف از ادامه حضور در لیگ برتر ایران در فروردین ماه پادرمیانی برخی مسولان محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه را به صرافت ادامه کار در ماشین سازی انداخت اما با گذشت زمان دوباره تصمیم بر آن شده که اداره باشگاه به هیات فوتبال محول شود که قبلا به صراحت اعلام کرده بود تمایلی به باشگاه داری در لیگ برتر ندارد. به این ترتیب و در شرایط فعلی مجموعه ماشین سازی یا باید راه انحلال را برود یا اینکه شخصی پیدا شود و با به عهده گرفتن بدهی ها این تیم رو به سقوط لیگ برتری را در دست بگیرد.

از طرف دیگر در مرتبه قبلی فدراسیون فوتبال با این قضیه به شدت مخالفت کرد و در نهایت با نامه نگاری مساله را به تعویق انداخت اما این بار موضوع جدی تر از گذشته به نظر می رسید. سوال اینجاست که درصورت کناره گیری ماشین سازی از لیگ برتر حق بزرگی از سایر تیم های ضایع می شود چون لیگ باید به صورت 15 تیمی دنبال شود و همه امتیازهایی که تیم های دیگر از ماشین سازی گرفته اند حذف خواهد شد.

بر همین اساس انتظار می رود فدراسیون فوتبال برخورد جدی تری با چنین باشگاه هایی داشته باشد که ناگهان در اواسط لیگ تصمیم به انصراف می گیرند. با توجه به شرایط سخت اقتصادی و درآمدزا نبودن فوتبال در ایران، ای کاش باشگاه هایی در سطح اول فوتبال کشور حضور داشته باشند که توانایی باشگاهداری و حل مشکلات مالی را داشته باشند. درست است که تبریز هواداران فوتبالی پرشوری دارد اما آیا برای باشگاهداری فقط داشتن هوادار لازم است؟

به نظر می رسد فدراسیون باید هرچه سریعتر قوانین جدی و سختگیرانه ای برای انصراف تیم ها درنظر بگیرد تا دیگر شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم. البته پیش از این در رقابت هاى لیگ برتر کناره گیری یک تیم در اواسط مسابقات هرگز سابقه نداشته و اگر این تصمیم عملیاتی شود برای اولین بار فوتبال ایران با چنین مساله ای مواجه خواهد شد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز