به پمپاژ شادی از سوی تیم ملی به جامعه نیاز داریم؛

اردلان: با این تیم فوق‌العاده و بازیکنان آماده قطعا موفق می‌شویم

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۴:۳۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۳۳۸۷
اردلان: با این تیم فوق‌العاده و بازیکنان آماده قطعا موفق می‌شویم
از کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و فوتسال زنان ایران سوال کردیم به موفقیت تیم ملی امیدوار هستید؟ جواب داد: قطعا و اصلا نگرانی بابت مسابقات پیش رو ندارم

به گزارش برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، معمولا خیلی کم پیش می آید که درباره عملکرد و شرایط فوتبال آقایان، از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال زنان سوال پرسیده شود. اما اهالی فوتبال زنان هم همواره نقطه نظرات بسیار جالبی دارند. با نیلوفر اردلان در آستانه شروع اردوی تیم ملی بزرگسالان گفت و گویی کوتاه انجام دادیم.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و فوتسال زنان در ابتدای حرف‌های گفت: اول از همه دوست دارم به عنوان یک شهروند ایرانی حرف بزنم. بگویم که آرزوی همه ما این است که تیم ملی به جام جهانی صعود کند. جنگ و مشکلات ناعادلانه‌ای همواره علیه فوتبال ایران وجود داشته است اما همیشه از آنها سربلند بیرون آمده‌ایم. الان هم یک مقطع زمانی حساس دیگر است و همه امیدواریم که این تیم ملی دوباره مردم ایران را خوشحال کند. در وضعیت فعلی هم به پمپاژ شادی از سوی تیم به جامعه نیاز جدی داریم. تجربه هم ثابت کرده هیچ اتفاقی به اندازه موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ایران شادی به جامعه تزریق نکرده است. پس این بچه ها با حمایت و درایت کادر فنی قطعا می روند که مردم را شاد کنند.

نیلوفر اردلان بعد از این صحبت‌ها وارد بحث‌ فوتبالی شد و تاکید کرد: شما بازیکنان تیم ملی ایران نگاه کنید. هر کدام پر از ستاره تاثیر گذار در لیگ خودمان و لژیونر با تجربه و تاثیرگذار در اروپا و کشورهای دیگر. اگر این تیم قرار نباشد دل مردم را شاد کند دیگر باید از چه تیمی انتظار داشته باشیم؟ همه بازیکنان حرفه‌ای و با غیرت هستند و برای همین خود من اصلا نگرانی بابت موفقیت در بازی‌های پیش رو ندارم. من حتی نمی‌گویم که انشاالله موفق می‌شویم. چون با این تیم باید موفق باشیم. فراموش نکنیم که لیاقت ما با این بازیکنان حضور در جام جهانی است و اولین قدم عبور از این مرحله سخت.

اردلان درباره شرایط جدول مسابقات و نیاز مبرم تیم ملی به کسب چهار پیروزی هم گفت: ما دنبال اما و اگرها نیستیم. با این استعدادها و پتانسیل توانایی شکست هر چهار حریف را داریم و ایناتفاق هم رخ می‌دهد. ما در بازی مقابل هنک‌کنگ و بحریم که بعید می‌دانم مشکل خیلی بزرگی در پیش داشته باشیم. برای بازی با عراق و بحرین هم از نظر فنی یک سر و گردن از آنها بالاتر هستیم و فقط باید در زمینه روحی و روانی خوب روی تیم کار شود تا با آمادگی ذهنی بسیار خوب مقابل ایران دو تیم بازی کنیم. الان تیمم لی ایران به هیچ عنوان مشکل فنی  و پتانسیل انسانی ندارد. فقط باید روحیه بالا داشته باشیم.

اردلان ادامه داد: نکته خیلی مهم این است که این تیم پرانگیزه اهداف و آرزوهای زیادی در سر دارد. هر کدام از این ستاره‌ها دوست دارند در جام جهانی بازی کنند و ما باید یکی از تیم‌های صعود کننده به جام جهانی قطر باشیم. این اتفاق هم برای بازیکنان مهم و تاثیرگذار است و هم فوتبال ملی ایران. درست است که در بحرین بازی کردن مقابل این کشور کمی سخت است. اما وقتی به بازیکنان تیم ملی، اهداف و آرزهای آنها و قدرت ایران فکر می کنیم، متوجه می شویم که باید بیشتر از هر چیزی به موفق شدن امیدوار باشیم و همه از تیم ملی حمایت کنیم.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان در پایان گفت: توپ گرد است و در زمین فوتبال قرار نیست شما همیشه برنده باشید. در بازی‌های قبلی اتفاقاتی که نباید برای فوتبال ما رخ داد ولی ایرانی‌ها آدم روزهای سخت هستند. مرد و زن هم ندارد. شک نداشته باشید که در روز بیست و پنجم خرداد همه از صعود تیم ملی در حال خوشحالی کردن هستیم.

نظر شما