به میزبانی قم؛

جام بین المللی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی کشورهای اسلامی برگزار شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۵:۴۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۴۰۳۶
جام بین المللی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی کشورهای اسلامی  برگزار شود
جمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان قم به صورت وبینار و با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد.

به گزارش برنا، مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان قم به صورت وبینار و با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد، که اعضای مجمع به عملکرد هیات رای مثبت دادند.دکترمحمد تقی امیری خراسانی در این مجمع عمومی سالیانه گفت: گسترش، ترویج و احیای بازی های بومی محلی یک وظیفه ملی است و یک عزم ملی هم می خواهد. و سایر دستگاه های مرتبط بایستی برای این مهم لباس رزم بر تن کنند.

وی ادامه داد: در بحث استعدادیابی از روستائیان و عشایرنشینان نیز، قطعا سایر فدراسیون ها و هیات های ورزشی در استانها بایستی در کنار ورزش روستایی و بازی های بومی محلی باشند تا به طور تخصصی این مهم محقق شود. ناگفته نماند هفته قبل میزبان رئیس فدراسیون هندبال بودیم و خوشبختانه مقرر شد تا هیات های استانی مربیان روستایی و عشایر خود را معرفی کنند تا در دوره آموزشی ابتدایی فدراسیون هندبال به صورت رایگان شرکت کرده تا بحث استعدادیابی در رشته هندبال به طور تخصصی و گسترده در روستاها و مناطق عشایرنشین انجام شود.

رئیس فدراسیون افزود: اکثر ملی پوشان از روستاها و مناطق عشایر نشین هستند، و این یعنی ظرفیت بالا و نهفته در این مناطق که بایستی با همکاری دستگاه های مرتبط کشف و پرورش داده شوند.

دکترامیری خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان با توجه به موقعیت فرهنگی مذهبی استان، پیشنهادم این است که با یک برنامه ریزی مناسب جام بین المللی ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی کشورهای اسلامی نیز به میزبانی قم برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز