سیدداود سیدعباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تیم ملی روی کاغذ از همه حریفان بهتر است/ خدا آن روز را نیاورد که به جام جهانی نرویم

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۵۲۳۳
تیم ملی روی کاغذ از همه حریفان بهتر است/ خدا آن روز را نیاورد که به جام جهانی نرویم
بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس گفت: از نظر پتانسیل و نیروی انسانی کمتر تیمی در آسیا یارای مقابله با ایران را دارد اما مشکل ما خودمان هستیم.

سیدداود سیدعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط تیم ملی فوتبال اظهار داشت: تیم ملی فوتبال ایران یک سر و گردن از بقیه تیم های آسیایی بالاتر است و در این هیچ شکی وجود ندارد. ما یکی از بهترین دوره های تیم ملی از نظر بازیکن را در اختیار داریم و وقتی به لیست تیم ملی نگاه می کنیم می بینیم که چه بازیکنان توانایی داریم. البته نفرات مستعد دیگری هم هستند که می توانستند به تیم ملی دعوت شوند و ملی پوشان فعلی تنها سرمایه های فوتبال ایران نیستند. ما همین الان هم می توانیم 2 تیم ملی قدرتمند داشته باشیم در صورتی که رقبای ما از این امتیاز بی بهره هستند.

او ادامه داد: از نظر پتانسیل و نیروی انسانی کمتر تیمی در آسیا یارای مقابله با ایران را دارد اما مشکل ما خودمان هستیم. خودمانیم که به تیم ملی کشورمان ضربه می زنیم. متاسفانه در فوتبال ایران هر کسی به فکر منافع خودش است و کمتر کسی به موفقیت تیم ملی فکر می کند. در بقیه کشورها همه مسئولان دست به دست هم می دهند تا برای تیم ملی کشورشان امتیازهایی مثل میزبانی بگیرند اما در ایران ما در ظاهر فقط مسئول داریم و از نظر مدیریت بسیار ضعیف هستیم. ما همین الان با توجه به تیمی که در اختیار داریم و بازیکنان لژیونر و تاثیرگذارمان روی کاغذ از همه بهتر هستیم و برنده ایم اما این فقط توانایی فوتبال است و تیم ملی ما پشتیبانی نمی شود. شرایط سختی که الان برای تیم ملی ایجاد شده به خاطر آوردن مربی ضعیفی مثل ویلموتس بود چون بعد از رفتن کی روش، مسئولان فدراسیون فقط می خواستند یک مربی خارجی بیاورند که دیدند ویلموتس بیکار است و او را آوردند و تا تیم ملی به این روز بیفتد.

بازیکن اسبق سرخابی ها افزود: فدراسیون اگر مدیریت درست و حسابی داشت در طول 8 سال حضور کی روش در ایران یک مربی ایران کنار او می گذاشت تا از تجربیات کی روش بهره ببرد و بعد از رفتن او به صورت موقت سکان تیم ملی را در دست بگیرد اما متاسفانه ما به هر قیمتی که شده بود می خواستیم یک سرمربی خارجی بیاوریم و کیفیت او برایمان مهم نبود.

سیدعباسی درباره شرایط تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: کارمان سخت است اما من به بازیکنان توانمند تیم ملی امیدوار هستم. ایران حتما باید به جام جهانی صعود کند و خدا آن روز را نیاورد که ما نتوانیم به جام جهانی برویم چون فوتبال مان پسرفت خواهد کرد و افت محسوسی را شاهد خواهیم بود. متاسفانه ما شرایط خوبی در عرصه ملی نداریم و هر بار در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده ایم و باید فکر اساسی برای اوضاع فوتبال ملی کنیم.

بازیکن اسبق استقلال درباره شرایط این تیم گفت: اوضاع استقلال از نظر فنی بهتر شده است. استقلال از ابتدای فصل تا حالا در دفاع تیمی مشکل داشت و موقعیت های زیادی به حریفان می داد اما معمولا موقعیت ها را یا مظاهری دفع می کرد یا اینکه گل نمی شد تا اینکه در بازی با الدحیل این زخم سر باز کرد. با این حال در 2 بازی اخیر، استقلال در حفظ آرایش دفاع تیمی بهتر بوده و مقابل ذوب آهن و پرسپولیس عملکرد خوبی داشته و اگر گلی هم دریافت کرده روی اشتباهات فردی بوده نه تاکتیکی که در فوتبال اجتناب ناپذیر است. با توجه به خط حمله قدرتمندی که استقلال دارد اگر مشکلات دفاعی اش را حل کند عملکرد بهتری در ادامه لیگ خواهد داشت. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز