چراغپور:

هوشیاری برابر عراق و بحرین مهم است/ اگر من ترکیب می‌چیدم سیستم ۵ به ۵ را امتحان می‌کردم

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۷:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۷۴۵۸
هوشیاری برابر عراق و بحرین مهم است/ اگر من ترکیب می‌چیدم سیستم ۵ به ۵ را امتحان می‌کردم
کارشناس فوتبال درباره دیدارهای تیم‌ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش برنا؛ جلال چراغپور کارشناس فوتبال درباره دیدارهای تیم‌ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر بیان کرد: بازی های جدول برای ما ایده آل محسوب می‌شود چرا که تیم ملی بازی‌های تدارکاتی قابل بحثی انجام نداد و تنها بهترین نفرات تیم ملی کنار یکدیگر در قالب تبم ملی جمع شده اند. بهترین نفرات، بهترین تیم نیست و معمولا تیم منتخب دنیا به یک تیم معمولی می‌بازند چون نظم و فرمان تیمی در شناخت بازیکنان جا دارد. برترین بازیکنان تنها خود بهترین اند که نشان از تفاوت این ۲ موضوع دارد.

او افزود: الان به چنین وضعیتی دچار شده ایم. تیم ملی منتخب از بهترین بازیکنان دوران کی روش و جام جهانی ۲۰۱۸، برترین‌های انتخاب شده و برترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیای اخیر مانند مهدی قائدی است که کنار هم جمع شده‌اند. جدول دیدارها خوب است تا برای بازی حیاتی و دوم مهم آماده شویم.

او ادامه داد: اگر تیمی به ۶۰ درصد آمادگی اولیه رسیده باشند می‌توان از بازی اول بهره برد. بازیکنان تیم‌ملی نباید بازی اول را دست‌کم بگیرند و موزیانه است. ممکن است در بازی اول حمله واقعی از سوی حریف به دروازه ما نشود اما باید مراقب سرعت بازیکنان رقیب باشیم.

چراغپور در مورد دیدارهای تیم ملی برابر عراق و بحرین اظهار کرد: درک متقابل در فوتبال اصطلاحی است که به این معنی است ۲ نفر بازیکن را انتخاب کنیم تا باهم یارگیری کنند. گاهی تک ستاره‌هایی هستند که به دلیل نداشتن یار به تیم ملی دعوت نمی‌شوند اما بازیکنان ما برتری نفری دارند که عراق از آن بهره نمی‌برد که همین امر باید تبدیل به game play شود. عراق همیشه سعی می‌کند با خشونت این سیستم را سخت کند. از طرفی عراق و بحرین به یکدیگر کمک می‌کنند تا امتیازات گروه به نفع شان باشد. باید نقصان بازی‌های قبلی برابر ایم ۲ تیم را حتما آنالیز و رفع کنیم.

کارشناس فوتبال اضافه کرد: اگر من ترکیب می‌چیدم سیستم ۵ به ۵ را امتحان می‌کردم که دفاع چپ و دفاع راست تیم را تغذیه کنند. مهدی قائدی بازیکن تکنیکی است و می‌تواند حریف را آزار دهد و البته بازیکنان کاشته زن و سر زنان خوبی مانند طارمی، کنعانی زادگان، انصاری فرد و ... داریم. هوشیاری می‌تواند به درگیری بچربد و پیروزی را برای ما به ارمغان بیاورد.               

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز