علی لطیفی:

اسکوچیچ برابر عراق باید با نفرات اصلی بازی کند تا هماهنگی تیم ملی بیشتر از قبل شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۱۰:۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۰۷۵۲
اسکوچیچ برابر عراق باید با نفرات اصلی بازی کند تا هماهنگی تیم ملی بیشتر از قبل شود
علی لطیفی گفت: اسکوچیچ از هوشمندی بالایی برخوردار است و به این بازی به دید تدارکاتی نگاه می‌کند و استفاده نکردن از بازیکنان اصلی به ضرر تیم خواهد شد.

به گزارش برنا؛ برنامه "صبح و ورزش" امروز علی لطیفی بازیکن اسبق فوتبال را روی خط زنده برنامه آورد و گفت و گویی در خصوص تیم ملی فوتبال و بازی های پیش روی آن ها انجام داد.

علی لطیفی با اشاره به بازی با کامبوج و تاثیرات آن روی بازی  با عراق اظهار کرد: من تصورم این است که نیمه دوم بازی قبل ما می تواند ترکیب اصلی اسکوچیچ باشد و تغییری که در بین بازی داد و احسان حاج صفی را به جناح چپ و سامان  قدوس را به داخل زمین آورد و چینش ما به طور کلی عوض شد. هر چند برتری خفیفی را در نیمه اول داشتیم اما در نیمه دوم هم در زمینه کارهای ترکیبی و هم در فاز دفاعی، حمله و حمایت بازیکنان از یکدیگر  بسیار عالی عمل کردیم و باور دارم که این ترکیب بازی بعدی ما خواهد بود اما اطلاعی ندارم که اسکوچیچ بخواهد بازیکنان اصلی و محوری خود را استراحت دهد تا مصدوم نشوند اما فکر می کنم چون بازی تدارکاتی نداشتیم، انجام دادن آن خیلی کار مثبتی به نظر نمی رسد و اسکوچیچ باید برای در فرم نگه داشتن بازیکنان و هماهنگی بیشتر بین آنان بیشتر تلاش کرده و با ترکیب اصلی تیم بازی کند.

وی در پاسخ به این سوال که نداشتن بازی تدارکاتی و استفاده از نفرات اول و دوم تیم گفت: ما نفرات اول و دوم نداریم اما سرمربی تیم با توجه به اینکه عمده بازیکنان در پست های مختلف نزدیک به هم هستند چند فاکتور را در بازی دادن بازیکنان لحاظ می کند از جمله هماهنگی کنار هم بازی کردن بازیکنان و بررسی بحث فنی تیم مقابل اما اعتقاد من این است که اسکوچیچ باید بیشتر با نفرات اصلی خود بازی کند تا بتواند در بازی با عراق تیم را هماهنگ تر نماید و باتوجه به اینکه فوتبال عراق به شدت شبیه ما می باشد هم به لحاظ فیزیکی و هم از دیرباز تیم عراق بر اساس خلاقیت و نبوغ چند تن از بازیکنان محوری خود چیده شده است و به نظر می آید که اسکوچیچ به دنبال این خواهد بود تا ۹۰ درصد از ترکیب اصلی خود استفاده کند و قطعا می داند که این مسابقات برای تیم حکم تدارکاتی را خواهد داشت.

او در پایان از مصدومیت و جایگزینی تعدادی از بازیکنان گفت: قاعدتا وقتی تیمی را انتخاب می کنید در هر پستی سعی بر این دارید تا دو بازیکن توانمند را انتخاب نمایید و اینکه یک بازیکن توانمند مانند امیری مصدوم شده قطعا یک هافبک باید جایگزین او شود. اما ما از تفکرات اسکوچیچ برای بازی با عراق خبر نداریم. اینکه با چه سیستم و فرم و نیاز به چه بازیکنانی قرار است بازی را چیدمان کند اما اسکوچیچ ایرانیزه تر است و با توجه به اینکه در ایران بوده و از خصوصیات و فرهنگ ما شناخت دارد و هوشمندی لازم را دارا می باشد و یکی از دلایل اصلی انتخاب او همین بود که در ایران کار کرده چرا که به لحاظ بین المللی خیلی اعتباری نداشت اما همین که مربی خارجی محسوب می شد و عمده هواداران ما در آن زمان به دنبال مربی خارجی بودند و فدراسیون هم مشکلاتی را داشت، او را برای سرمربی گری تیم ملی فوتبال انتخاب کردیم. البته اسکوچیچ زرنگی های مخصوص به خود را دارد و سعی کرد با دعوت از بازیکنان  دو تیمی که بسیار پرطرفدار هستند به نوعی هواداران را با تیمش همراه کند.

همچنین شما می توانید بازی ایران و کامبوج را به صورت زنده فردا ۲۱ خرداد ماه ساعت ۱۹ از شبکه رادیویی ورزش موج FM و ردیف ۹۲ مگاهرتز بشنوید.

نظر شما