مهران حاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

برای مصاف با آمریکا ترسی نداریم/ نتیجه در بازی‌های تدارکاتی بی‌اهمیت است

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۹۰۹۶
برای مصاف با آمریکا ترسی نداریم/ نتیجه در بازی‌های تدارکاتی بی‌اهمیت است
مربی بسکتبال گفت: از دید من بازی‌های تدارکاتی فقط و فقط بازی تدارکاتی است و نتیجه اهمیتی ندارد که برد باشد یا باخت.

مهران حاتمی، مربی بسکتبال درباره عملکرد تیم‌ ملی ایران در بازی‌های تدارکاتی اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: از دید من بازی های تدارکاتی فقط و فقط بازی تدارکاتی است و نتیجه اهمیتی ندارد که برد باشد یا باخت. این نوع بازی ها بهترین فرصتی است که مربی می‌تواند بازیکنان را به خوبی ارزیابی و نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی کند تا بهترین نفرات را جهت حضور در مسابقات اصلی انتخاب کند. بازی های تدارکاتی هیچ وقت معیار مناسبی برای تشخیص خوب و بد بودن یک تیم نبوده و اتفاقا هم قبل از هر رویداد مهمی به تیم کمک می‌ کند.

او درخصوص ارزیابی خود از شرایط تیم برای حضور در المپیک گفت: آنچه که پرواضح است این است که کرونا در یک و نیم سال گذشته مانع از آماده سازی تیم شد. بسکتبال به تازگی لیگ را پشت سر گذاشته و زمان زیادی هم برای برگزاری اردو و ... نداشته است. انتظارات باید منطقی باشد ولی آنچه که مهم است نیاز به جوانگرایی بعد از المپیک آن هم با یک برنامه ریزی بلندمدت و البته اصولی احساس می‌شود که امید می‌ رود این اتفاق هم  در آینده رخ بدهد. 

کارشناس بسکتبال درمورد لیست منتشر شده از تیم‌ ملی آمریکا جهت شرکت در المپیک توکیو گفت: من فکر می‌ کنم تیم‌ ملی آمریکا چون در دوره‌های قبل موفقیت چشمگیری نداشته این دوره در تلاش است با تیم بهتری راهی المپیک شود. در هر صورت ما سابقه بازی با ستاره های NBA را داریم و همه در دنیا پتانسیل بسکتبال این کشور را می‌شناسند در ایران هم ظرفیت تیم خودمان مشخص است، بنابراین با وجود اینکه بازی سختی داریم اما تجربه مانع از ایجاد استرس و سایر مسائل خواهد شد. 

حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: حضور بعد از 12 سال در المپیک و پرچمداری کاروان ورزشی ایران توسط صمد نیکخواه بهرامی که بسیار برای جامعه بسکتبال مایه افتخار است و از همه مهم تر انجام بازی افتتاحیه بیشتر از همیشه رسالت بسکتبال ایران را بالا خواهد برد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز