سومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی؛

تاکید ساحلی‌بازان بر سه رکن اصلی در مسیر قهرمانی آسیا

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۴:۴۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۳۶۰۲
تاکید ساحلی‌بازان بر سه رکن اصلی در مسیر قهرمانی آسیا
سرمربی، سرپرست و بازیکنان تیم‌های الف و ب زیر 19 سال والیبال ساحلی کشورمان بر کشف استعدادها، پرورش و حمایت فدراسیون به عنوان سه رکن اصلی در مسیر قهرمانی آسیا تاکید کردند.

به گزارش برنا، سومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان زیر 19 سال آسیا از 12 تا 15 تیرماه در شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار شد و در گروه مردان این رقابت‌ها که 13 تیم حضور داشتند، تیم ملی الف ایران به مقام قهرمانی دست یافت.

سرمربی، سرپرست و بازیکنان این دو تیم بر کشف استعدادها، پرورش و حمایت فدراسیون به عنوان سه رکن اصلی در مسیر قهرمانی آسیا تاکید کردند و خواستار ادامه این روند در رشته جذاب والیبال ساحلی شدند.

سرمربی تیم‌های ساحلی زیر 19 سال کشورمان با بیان اینکه بازیکنان اعزامی در مجموع سه مرحله اردوی آماده‌سازی پشت سر گذاشتند، گفت: فرصتی کمی برای انتخاب بازیکنان داشتیم، اما خوشبختانه استعدادهای خوبی شناسائی و به اردوها دعوت شدند.

مازیار هوشمند تصریح کرد: اردوها را بر اساس هماهنگی تکنیک، تاکتیک و تمرینات بدنسازی پیش بردیم و با حمایت فدراسیون به رغم شیوع ویروس کرونا با رعایت دقیق پروتکل‌ها اردوها در شرایط بسیار خوبی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون والیبال و کمیته ساحلی نیز به وعده‌های خود عمل کردند و تیم‌های زیر 19 سال به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند، افزود: مسابقات در شرایط سخت قرنطینه برگزار شد و برای مقابله با مشکلات این تدابیر، از نظر روحی و روانی بر روی بازیکنان کار شد زیرا اعضای تیم‌های اعزامی حتی اجازه خروج از اتاق را نداشتند و غذا نیز در اتاق‌ها سرو می‌شد. البته این شرایط برای همه تیم ها یکسان بود، اما بازیکنان ایران خیلی زود با شرایط منطبق شدند.

سرمربی تیم‌های ساحلی زیر 19 سال ایران با اشاره به عملکرد دو تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ادامه داد: تیم الف (خاکی‌زاده و قربان پسندی) به مقام قهرمانی دست یافت و تیم ب (کمی – زمانی) به رغم حذف در مرحله یک چهار نهایی موفق به کسب سهمیه رقابت‌های جهانی شد.

وی با یادآوری اینکه زمانی تنها 16 سال سن دارد، گفت: این بازیکنان فاکتورهای لازم برای حضور در تیم ایران را داشتند و از بازیکنان آینده دار والیبال ساحلی ایران خواهند بود. تیم ب ایران نیاز به تجربه بیشتر دارد تا به یکی از تیم‌های موفق این رشته ورزشی تبدیل شود.

هوشمند در پایان تاکید کرد: بازیکنان تیم الف از شعور و درک بسیار خوبی برخودارند و در مدت اردوها بسیار با هم هماهنگ شدند. حضور در لیگ نیز برای آماده سازی این مسابقات مهم بود که جا دارد از کمیته ساحلی و فدراسیون برای برگزاری لیگ برتر ساحلی تشکر کرد.

سرپرست تیم‌های ساحلی زیر 19 سال ایران نیز با یادآوری این که تیم الف ایران بدون ست باخته قهرمان آسیا شده است، گفت: این تیم با پنج برد متوالی به مقام قهرمانی رسید. شکست سه تیم کشور میزبان در مراحل حذفی نیز از دستاوردهای مهم تیم الف است.

نادر راهجردیان از مسئولان و همه عوامل اجرایی فدراسیون برای حمایت از والیبال ساحلی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: این موفقیت محصول تلاش و حمایت خانواده بزرگ والیبال از ساحلی ایران است. امیدوارم این روند در رقابت‌های قهرمانی مردان زیر 19 سال جهان نیز ادامه یابد.

وی درباره زمان بازگشت تیم‌های زیر 19 سال ایران به کشور گفت: دو بازیکن زیر 19 سال ایران (خاکی‌زاده و زمانی) عضو تیم زیر 21 سال ایران هم هستند و در تایلند خواهند ماند، اما سایر اعضای تیم‌های ایران ساعت 11 و 45 فردا (پنج‌شنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره)  وارد تهران خواهند شد.

بازیکنان تیم الف ساحلی ایران نیز با اشاره به اردوهای برگزار شده برای حضور شایسته این تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا، افزودند: اردوی های خوبی در بندر کیاشهر داشتیم و خوشبختانه با 10 روز تمرین به هماهنگی خوبی دست یافتیم.

خاکی‌زاده و قربان پسندی تصریح کردند: در دور مقدماتی مسابقات قزاقستان و قطر را شکست دادیم و در مراحل حذفی نیز تیم های کشور میزبان را شکست دادیم تا به قهرمانی برسیم.

ملی‌پوشان ساحلی تاکید کردند: از کسب این مقام خیلی خوشحال هستیم و از حمایت فدراسیون و خانواده بزرگ والیبال نیز تشکر می‌کنیم. کسب این مقام نتیجه چند سال تلاش است و امیدواریم در آینده نیز این روند را حفظ کنیم.

بازیکنان تیم ب زیر 19 سال ساحلی ایران نیز با ابراز رضایت از روند برگزاری اردوها و حضورشان در مسابقات قهرمانی آسیا، ابراز امیدواری کردند که در آینده عملکرد بهتری در مسابقات داشته باشند.

زمانی و کمی تصریح کردند که تمرینات خود را برای حضور شایسته در مسابقات جهانی پیگیری خواهندکرد و از همه کسانی که در این برهه زمانی حمایت خود از تیم‌های ساحلی ایران دریغ نکردند، تشکر و قدردانی کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز