حسین عبدی:

می خواهند تمرکز پرسپولیس را به هم بزنند/ پرسپولیس برتری فوتبالی خودش را نشان می‌دهد

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۷:۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۵۸۳۵
می خواهند تمرکز پرسپولیس را به هم بزنند/ پرسپولیس برتری فوتبالی خودش را نشان می‌دهد
در دربی 20 تیر ماه 1378 که روز یکشنبه سالروز آن را پشت سر گذاشتیم و با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسیده بود، حسین عبدی کاپیتانی سرخپوشان را برعهده داشت. او را در دو صحنه گل به یاد می‌آوریم. وقتی مهدی هاشمی نسب پشت ضربه پنالتی قرار می‌گیرد، حسین عبدی قبل از ضربه با او صحبت می‌کند و در نهایت گل قهرمانی، با ارسال او از سمت راست آغاز می‌شود.

به گزارش برنا؛ در سالروز آن بازی و در آستانه دربی روز پنج‌شنبه، گفتگویی با کاپیتان و مربی سابق پرسپولیس داشتیم و حسین عبدی  در مورد شرایط این روزهای پرسپولیس گفت: در آماده‌تر بودن پرسپولیس برای دربی شک نداریم. به نظر من پرسپولیس در این چند سال همیشه آماده‌ترین و بهترین تیم حاضر در لیگ برتر بوده است. این مساله به خاطر حفظ مهره‌ها و اضافه شدن حساب شده بازیکنان جدید بوده است. تیم خیلی خوبی داریم. پرسپولیس به خاطر این مسائل در این فصل هم توانسته است عملکرد مناسبی داشته باشد. مشخصا درباره دربی هم باید بگویم، قطعا بازی پرهیجان می‌شود و سخت است که آن را از جهت نتیجه پیش بینی کنیم ولی اگر صحبت از قابلیت‌های فنی باشد، قطعا پرسپولیس بهتر خواهد بود. این را بر اساس نتایج، عملکرد فنی، اجرای تاکتیک‌های فوتبال و نفرات در اختیار می‌گویم. پرسپولیس در تمام این موارد نسبت به حریف خود چربش دارد و در یک روند عادی، پرسپولیس تیم برتر این میدان خواهد بود.

 او درباره ایجاد و آغاز حواشی اخیر از سوی حریفان و هجمه‌ای که علیه یحیی گل محمدی به راه افتاده است، ادامه داد: در جریان اخبار مربوط به این موضوع نیستم ولی به طور کلی، ایجاد حاشیه، همیشه قبل از دربی‌ها اتفاق افتاده است. یک زمانی در حد کری‌خوانی‌ها و شانتاژهای خارج از  زمین بود ولی حالا با گسترش فضای مجازی، شکل کار تغییر کرده و کار را به جایی می‌رسانند که از هم شکایت می‌کنند.

عبدی در ادامه گفت: هدف از این کار، بر هم زدن تمرکز تیم مقابل است. در این مقطع که قرار داریم، طی شدن یک روال عادی و نرمال به سود پرسپولیس است چون در موقعیت برتر قرار دارد. طبعا طرف مقابل، در مسیر خلاف آن، حرکت می‌کند. به نظر من نباید وارد این بازی‌ها شد، چون پرسپولیس عملکرد بهتر فنی دارد. پرسپولیس دست بالاتر را دارد و طرفی که ضرر خواهد کرد، پرسپولیس است. تیمی که در موضع ضعیف‌تر است، سعی در ایجاد حاشیه دارد تا در به هم ریختگی، معادله را عوض کند. اقدام متقابل این است که به این مسائل توجه نکنید.

کاپیتان پیشین پرسپولیس همچنین در ارتباط با قهرمانی پرسپولیس در سال 1378 که در دربی فینال رقم خورد، خاطرنشان کرد: آن بازی حساسیت زیادی داشت و اتفاقا آن روز هم ما دست بالا را داشتیم. البته طبیعی است که بازی هیجان بالایی داشت و گاهی هم آنها ما را تحت فشار می‌گذاشتند ولی جریان کلی بازی در کنترل ما بود و موقعیت‌های خیلی زیادی هم ایجاد کردیم. آن روز هم روی گل دوم، من توپ را از سمت راست خودمان به داخل هجده قدم ارسال کردم، علی انصاریان با ضربه سر دخالت کرد که توپ سمت چپ به پایان رأفت رسید، او هم یک ارسال دیگر و خوب به داخل هجده قدم داشت که پیروانی با ضربه سر، کار را تمام کرد.

پیشکسوت صاحب‌نام سرخپوشان افزود: به نظرم برای این بازی همان شرایط حاکم است. تیم خیلی خوبی داریم که خوب هماهنگ شده‌اند. من وحید امیری و فوتبالش را دوست دارم. زمانی که ما بودیم روی جوان‌هایی مثل نوراللهی، عالیشاه و البته طارمی کار کردیم و تفکر این بود که آنها برای سال‌ها می‌توانند پرسپولیس را کمک کنند. نفرات دیگری هم اضافه شدند که الان همگی نقطه قوت تیم هستند. اتفاقات خاص همیشه وجود دارد. مثلا ممکن است یک اخراج یا پنالتی پیش بیاید ولی در یک حالت نرمال، پرسپولیس قطعا برتری فوتبالی خودش را نشان می‌دهد.

عبدی در نهایت تصریح کرد: نکته مهم این است که تیم اجازه ندهد دیگران آرامش و تمرکز آنها را بر هم بریزند و در این صورت قهرمان خواهند بود. در کل، خیلی امیدوارم پرسپولیس امسال قهرمانی لیگ و قهرمانی جام حذفی را دوباره با هم به دست بیاورد و بعد از آن به امید خدا برای قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برویم که جای جام قهرمانی آن در کلکسیون فوتبال ایران و پرسپولیس خالی است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز