دربی‌های تیرماهی به کام پرسپولیسی‌ها؛

سرخ‌ها در اندیشه تکرار تاریخ، تلاش آبی‌ها برای طلسم شکنی!

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۲۳:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۰۶۳۱۷
سرخ‌ها در اندیشه تکرار تاریخ، تلاش آبی‌ها برای طلسم شکنی!
پرسپولیس و استقلال در شرایطی برای برگزاری دربی حذفی مقابل هم قرار می‌گیرند که این دیدار چهارمین دربی تاریخ دو تیم در تیرماه محسوب می‌شود.

به گزارش برنا؛ سرخابی ها در حالی حساس ترین  بازی این مرحله از جام حذفی را پشت سر می گذارند که با احتساب این بازی زمان برگزاری جدال سرخابی ها در تیرماه به عدد 4 می رسد، دیدارهایی که 3 پیروزی و یک تساوی را برای پرسپولیسی ها همراه داشته است و به نوعی می توان گفت برگزاری این دیدار برای سرخ پوشان در اولین ماه از تابستان خوش یمن بوده است.

تا به امروز سرخابی های تهرانی 3 بازی را در در تیرماه روبروی هم داشته اند. البته قرار بود دو تیم یک بازی دیگر را نیز در این ماه برگزار کنند که در نهایت این دیدار برگزار نشد.

تساوی در روز خداحافظی یک ستاره

تقابل اول سرخابی ها در تیرماه به حدود 41 سال قبل برمی گردد که دو تیم در چارچوب دیداری دوستانه برای خداحافظی زنده یاد صفر ایرانپاک روبروی هم قرار گرفتند که آن دیدار برنده نداشت و تلاش دو تیم در نهایت تساوی بدون گل را رقم زد.

خاطره‌ای شیرین در تیرماه

پرسپولیسی در روز خداحافظی اسطوره گلزنی شان توانستند دربی تیرماهی خاطره انگیزی را رقم بزنند.

در 20 تیر سال 1376 و در روز خداحافظی فرشاد پیوس بود که پرسپولیس با سرمربیگری حمید درخشان و گلزنی ادموند بزیک، مهدی مهدوی کیا و بهنام طاهرزاده دربی خاطره انگیزی را در تیرماه رقم زده و این دیدار را در زمره بازی های خاص پرسپولیس در دربی به ثبت رساندند.

قهرمانی تیرماهی با گلزنی مدافعان

تقابل سرخابی ها در دربی های تیرماهی با فینال جام حذفی در سال 1378 به عدد 3 رسید. در آن دیدار پرسپولیس در حالی برابر استقلال به میدان رفت که موفق شد با گلزنی مهدی هاشمی نسب و افشین پیروانی دو مدافع خود مقابل آبی های پایتخت به برتری دو بر یک دست پیدا کند. در آن دیدار تک گل استقلال را سهراب بختیاری زاده به ثمر رساند تا بدین ترتیب در روز گلزنی مدافعان سرخابی، پرسپولیسی ها در تیرماه 22 سال قبل جام قهرمانی را در رقابت های جام حذفی بالای سر ببرند.

پیروزی و قهرمانی بدون بازی!

حددو 3 سال پیش قرار بود پرسپولیس و استقلال در چارچوب سوپرجام فصل دیداری تیرماهی را در برنامه داشته باشند اما اردوی شاگردان وینفرد شفر در اردوی ترکیه و عدم حضور آبی پوشان در آن دیدار در نهایت کار به کمیته انضباطی کشیده شد و در نهایت آن با حرف و حدیث های فراوان با نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد تا با این نتیجه پرسپولیس بار دیگر با برد در دربی به جام قهرمانی دست پیدا کند. 3

نظر شما