سید عبدالحمید احمدی:

قانونمند شدن ورزش همگانی از دستاوردهای مهم وزارت ورزش و جوانان است

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۹:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۶۴۴۳
قانونمند شدن ورزش همگانی از دستاوردهای مهم وزارت ورزش و جوانان است
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با اشاره به افزایش حضور گسترده مردم در فعالیت‌های ورزش همگانی از آن به عنوان دستاوردی ارزشمندی نام برد و گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید ١۶درصد مردم در برنامه‌های ورزش همگانی حضور داشتند که در سال ٩۶ این مشارکت به ۴۴ درصد و در سال ٩۶ به ۵١ درصد رسید.
به گزارش برنا، عبدالحمید احمدی در نخستین جلسه شورای ورزش همگانی کشور در سال جاری در ارائه گزارش اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش همگانی در هشت سال گذشته با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم رویکرد متوازن به توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در دستور کار قرار داشته است گفت: در این دوران با برنامه‌های گسترده توجه شایسته و بایسته به موضوع ورزش همگانی با نگاه سلامت محور در جهت ارتقا سلامت افراد جامعه، کمک به حوزه پزشکی و درمان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و ایجاد شور و نشاط لازم در مردم صورت گرفت.
 
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزشو جوانان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد این قانون مهرماه سال 1399 به تایید شورای نگهبان رسید که در آن توجه به توسعه ورزش همگانی پیش‌بینی شده و با این قانون شاهد دستاوردهای بیشتری در عرصه‌های مختلف ورزش همگانی خواهیم بود.
 
وی یکی از این دستاوردها را قانونمند شدن ورزش همگانی و اولویت قرار گرفتن آن در وزارت‌ ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزشهمگانی دستاورد ارزشمندی است که در ارائه آمار می‌توان گفت، در ابتدای دولت تدبیر و امید ١۶ درصد مردم در برنامه‌های ورزش همگانی حضور داشتند و در سال ٩۶ این مشارکت به ۴۴ درصد و در سال ٩۶ به ۵١ درصد رسید.
 
احمدی با تاکید بر استمرار فعالیت ‌ها و برنامه و هم افزایی دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: مشارکت مردم در ورزش همگانی باید به بیش از ٧۵ درصد برسد که این مهم یک نیاز استراتژیک برای کشور است و اگر طالب منابع انسانی سالم و کارآمد هستیم، کم هزینه‌ترین راه توسعه ورزش همگانی است.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان به توسعه ملی ورزش همگانی با مشارکت دستگاه‌ها به رویکرد بازاریابی اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در این رویکرد باید مردم، جامعه، محیط و سیستم فعال داشته باشیم و برای تحقق این چهار رکن باید بتوانیم مشارکت افراد جامعه در فعالیت‌های ورزشی و آگاهی از فوائد ورزش را افزایش دهیم و زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.
 
او ادامه داد: در این راستا شبکه سازی صورت گرفت و شبکه ورزش همگانی در فدراسیون ها، سمن ها تشکل های جوانان را ایجاد کردیم و همچنین طرح ملی شهرهای فعال ایجاد شد و بیش از ٣٠ کلان شهر داوطلب نامزدی شهر فعال شدند تا زیرساخت‌ها را در شهرها و روستاها برای ورزس همگانی فراهم کنند.
 
عبدالحمید احمدی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری همایش ها و پویش های ملی ورزش همگانی اشاره‌ کرد و گفت: در این راستا اقدامات گسترده ای انجام شد از جمله اینکه در دوران کرونا برنامه ورزش در خانه طراحی شد که تقدیر سازمان بهداشت جهانی را به دنبال داشت.
 
او در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ورزش روستایی و عشایری با بیان اینکه در تقویت بازی های بومی و محلی بیش از یک هزار بازی شناسنامه دار شده، اظهار داشت: ابتدای دولت کنونی کمتر از ٧٠٠ خانه ورزش روستایی در کشور وجود داشت و اکنون بیش از ٧ هزار خانه ورزش روستایی به بهره برداری رسیده و دارای سند است.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ٢۴٠٠ زمین چمن مصنوعی در روستاها وجود دارد و بیش از ۴۵٠٠ مربی و داور ساکن روستا تربیت شدند و همچنین اولین دوره جام خوشه چین برگزار شد.
 
وی تشکیل شورای عالی ورزش و تربیت بدنی را خاطر نشان کرد و افزود: این شورا جز ظرفیت های قانونی وزارت ورزش است که پس از ١۴ سال وقفه فعال و اولین جلسه آن با حضور معاون اول رییس جمهور تشکیل شد و چهار مصوبه فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی فعال، توسعه ورزش همگانی توسط شهرداری‌ها و دهیاری ها، توسعه ورزش کارگری در وزارت کار و توسعه زیرساخت ورزش های زودبازده در مناطق روستایی بر اساس آمایش داشت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز