خداداد افشاریان:

باید کاری کنیم هیچ تیمی به خاطر عملکرد داوری متضرر نشود

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۵:۵۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۸۶۱۸
باید کاری کنیم هیچ تیمی به خاطر عملکرد داوری متضرر نشود
سرپرست کمیته داوران معتقد است بهترین زمان برای احقاق حق ذاتی داوران در فوتبال کشور فرا رسیده است.

به گزارش برنا، خداداد افشاریان درخصوص شرایط فعلی داوری کشور گفت: در حال حاضر مسابقات به اوج حساسیت خود رسیده و واقعا کار را برای تیم‌ها و همچنین برای جامعه داوری سخت و طاقت فرسا کرده است، خودم نیز حال به یاد ندارم شرایط تیم‌ها و مسابقات تا این حد فشرده باشد، به خصوص در مسابقات لیگ دسته اول که شرایط پایاپای پیش می‌رود.

وی ادامه داد: با وجود این حساسیت چهار، پنج تیم داوری ما در پنجاه روز گذشته برای قضاوت خارج از کشور بودند و کار را برای ما سخت کرده بود. به هر حال در زمان مناسبی این داوران به سایر داوران ملحق شدند و به طور ویژه در مسابقات حذفی به ما کمک کردند و اتفاقا هر سه تیم داوری قضاوت خوبی داشتند و مسائل داوری تاثیری در نتیجه‌گیری تیم‌ها نداشت.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره نیاز جامعه داوری در شرایط فعلی گفت: ما در بخش مدیریتی دو وظیفه داریم. نخست اینکه داوران را کنار خودمان شاداب و با روحیه نگه داریم. دومین وظیفه ما این است که همراه تیم‌ها باشیم تا حقشان ناحق نشود و که به این منظور سعی می‌کنیم بهترین‌ها را برای قضاوت انتخاب کنیم تا کمترین میزان اشتباهات رقم بخورد و در ادامه مسابقات تیمی به خاطر عملکرد داوری متضرر نشود.

افشاریان افزود: با همین شیوه و دست فرمان در چند هفته باقی مانده پیش خواهیم رفت. اگرچه خیلی بد موقع به مجموعه مدیریتی داوری ملحق شدم اما سعی می‌کنیم در انتهای لیگ، ریکاوری خوبی برای داوران داشته باشیم و خدمات خوبی به آنها بدهیم و تعداد داوران را به حد استاندارد برسانیم تا شروع فصل آتی با صلابت بیشتری همراه باشد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در پایان فصل حرف دل داوران، رفتارهایی که با ما شده و اتفاقاتی که در اطراف ما رخ داده است و توقعی که از فدراسیون برای آینده داوری داریم را مفصل بیان خواهم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از تیم‌ها خواهش می‌کنم در این چند هفته باقی مانده اجازه بدهند که داوران با آرامش به مسابقات اعزام شوند.

افشاریان گفت: رییس فدراسیون و به تازگی کامرانی‌فر در سمت سرپرست دبیرکلی و همینطور خودم که از مجموعه هیات رییسه در کنار داوران هستم، همگی باید بانی اتفاقات خوب برای جامعه داوری کشور باشیم و به نظرم مجموعه داوری در شرایط کنونی بسیار خوش اقبال است. اگر نتوانیم در این دوره حق ذاتی و مسلم داوران را بگیریم، هیچ وقت دیگری هم نخواهیم توانست. با شناختی که از رفتار حرفه‌ای رییس فدراسیون و دبیرکل دارم، مطمئنم روزهای روشنی در کنار داوران خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز