علیرضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

عاشقان کاراته برای مدال المپیک لحظه‌شماری می‌کنند/ گنج‌زاده در جهان یک استثناست

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۸۶۴۷
عاشقان کاراته برای مدال المپیک لحظه‌شماری می‌کنند/ گنج‌زاده در جهان یک استثناست
سرمربی اسبق تیم ملی کاراته گفت: سجاد گنج‌زاده در کاراته جهان یک استثناست و می‌تواند در توکیو برای کاروان ورزشی کشورمان مدال‌آور باشد.

علیرضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: تیم ملی کاراته ایران برای رسیدن به المپیک زحمات بسیاری را متحمل شد. هیچ کدام از رشته های ورزشی مسیرشان برای رسیدن به المپیک به اندازه کاراته دشوار نبود. نتیجه زحمات کاراته کاهای ایرانی کسب 4 سهمیه توسط سجاد گنج زاده، بهمن عسگری، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار بود که متاسفانه یک سهمیه با اشتباه بهمن عسگری از ایران گرفته شد، اشتباهی که هضمش هنوز برای خود من دشوار است.

او افزود: بنده در تیم جوانان با بهمن عسگری کار کرده ام و شناخت کافی از این ورزشکار دارم. عسگری از قهرمانان بااخلاق و فنی ایران است که اطمینان دارم هیچ زمانی به سمت استفاده از مواد نیروزا نمی رود. او آنقدر توانایی فنی دارد که بی نیاز از هر چیز دیگری باشد. باور بفرمایید آنقدر از شنیدن خبر محرومیت عسگری ناراحت شدم که توصیفش سخت است. بهمن می توانست در المپیک توکیو حاضر شود و یکی از مدال آوران کاروان ورزشی ایران باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی کاراته کشورمان گفت: قهرمان دیگری که می بایست در المپیک حضور داشت ولی جایش خالی است، ذبیح الله پورشیب است. این ورزشکار باتجربه برای رسیدن به سهمیه از جان مایه گذاشت. اتفاقا به سهمیه هم رسید ولی قوانین اجازه نداد که او در توکیو حاضر شود. نوع مبارزات، ممارست و تلاش پورشیب برای رسیدن به سهمیه می تواند الگویی برای کاراته کاهای جوان باشد.

او خاطرنشان کرد: برای گنج زاده، عباسعلی و بهمنیار در المپیک آرزوی موفقیت می کنم چون با سجاد کار کرده ام و شناخت کافی از سبک مبارزات او دارم و باید به این نکته اشاره کنم که سجاد کاراته‌کایی فنی و بسیار باهوش است که در جهان یک استثنا به حساب می آید. روز، روز سجاد باشد می تواند در توکیو برای کاراته ایران مدال آور باشد. موفقیت کاراته کاهای ما، موفقیت کل خانواده کاراته است. آنهایی که کاراته را عاشقانه دوست دارند برای دیدن مدال بر گردن ورزشکارانمان لحظه شماری می کنند.

سلیمانی درخصوص تفاوت سطح فنی مسابقات المپیک با رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان داشت: کاراته چون تا به حال در المپیک حضور نداشته، احتمالا سطح کیفی المپیک نزدیک به مسابقات جهانی است. فقط چون تعداد ورزشکاران کمتر است و بهترین های جهان در المپیک جمع شده اند، یک اشتباه می تواند باعث ناکامی ورزشکار شود. هر سه کاراته‌کای ما باید با تمرکز بالا، بدون استرس و بدون اشتباه روی تاتامی حاضر شوند تا ان شاالله در المپیک مدال آور شوند. ورزشکاران ما از نظر فنی در سطح خوبی هستند و امیدواریم بهترین عملکرد را در توکیو از خود به جا بگذارند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز