بررسی ترین‌های لیگ دسته اول؛

رکوردهای جذاب برای کاکوهای شیرازی/ هوادار هم قهرمان شد!

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۰۵:۴۴:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۹۴۸۶
رکوردهای جذاب برای کاکوهای شیرازی/ هوادار هم قهرمان شد!
رقابت‌های لیگ دسته اول در حالی با معرفی تیم‌های صعود کرده به دسته پایین تر و مشخص شدن چهره تیم‌های سقوط کننده به پایان خود رسید که اتفاقات و آمارهای جذابی در این پیکارها رقم خورد.

به گزارش برنا؛ با انجام 612 بازی نفس گیر و حساس در رقابت های لیگ دسته اول بالاخره قطار این رقابت ها پس از پشت سرگذاشتم مسیری پر التهاب در حالی به ایستگاه پایانی اش رسید که در شب آخر کاکوهای شیرازی و اعضای تیم هوادار تهران خوشحال ترین چهره های فوتبالی در ایران بودند و بادرانی ها که تا روز آخر برای صعود به لیگ برتر تلاش داشتند، با تاسف آخرین پیروزی خود را در این فصل به پایان رساندند.

فجرسپاسی؛ آمارهای جذاب برای قهرمان!

شاگردان کلانتری در حالی با قهرمانی در این رقابت ها توانست اولین تیم صعود کننده به لیگ برتر لقب بگیرد که آمار جذابی را در این فصل به نام خود به ثبت رسانده است. فجری ها با 6 باخت، کمترین شکست را در طول فصل متحمل شدند. این تیم با 60 امتیاز همراه هوادار بیشترین امتیاز را در این فصل به خود اختصاص داد. شیرازی ها در دیدارهای خانگی شان در این فصل نیز بهترین نتایج را در مقایسه با حریفان دیگر خود کسب کرده اند. فجر از 17 بازی خارج از خانه اش، 8 پیروزی، 5 تساوی و 4 باخت کسب کرد تا در جدول بازی های خانگی تیم ها نیز صدر جدول را به خود اختصاص دهد.

هوادار هم قهرمان شد!

تیم هوادار که پس از فجر توانست مجوز حضور در فصل بعدی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد، در بازی های خانگی  موفق ترین تیم این فصل از لیگ دسته اول بود. شاگردان رضا عنایتی در 17 بازی خانگی خود در این فصل 12 پیروزی، یک تساوی و 4 باخت را به خود اختصاص داد تا  با 37 امتیاز از این حیث قهرمانی را تجربه کرده و صدرنشین بازی های خانگی اش لقب بگیرد. 

پایان تلخ برای 3+1 تیم!

این فصل از رقابت های لیگ دسته اول پایان تلخی را برای چند تیم همراه داشت. در شرایطی که تیم های چوکای تالش، نود ارومیه و گل ریحان سه تیم سقوط کرده به دسته پایین تر محسوب می شدند، روز پایانی این رقابت ها برای بادرانی ها هم پایانی تلخی را همراه داشت. شاگردان روانخواه که در روز پایانی یکی از سه تیمی بودند که شانس لیگ برتری شدن را داشتند، با وجود پیروزی برابر ملوان، با توجه به پیروزی رقبای مستقیمش(فجر و هوادار) تلخ ترین پیروزی را به دست آورده و در یک قدمی حضور در لیگ برتر از این اتفاق محروم شدند.

ترین‌های لیگ دسته اول در پایان رقابت ها؛

تیم بادران با ثبت 18 پیروزی بیشترین برد فصل را به خود اختصاص داد.

تیم شاهین بوشهر در این فصل با 14 تساوی بیشترین تساوی را کسب کرد.

تیم گل ریحان یکی از سه تیم سقوط کرده به دسته پایین با 24 باخت بیشترین شکست را تجربه کرد. این تیم با 4 پیروزی کمترین برد را نیز به نام خود به ثبت رساند. این تین با 74 گل خورده ضعیف ترنی خط دفاع لیگ را داشت. 

تیم شهرداری آستارا به کسب 5 تساوی، تیمی بود که کمترین تساوی را به دست آورد.

تیم فجرسپاسی، قهرمان این دوره از لیگ دسته اول در حالی پس از 8 سال دوباره لیگ برتری شد که تنها 6باخت را در کارنامه داشت تا از این حیث رکورددار باشد.

تیم خیبر خرم آباد با به ثمر رساندن 45 گل بیشترین گل زده را در کارنامه داشت. این در حالی بود که عارف رستمی مهاجم این تیم در پایان فصل با به ثمر رساندن 10 گل آقای گل لیگ دسته اول امسال لقب گرفت.

تیم نود ارومیه که یکی دیگر  از تیم های سقوط کرده به دسته پایین تر بود با تنها 14 گل زده، ضعیف ترین تیم در گلزنی بود. این در شرایطی بود که استقلال خوزستان و شاهین بوشهر با 20 گل خورده بهترین خطوط دفاعی لیگ را به نام خود سند زدند. 4/5

نظر شما