باید کلنگ بازی جوانمردانه مالی را در فوتبال ایران بزنیم؛

امامی‌فر: به جای اینکه از پرسپولیس یاد بگیرند، به آن حمله می‌کنند

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۰۷:۵۴:۴۵
کد خبر: ۱۲۳۳۲۰۸
امامی‌فر: به جای اینکه از پرسپولیس یاد بگیرند، به آن حمله می‌کنند
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: اینکه بعضی می‌گویند پرسپولیس قهرمان می‌شود چون مورد حمایت و توجه است، اصلا منطقی نیست.

به گزارش برنا، علیرضا امامی‌فر در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در تحلیل شرایط پرسپولیس، اگر از منظر مدیریتی صحبت کنیم باید گفت متاسفانه برخلاف آن چه درباره پرسپولیس مطرح می‌شود، تغییرات مدیریتی در آن زیاد است. در تیم های دولتی این مسایل زیاد پیش می‌آید چون یک ساختار و سازمان تعریف شده باشگاهی نداریم و تغییرات در مناصب دولتی به تغییرات در این بخش منجر می‌شود. البته در این میان یک اتفاق خوب می‌تواند این باشد که مدیران حداقل از میان افراد مسلط به کار باشگاه‌داری یا دارای مسئولیت‌های کلان در گذشته باشند که از عهده کار بر بیایند که خوشبختانه در چند سال اخر این اتفاق در پرسپولیس روی داده است، هرچند که گاهی هم تنش‌هایی پیش آمده است. 

بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال در ادامه گفت: یک مشکل دیگر این است که این مدیران هیچ‌گاه در شرایط غیر بحرانی نبوده‌اند که بتوانند از ظرفیت‌های خود برای آینده استفاده کنند. همیشه در حال پرداخت بدهی‌ها برای جلوگیری از محرومیت‌های انضباطی، پیگیری پرونده‌ها یا نقل و انتقالات هستند و مجال کار روی سایر حوزه‌ها را نداشته اند و در این میان، بعضی هم بر مشکلات افزوده‌اند. امیدوارم این مساله یک روزی تمام شود. پرسپولیس الان 5 سال است که قهرمان می‌شود. این یک اتفاق بزرگ و محصول کار جمعی است ولی وقتی نگاه‌ کلی به موضوع می‌اندازیم، به هیچ وجه بنیان‌های اقتصادی وجود ندارد و از سوی دیگر مشکلات حاد مالی و پیامدهای انضباطی پرونده‌ها را شاهد هستیم. اینکه بعضی می‌گویند پرسپولیس قهرمان می‌شود چون مورد حمایت و توجه است، اصلا منطقی نیست. مشکلات کاملا آشکار هستند و به نظر تمام شدنی هم نیستند. واقعا باید یک فکر و کار اساسی برای این شرایط بشود و این وضعیت از یک جایی پایان بیایبد. بالاخره نمی‌شود که این وضعیت تا ابد ادامه پیدا کند. باید برنامه‌ای برای برون رفت از آن ارایه شود.

رئیس مرکز ملی فوتبال درباره ارزیابی خود از شرایط فنی پرسپولیس اظهار کرد: در بخش فنی خوشبختانه این اتفاق افتاد که بعد از حضور برانکو در سال‌های گذشته، یکسری تفکرات وارد تیم شد. این مساله با آمدن یحیی ادامه پیدا کرد. او توانست آن ساختار و بینش را حفظ کند و این کار بسیار مهمی بود. اسیر وسوسه‌ها نشد و هنر بزرگترش این بود که اثر منفی تغییرات را پوشش داد. بعد از جدایی بازیکنان بلافاصله راه حل ارایه کردند. عکس‌های تیمی پرسپولیس را که در فاصله زمانی دو و سه سال نگاه می‌کنیم شاهد تغییرات زیادی هستیم. این هنر است که تیم را در این شرایط در فرم موفق نگه دارید. در همین مدت دیدیم که پرسپولیس چه مشکلاتی داشته است. یک نمونه‌اش همین محرومیت از جذب بازیکن خارجی است. چرا پرسپولیس که قاعدتا می‌تواند و باید بیشترین درآمد را از فوتبال ایران داشته باشد، در این شرایط قرار گرفته است. تیمی که آبروی فوتبال ایران در این سال‌های اخیر بوده است. بالاخره وقتی باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان، قهرمان یا نایب قهرمان می‌شوند یک امتیازی را برای فوتبال و فدراسیون کشورشان به ارمغان می‌آورند.  همین الان در پایان نامه خودم درحال کار روی مبحث بازی جوانمردانه مالی هستم. این موضوع نه تنها در ایران مورد توجه نیست، بلکه درباره آن صحبت هم نمی‌شود. شاید طرح چنین مسایلی برای بعضی خوشایند نباشد ولی ما در فوتبال خودمان به آن نیاز داریم. شاید الان در این بحث تنها باشم ولی سعی می‌کنم کلنگ آن را بزنم تا روزی که به شکل جدی در فوتبال ایران به آن پرداخته شود.

امامی‌فر اضافه کرد: در بررسی تاثیر پرسپولیس بر فوتبال ایران، از سوی دیگر می‌بینیم، چه کمک بزرگی  به تیم ملی فوتبال کرده است. فقط بحث بازیکنانی نیست که مستقیم از پرسپولیس در تیم ملی حضور دارند. صحبت از لژیونرهایی هم هست که در فضای پرسپولیس و متاثر از فلسفه سال‌های اخیر آن بوده اند و آن روح برنده و ژن قهرمانی در وجودشان، دیده می‌شود. بعد می‌بینیم اینجا به جای اینکه بیایند از پرسپولیس یاد بگیرند که با وجود این همه مشکل و مساله چه‌طور به موفقیت بزرگ 5 قهرمانی پیاپی رسیده است، به آن حمله می‌کنند. حرف‌هایی می‌زنند که در آن نگاه کارشناسی نیست و متاثر از تفکرات تعصبی است که در جای خودش محترم و زیبا است ولی برای پیشرفت نیاز است که دنبال علت‌های موفقیت باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز