گزارش ورزشی هفته؛

خلق شگفتی توسط تیم ملی فوتبال بانوان/ زنان ایران زمین به آینده امید دارند

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۸۸۸۸
خلق شگفتی توسط تیم ملی فوتبال بانوان/ زنان ایران زمین به آینده امید دارند
تیم ملی فوتبال زنان ایران برای نخستین بار با کسب مجوز جام ملت‌های اسیا اتفاقی تاریخی را رقم زد.

به گزارش برنا؛ مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا 2022 هند به پایان رسید و تیم‌ ملی فوتبال زنان ایران با شکست 4 بر 2 اردن در ضربات پنالتی موفق شد به مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا که به میزبانی هندوستان برگزار می‌شود صعود کند. شاگردان مریم ایراندوست که در گام اول با 5 گل بر بنگلادش غلبه کرده بودند در بازی با اردن نیز خوش درخشیدند و تاریخ‌ساز شدند. این برای نخستین بار است که تیم ملی بانوان ایران به مسابقات جام ملت های آسیا صعود می کند.

بانوان فوتبالیست ایرانی در حالی تاریخ‌ساز شدند که فعالیت‌های تیم طی 2 سال گذشته به دلیل شرایط کرونا و نابسامانی در فدراسیون تعطیل بود و حتی آنها از رنکینگ فیفا خارج شده بودند اما با این حال شاگردان ایراندوست اتفاق تاریخی را رقم زدند که در فوتبال بانوان ایران بی سابقه بود.

49676_939

بیان محمودی، مربی فوتبال، درباره عملکرد تیم ‌ملی کشورمان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: تیم ایران بازی بسیار خوبی را انجام داد و البته خیلی زود هم به گل رسید که این مورد بسیار انگیزه بخش بود برای ادامه بازی، خوشبختانه برنده ما بودیم همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود. در کل این تیم بسیار زحمت کشید و تلاش کرد و در نهایت یک پیروزی ارزشمند را به دست آورد.

او افزود: بنگلادش تیم مطرح و بزرگی برای ما نبود. رنک این تیم در رده‌بندی فیفا پائین‌تر از ماست و در واقع ما جایگاه بهتری داریم اما به هر جهت برای بازی با اردن که اهمیت بالایی داشت، نیاز به این برد داشتیم که محقق شد و به تیم خسته نباشید می‌گویم.‌ بازی با اردن سخت و مهم بود و در این دیدار بود که تا حدی عیار تیم را مشخص شد. در این مدت فدراسیون نگاه و توجه خوبی به بانوان داشته و امکاناتی که در نظر گرفته در تاریخ فوتبال بانوان ایران کم ‌نظیر است و امیدوارم در پایان هم شاهد موفقیت تیم باشیم.

محمودی در خصوص کادر فنی تیم ملی گفت: خیلی دوست ندارم در این رابطه نظری بدهم. ایراندوست از مربیان خوب ایران است و امیدوارم باز هم نتایج خوبی را هم در کنار تیم‌ ملی ایران به دست بیاورد.

نگین پاکدل، مربی فوتبال، درباره عملکرد تیم ملی بانوان در این دوره از بازی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: ابتدا به کادر فنی و بازیکنان خسته نباشید می‌گویم. با توجه به این که فوتبال بانوان در رده سنی بزرگسالان به دلیل شرایط کرونایی تقریبا تعطیل شده بود به طوری که حتی از رنک فیفا هم برای مدتی خارج شدیم اما بازیکنان باز تلاش کردند و بازی های خوبی را به نمایش گذاشتند.

او ادامه داد: اما اگر بخواهیم در خصوص برد مقابل اردن و بنگلادش صحبت کنیم باید بگویم کار متفاوتی نسبت به دوره‌های قبل انجام دادیم. ما همیشه و در همه رده‌های سنی‌مان مقابل این دو تیم و حتی تیمی مانند هند پیروز بودیم. این نتایج تقریبا از قبل هم قابل پیش بینی بود اما در مجموع اتفاق خوبی بود که افتاد و ما موفق شدیم برای نخستین بار به جام ملت‌های آسیا صعود کنیم.

پاکدل گفت: این بازی‌ها عیار تیم ما را مشخص نمی‌کند. اگر مقابل تیمی مانند ژاپن، استرالیا این بازی‌ها را انجام می‌دادیم و این نتیجه به دست می‌آمد می‌گفتیم واقعا کار فوق‌العاده‌ای کردیم اما واقعیت این است که این نتیجه‌ها از قبل هم قابل پیش‌بینی بود. حالا مهم جام ملت‌هاست و باید تلاش کنیم آنجا خودمان را ثابت کنیم. برای این کار حتما باید بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم و با بودجه ای که در نظر می‌گیرند نمی‌دانم شدنی باشد یا نه اما همین که بتوانیم با کشورهای همسایه هم بازی کنیم بسیار موثر خواهد بود.

49395_186

مرحله نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از 30 دی 1400 در هندوستان برگزار خواهد شد. در حال حاضر در کنار تیم ملی کشورمان حضور تیم‌های ژاپن، استرالیا، چین و هندِ میزبان قطعی شده است. کره‌جنوبی و فیلیپین هم با صدرنشینی در گروه‌های خود به دور نهایی جام ملت‌ها راه یافته‌اند، رقابت‌هایی که در 3 گروه 2 تیمی برگزار خواهد شد.

بی شک تیم ملی فوتبال زنان ایران برای ادامه این پیروزی ها به حمایت ویژه‌تری نیاز دارد تا بتواند این بار در میادین بزرگ‌تری که حالا جواز حضور در آن را به دست آورده نمایش بهتری داشته باشد. داشتن اردوهای منظم و برگزاری بازی های دوستانه از جمله اقدامات مهم و اولیه است که انتظار می رود فدراسیون در این فرصت اندک باقی مانده شرایط برگزاری آن را برای تیم ملی کشورمان فراهم سازد.

اردوهای منظم، پرواز اختصاصی، برگزاری بازی دوستان و لباس‌های متحدالشکل از جمله اقداماتی بود که فدراسیون برای ایجاد بهترین شرایط برای تیم ملی زنان پیش از حضور در تاشکند فراهم کرده بود.

انتهای پیام/ 4

نظر شما