والیبال جوانان جهان؛

کانادا حریفی غیرقابل پیش‌بینی برای مردان آینده والیبال ایران

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۹:۴۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۱۶۳۵
کانادا حریفی غیرقابل پیش‌بینی برای مردان آینده والیبال ایران
تیم ملی والیبال جوانان ایران بدون هیچ تجربه‌ آسیایی و جهانی وارد آوردگاه جهانی شد و ملی‌پوشان در آخرین روز مسابقات در حالی به مصاف کانادا حریفی غیرقابل پیش‌بینی می‌روند که بازیکنان آینده تیم ملی بزرگسالان ایران تاکنون پنج برد مقتدرانه و دو شکست شروع مسابقات را تجربه کردند.

به گزارش برنا، مرحله نهایی و آخرین روز مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان امروز با هفت دیدار پیگیری خواهد شد تا جایگاه نهایی تیم‌های شرکت کننده در جام بیست‌ویکم مشخص شود. کامرون حاضر نشد و در رتبه شانزدهم قرار گرفت. تیم ملی والیبال جوانان ایران در شهر صوفیه بلغارستان از ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت تهران برای کسب جایگاه نهم به مصاف کانادا می‌رود.

تیم جوانان ایران در حال حاضر با 100 امتیاز در رتبه دوم رده‌بندی فدراسیون جهانی قرار دارد و تیم کانادا با 15 امتیاز در جایگاه هجدهم است. جوانان کانادا در مرحله مقدماتی با دو شکست برابر برزیل و روسیه و یک برد فنی مقابل کامرون که در مسابقات حاضر نشد، با یک برد و سه امتیاز در جایگاه سوم گروه D قرار گرفت.

این تیم در ادامه مسابقات و برای کسب رتبه‌های نهم تا شانزدهم در گروه H قرار گرفت و با سه برد و 9 امتیاز برابر بحرین، کامرون (باخت فنی) و کوبا صدرنشین گروه شد و به جمع گروه تیم‌هایی پیوست که برای جایگاه نهم تا دوازدهم با هم مسابقه می‌دهند. در مرحله نیمه‌نهایی کانادا به تایلند خورد و با شکست سه بر صفر این تیم حریف تیم ایران در آخرین روز مسابقات شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در شروع مسابقات دو شکست سه بر دو برابر بلژیک و آرژانتین در مرحله گروهی تجربه کرد و در ادامه رقابت‌ها با پنج برد متوالی و مقتدرانه برابر مراکش (دو بازی)، مصر، تایلند و کوبا به روز آخر مسابقات رسید تا حریف کانادا شود. تیم ایران عملکرد خوبی در این مسابقات داشت و به‌زعم اکثر کارشناسان اگر دو مسابقه نخست ایران اینقدر سخت نبود، احتمال حضور جوانان ایران در دیدار نهایی بسیار جدی بود.

نباید فراموش کنیم که بازیکنان ایران در این دوره از مسابقات هیچ تجربه آسیایی و جهانی نداشتند. در مجموع با توجه به اینکه نتیجه‌گیری در مسابقات رده‌های سنی اهمیت زیادی ندارد، عملکرد تیم ایران نشان می‌دهد که بازیکنان خوبی در آینده به تیم ملی بزرگسالان راه‌ خواهند یافت که تجربه‌های مهمی همچون مسابقات جهانی ایتالیا و بلغارستان را دارند.

نظر شما
پرونده ویژه