امروز و با حضور مسئولان؛

قرعه کشی لیگ برتر والیبال مردان ۱۴۰۰ برگزار شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۹:۵۰:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۴۳۷۳
قرعه کشی لیگ برتر والیبال مردان ۱۴۰۰ برگزار شد
قرعه‌کشی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (شنبه) برگزار شد.

به گزارش برنا؛ لیگ برتر والیبال مردان گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در سال 1400 با حضور 14 تیم از دوم آبان به صورت رفت و برگشت، روزهای یکشنبه و چهارشنبه به صورت دوره ای برگزار خواهد شد.

مراسم قرعه کشی این لیگ، عصر امروز به صورت آنلاین در دفتر ریاست فدراسیون انجام شد. سید میلاد تقوی دبیر کل، شهرام عظیمی سرپرست و نادر انصاری دبیر کمیته مسابقات و رویدادها به صورت حضوری و نمایندگان 14 باشگاه لیگ برتری به صورت آنلاین در این جلسه حضور داشتند.

شهرام عظیمی در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به حضار از حمایت های داورزنی رئیس فدراسیون و هم چنین از باشگاه ها برای همکاری و تعامل سازنده با کمیته رویدادها  قدردانی کرد و با بیان این که قهرمان لیگ برتر 1400 با تک بازی تعیین خواهد شد اعلام کرد: این رقابت ها ابتدا به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و پس از مرحله پلی آف، دیدارهای رده بندی و تعیین رده های پنجم تا هشتم نیز برگزار خواهد شد تا جایگاه همه تیم های حاضر مشخص شود و در پایان لیگ نیز دو تیم به دسته یک سقوط می کنند و دو تیم از دسته یک راهی لیگ برتر می شوند.

سرپرست کمیته مسابقات و رویدادها هم چنین از حضور احتمالی تماشاگران با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در ورزش خبر داد و تاکید کرد در صورتی که این اتفاق رخ بدهد همه تماشاگران باید دو دز واکسن دریافت کرده باشند. ضمن این که تیم ها باید بازنگری های لازم را جهت حفظ سلامت تماشاگران در سالن های خود داشته باشند.

عظیمی هم چنین با ذکر این مطلب که پخش زنده تلویزیونی مسابقات ساعت 16 است تصریح کرد: هر تیم در طول لیگ تنها یک بار مجوز تغییر ساعت پخش زنده را دارد که البته این درخواست باید یک هفته قبل به صورت مکتوب به کمیته مسابقات و رویدادها ارسال شود.

وی درادامه با اشاره به چند نکته، از باشگاه ها خواست در انجام به آن ها پیش قدم باشند.

از جمله موضوعات مطروحه می توان به نکات زیر اشاره کرد:

*انتخاب مدیر رسانه ای برای تیم ها به ویژه تیم های حاضر در لیگ برتر

*ضرورت حضور پزشک و فیزیوتراپ در ترکیب تیم ها

*تزریق دو دز واکسن کرونا برای بازیکنان و کادر فنی

* تعیین رنگ لباس تیم ها (دو دست)

*انجام تست PCR برای بازیکنان و کادر فنی تیم ها هر ده یک روز یک بار در آزمایشگاه های مورد تایید دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها و مراکز بهداشتی در شهرستان ها

*الزام تزریق دو دز واکسن برای داوران بومی استان های میزبان

در ادامه مهندس میلاد تقوی دبیر کل فدراسیون والیبال ضمن تشکر از تیم ها برای همکاری با فدراسیون علی رغم وجود سختی ها و محدویت ها در سال گذشته و اتمام مسابقات، بر برگزاری لیگ سال جاری بر اساس منطق، قوانین و حفظ سلامتی افراد تاکید و ابراز امیدواری کرد با تدابیر انجام شده و کاهش شیوع ویروس کرونا علاقمندان والیبال دوباره به سالن ها بازگردند.

در ادامه جلسه، قرعه کشی لیگ برتر با کشیدن قرعه ها از گلدان ها انجام شد و 14 تیم حاضر در لیگ جایگاه خود را شناختند.

بر این اساس ترتیب و جایگاه 14 تیم حاضر به شرح زیر است:

فولاد سیرجان ایرانیان

شهرداری ارومیه

فولاد مبارکه سپاهان

لبنیات هراز آمل

سایپا

شهرداری ورامین

شهداب یزد

شهرداری گنبد

هورسان رامسر

پیکان

پاس گرگان

مس رفسنجان

راه یاب ملل مریوان

آذرباتری ارومیه

لازم به ذکر است، برنامه مسابقات متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما