پروانه: لژیونرهای هندبال هرچه دارند از تیم‌ ملی دارند/ نباید بار روحی و روانی ایجاد شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۵۷۸۳
پروانه: لژیونرهای هندبال هرچه دارند از تیم‌ ملی دارند/ نباید بار روحی و روانی ایجاد شود
گلر اسبق تیم‌ ملی هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا عنوان کرد لژیونرها هرچه دارند از تیم‌ ملی دارند و بهتر است در روزهای سخت کنار تیم باشند.

حسن پروانه، سنگربان اسبق تیم‌ ملی هندبال، درباره لیست اعلام شده تیم‌ملی هندبال برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: فعلا لیست 35 نفره اعلام شده که در نهایت 18 نفر به عنوان لیست اعزامی در روزهای پایانی اردو مشخص خواهد شد. با نگاه به اسامی این 35 نفری که اعلام شده به نظر می‌رسد یک مقداری ما مشکل خواهیم داشت بخاطر اینکه از جمع این لژیونرهایی که در حال حاضر هستند به غیر از پویا نوروزی، افشین صادقی و آقای الله‌کرم استکی که اسم‌شان آمده بقیه بازیکنان 99 درصد در اردوها حضور نخواهند داشت و به تیم ملی اضافه نخواهند شد. بخاطر اینکه اعلام کردند تعدادی گفتند کمرمان یا پایمان و یا کشاله ران‌مان درد می‌کند، البته موضوعاتی که بیشتر شبیه به بهانه است.

وی افزود: به اعتقاد من در واقع هر آنچه که این بچه‌های خوب لژیونر ما دارند از تیم ملی دارند. فدراسیون هرگونه امکانات، هرگونه بلیتی که لازم بوده در جایی که اردو داشتند نیاز بوده به لژیونرها سرویس کامل داده ولی متاسفانه اعلام کردند که تعداد بیشماری از آنها گفتند که بخاطر خستگی و شرایطی که در باشگاه داریم و آسیب دیده هستیم نمی‌توانیم تیم را همراهی کنیم، در صورتی‌که این دوستان ما و این عزیزان ما در مسابقات باشگاهی در اروپا و آسیا بازی می‌کنند. اینکه برای تیم ملی چرا آزرده هستند، چرا خسته هستند و آسیب دیدگی را بهانه می‌کنند نمی‌دانم. به اعتقاد من باید بیایند مردانه پای کار بایستند و بگویند که با شرایطی که هست به تیم‌ملی نمی‌‌توانیم کمک کنیم.

پروانه اضافه کرد: طی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در هندبال رقم خورده تیم نونهالان، نوجوانان و تیم جوانان ما راه اندازی شده با مربیگری آقای سرگی و یک مربی توانمند. به اعتقاد من بایستی در هر سه رده (نونهالان و نوجوانان و جوانان ) او مدیر فنی باشد و مدیریت کند بخاطر کارکردی که دارد می تواند به تیم ملی ما در دو سه سال آینده کمک شایانی داشته باشد. یعنی دوره بعدی ما می توانیم روی این بازیکنان جوان خود حساب باز کنیم و برای پوست اندازی تیم ملی ما اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی در مورد شانس کسب سهمیه جهانی نیز گفت: بنده 70- 80 درصد قول می‌دهم تیم روی سکو نخواهد رفت. نباید بار روحی و روانی روی تیم ایجاد شود. خیلی از بازیکنان شاخص ما نیستند و این موضوع در نتیجه اثرگذار است. به نظر من باید همه جامعه هندبال کمک کنند که الله‌کرم استکی بزرگ تیم هندبال ما بتواند در کوران مسابقات خودش را به آمادگی برساند و در اردوها هم بتواند مثمرثمر باشد. البته تیم قرار است در دو تورنمنت رومانی و اسپانیا شرکت کند اینکه دو تا اردو پیش بینی کردند من مطمئن هستم که این دو اردویی که آقای پاکدل برنامه آن را طرح ریزی کرده و 95 درصد این اتفاق خواهد افتاد و می‌تواند کمک کند اما در برخی پست‌ها مشکل داریم که در این فاصله اندک این ضعف‌ها جبران شدنی نیست.

انتهای پیام// 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز