وزنه برداری رشته‌ای غیر قابل پیش بینی است

رحمان: می‌خواهم رکوردم را در گینس ثبت کنم

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۳:۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۷۳۷۵۷
رحمان: می‌خواهم رکوردم را در گینس ثبت کنم
سیامند رحمان یکی از خوب‌های ورزش ایران در سال 93 بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سیامند رحمان یکی از خوب های ورزش ایران در سال 93 بود. کسی که مدال طلای اینچئون را به دست آورد و توانست 3 بار رکورد وزنه برداری معلولان جهان را جا به جا کند. او یکی از امیدهای وزنه برداری ایران در پاراالمپیک برای کسب مدال طلا است. سیامند علاوه موفقیت در ورزش در حوزه اخلاق هم یکی از برترین هاست. مردی که در نظرسنجی خبرگزاری برنا از کارشناسان ورزشی به عنوان مرد اخلاق سال 93 انتخاب شد. به بهانه درخشش سیامند در سال 93 و انتخابش به عنوان مرد اخلاق با او به گفت و گو نشستیم.

* سال 93 برای سیامند رحمان چطور گذشت؟

خدا را شکر سال بسیار خوبی بود. هر مدالی که به دست می آورم و پرچم مقدس کشورم به اهتزاز در می آید به خودم افتخار می کنم. این اتفاق برای من بسیار ارزشمند است و بسیار خوشحال شدم که توانستم با کسب طلا در پارآسیایی جواب زحمات خانواده و مربیانم را بدهم.

* در پارآسیایی توانستی رکورد جهان را هم جا به جا کنی؟

من به تنهایی نمی توانستم چنین اتفاق بزرگی را رقم بزنم. واقعا خانواده و مربیانم زحمات زیادی برایم کشیدند.

* اما خود سیامند رحمان هم استعداد خارق العاده ای در وزنه برداری دارد. اینطور نیست؟

خودم هم تلاش زیادی برای رسیدن به موفقیت انجام داده ام اما شاید یک روز وزنه برداری با استعداد بیشتر از من پیدا شود. من برای رسدین به این جایگاه تلاش زیادی کرده ام و سختی متحمل شده ام. همیشه سخت تمرین کرده ام و با شرایط آب و هوایی بسیار سرد اشنویه کنار آمده ام. همیشه مشکل رفت و آمد هم داشته ام با این حال برای رسیدن به هدفم تلاش می کنم. امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانم به افتخار آفرینی هایم ادامه دهم.

* سال 94 چه مسابقاتی را پیش رو داری؟

مرداد سال 94 باید در مسابقات جهانی ازبکستان شرکت کنم. هدفم از شرکت در این مسابقات کسب سهمیه المپیک است و امیدوارم با دست پر برگردم. وزنه برداری رشته ای غیر قابل پیش بینی است که با یک مصدومیت جزیی ناگهان همه چیز عوض می شود و من نمی توانم پیش بینی کنم چه اتفاقاتی می افتد با این حال هم سعی ام را می کنم تا نماینده خوبی برای مردم ایران باشم.

* به طلای پارالمپیک هم فکر می کنی؟

صد در صد. یکی از اهداف من کسب طلای پارالمپیک است. امیدوارم شرایط برای این اتفاق فراهم شود و بتوانم رکورد خودم را در ریو بزنم.

*در نظرسنجی مرد سال خبرگزاری برنا به عنوان مرد اخلاق ورزش ایران در سال 93 انتخاب شدی...

خیلی از این انتخاب خوشحالم. انتخاب به عنوان مرد اخلاق همیشه یکی از آرزوهای من بوده چرا که اعتقاد داردم حفظ سجایای اخلاقی در ورزش اهمیت دوچندانی دارد چراکه ورزشکاران همیشه الگوهای جامعه هستند و از همین رو باید همیشه به اخلاقیات پایبند باشند. به کسب این عنوان می بالم و اعتقاد دارم که این عنوان مسئولیت من را در ورزش سنگین تر و دوچندان کرده است.

* برای لحظه سال تحویل چه آرزویی داشتی؟

دعا کردم همه بیمارانی که دچار دردهای سخت هستند شفا پیدا کنند. سلامتی پدر و مادرم را که 80 درصد موفقیت من به دلیل حضورشان بوده از خدا خواستم. من هر چه کاری هم انجام دهم نمی توانم زحمات پدر و مادرم را پاسخ بدهم. از خدا خواستم سرنوشتم را جوری رقم بزند که هرگز بدون پدر و مادرم در دنیا زندگی نکنم.

* آرزوی شخصی سیامند رحمان برای سال 94 چیست؟

امیدوارم همیشه بتوانم افتخار آفرین باشم و از مسابقات جهانی هم با مدال برگردم. آرزو می کنم در پارالمپیک ریو هم رکورد بالای 300 کیلوگرم را بزنم و رکوردم را در گینس ثبت کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز