اولین رنکینگ پاراتکواندو؛

سه ایرانی در صدر

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۰:۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۸۲۵۳۰
سه ایرانی در صدر
سه ایرانی در صدر کلاس‌های مختلف قرار گرفتند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فدراسیون جهانی تکواندو برای نخستین مرتبه اقدام به انتشار رده‌بندی بهترین‌های پاراتکواندو جهان کرد که سه ایرانی در اوزان و کلاس‌های مختلف در صدر ایستادند.

این رده‌بندی، ورزشکاران در ۵ کلاس مختلف و ۱۵ وزن طبقه بندی شده‌ که در مجموع ۹۷ تکواندوکار در آن قرارگرفته‌اند. در این رده‌‎بندی مهدی پوررهنما، اصغر عزیزی و محمود جعفرزاده در بین تکواندوکاران ایران بهترین جایگاه را در اختیار دارند و نفرات اول اوزان خود هستند.

فدراسیون جهانی در تلاش است با ارائه این رده‌بندی ضمن ایجاد انگیزه برای گسترش هرچه بیشتر تکواندو در بین معلولان، بهترین‌ها پارالمپیک راه پیدا کنند.

بر همین اساس در کلاس ۴۴ و در  وزن ۷۵- کیلوگرم مهدی پوررهنما از ایران و «چلیک» از ترکیه با ۴۰ امتیاز، مشترکا در صدر قرار دارند. «علی محمد المهری» از امارات و «یاسین تودوغان» از ترکیه با ۲۴ امتیاز دوم هستند و مکان سوم این بخش هم مشترکا به «ارون شاکیا» از نپال، محمد جعفرزاده از ایران، «جریجیو کوپوف» از روسیه و "فتیح چلیک» از ترکیه با ۱۴.۴ امتیاز اختصاص دارد.

در همین کلاس و وزن وزن ۷۵+ کیلوگرم  اصغر عزیزی از ایران و «ماگومد موگودف» از روسیه با ۴۰ امتیاز بالاترین رتبه را دارند. «مایکل پالواک» از لهستان با ۲۴ امتیاز و «کاربین استاسی» از امریکا با ۱۷.۲ امتیاز دوم و سوم هستند. 

در کلاس ۴۲ و در وزن ۶۱- کیلوگرم «شنیبایر باتبایر" از مغولستان و «مهمت سامی" از ترکیه با ۴۰ امتیاز به طور مشترک صدرنشین هستند.  سعید صادقیان‌پور از ایران و «اوگنی علی فرنکو" از روسیه با ۲۴ امتیاز خانه دوم را به خود اختصاص داده و احمد نریمانی از ایران، «سانجابرک موهتروف» از ازبکستان، «انار حسینف» از آذربایجان و «والدیسالو" از روسیه نیز با امتیاز مشابه ۱۴.۴ سوم هستند.

در همین کلاس و وزن ۷۵- کیلوگرم محمود جعفرزاده از ایران و «ناجیت میلمف» از آذربایجان با ۴۰ امتیاز صدرنشین هستند. «دامین کوبایک» از لهستان با ۲۴ امتیاز و «لاکمان» از روسیه با ۱۴.۴ امتیاز دوم و سوم هستند.

اعضای تیم ملی پاراتکواندو ایران در سایر کلاس‌ها و همچنین در بخش بانوان نماینده‌ای ندارند.

نظر شما