پروفسور سمیعی:

با مراکز علمی ورزشی همکاری خواهم کرد

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۲:۳۹:۲۷
کد خبر: ۲۸۲۶۰۷
با مراکز علمی ورزشی همکاری خواهم کرد
برترین متخصص مغز و اعصاب دنیا از محمود گودرزی به عنوان وزیری کاملا علمی و متخصص در حوزه ورزش یاد کرد و گفت: معتقدم سیاستی که وزیر ورزش و جوانان در پیش گرفته رویکردی صحیح برای حفظ سلامتی ایرانیان است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، پروفسور سمیعی در حاشیه دیدارش با دکتر محمود گودرزی با ابراز خوشحالی از دیدار با  وزیر، این جلسه را نشستی علمی و تخصصی توصیف کرد و گفت: خوشحالم که با وزیری متخصص، دانشگاهی و آشنا به ورزش، ساعاتی را در خصوص وضعیت و  ارتقاء سطح سلامتی  به گپ و گفت پرداختیم.

 او در خصوص مطالب مطرح شده در نشست با وزیر، افزود: در این جلسه در خصوص ایجاد نشاط و ارتقاء سطح سلامتی مردم ایران و راه های بهبود وضعیت فعلی با کمک ورزش   صحبت های مبسوط، کلیدی و مهمی داشتیم.

 این پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی در ادامه گفت: همچنین بهبود شرایط جسمانی هموطنانمان  از خردسالی تا کهنسالی و راه های تشویق مردم به این امر مهم  را مورد بررسی قرار دادیم .

 او تاکید کرد: در حال حاضر همه کشور های پیشرفته ی دنیا از ورزش به عنوان عامل اصلی حفظ و بهبود سلامت بهره می گیرند و این مهم نیز هر چه زودتر باید در ایران اجرایی شود.

پرفسور سمیعی ادامه داد: من پس از این دیدار متوجه شدم وزیر ورزش و جوانان بسیار مشتاق است که ورزش علمی و صحیح را بین مربیان  و مردم رواج دهد  و اطمینان یافتم که یکی از اهداف گودرزی  فراهم کردن امکانات مناسب برای پرداختن تمامی مردم به ورزش  است.

او تصریح کرد: یکی از نتایج مهمی که از این  نشست حاصل شد، تصمیم گیری برای انجام اقداماتی مشترک بود که از  می توان به راه اندازی پروژهشگاه هایی  در این خصوص اشاره کرد که من هم با این مراکز علمی ورزشی همکاری خواهم کرد.

مؤسس مرکز خصوصی بین المللی علوم اعصاب آلمان علت علاقمندی به حوزه ورزش و سلامت را چنین عنوان کرد: حرکت، فاکتوری بسیار ارزشمند برای حفظ سلامتی  بدن انسان است و عدم تحرک ماهیچه ها موجب تضعیف عمومی جسم انسان می شود. هرچند اضافه وزن اصلی ترین نتیجه کم تحرکی است اما علت پافشاری ما پزشکان برای ترغیب مردم به انجام حرکات ورزشی و نرمشی  تنها مبارزه با چاقی نیست.

او با بیان این که کم تحرکی  موجب تنگی عروق شده و بر بهبود گردش خون و عملکرد قلب و مغز نیز تاثیر منفی دارد  ادامه داد: تحقیقات علمی نشان می دهد که فعالیت های منظم  ورزشی ازبروز انفارکتوس میوکارد ( سکته قلبی ) و سکته مغزی  جلوگیری می کند .

وی خاطرنشان ساخت: مهم است که بدانیم فعالیت های ورزشی تنها برای حفظ سلامتی جسمی نیست بلکه عملکرد مغزی و روانی را تحت تاثیر قرار داده و حافظه را نیز تقویت می کند.

دکترسمیعی افزود: یکی از عوامل مهم سلامت اجتماع ، ورزش است از این روی معتقدم سیاستی که وزیر ورزش و جوانان در حوزه ورزش در پیش گرفته رویکردی صحیح برای حفظ سلامتی ایرانیان است .

 پروفسور سمیعی در خصوص انتخاب آقای گودرزی به عنوان سکاندار هدایت وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از دلایل حضورم در این نشست به خاطر ویژگی علمی و دانشگاهی آقای گودرزی است و اگر علتی غیر از یک نشست تخصصی بود و یک دید و بازدید سیاسی بود هرگز در این نشست حضور نمی یافتم چرا که من فردی متخصص هستم و موضوعات را از دریچه ی چشم یک متخصص نگاه می کنم؛ و بسیارخوشحالم که امروز اینجا حضور یافتم و متوجه شدم گودرزی برنامه های بسیار خوبی برای پیشرفت ورزش کشور دارد.

 او ادامه داد: آنچه مسلم است این است که  گودرزی برای اجرای برنامه هایش به حمایت و همکاری دولت و ملت نیازدارد. 

پرفسور سمیعی تاکید کرد: این نشست  ک جلسه  تبادل علمی بود  و مطمین باشید هر جا بروم و با هر فردی دیداری داشته باشم ثقل صحبت  هایم  پیش بردن علم در آن قسمت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز