مدعیان فساد خود منشا فساد هستند

کفاشیان: وزارت ورزش همیشه حامی ما بوده است

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۶:۵۲:۴۵
کد خبر: ۲۸۳۶۲۹
کفاشیان: وزارت ورزش همیشه حامی ما بوده است
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به خبرنگار برنا گفت: مسئولان وزارت ورزش کمک‌های خوبی انجام داده‌اند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال امروز نشستی با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی برگزار کرد و پس از این جلسه، در نشستی خبری درباره نشست با کی روش و جزئیات پیرامون آن و فدراسیون صحبت کرد.

کفاشیان صحبت هایش را از جلسه با کارلوس کی‌روش شروع کرد و گفت: در جلسه امروز درباره اظهارات وزیر صحبت کردیم. یک سری از نگرانی‌های کی‌روش مطرح شد و اینکه آیا حمایت‌هایی که قرار بود از او انجام شود، کماکان ادامه دارد یا خیر. ما به او اعلام کردیم که بر اساس مصوبات هیات رییسه و بر اساس تصمیمات اخیر کماکان حمایت‌های ما از او پابرجا است. برنامه‌ها‌ را با قدرت پیش ببرد و نگرانی از بابت حمایت نشدن نداشته باشد و از این بابت مطمئن باشد. به او گفتیم که کارهایش را با برنامه قبلی پیش ببرد.

وی از هماهنگی برنامه های تیم ملی در مسیر جام جهانی با کی روش گفت: همه در فدراسیون هماهنگ هستند تا کارها پیش برود و بر همین اساس برنامه مقدماتی هماهنگی کردیم. قرار است تیم ملی در ترکیه یک بازی دوستانه انجام دهد و بعد از آن به ازبکستان برود. در این کشور هم یک مسابقه تدارکاتی دارد و سپس عازم ترکمنستان برای اولین بازی تدارکاتی خواهد شد. برنامه تدارکاتی ازبکستان قطعی شده و برای ترکیه هنوز تیم مناسبی پیدا نکرده‌ایم تا با آن بازی کنیم. از طرفی ژاپنی‌ها هم هنوز جواب قطعی به ما نداده‌اند. بازی با ژاپن که 13 اکتبر قرار است برگزار شود اما هنوز خبری نشده است. اگر برنامه‌های قبلی‌مان انجام شود که هیچ اما اگر انجام نشود، برنامه جدیدی تدوین خواهیم کرد. بعد از آن درباره برنامه‌های جام جهانی صحبت کردیم که اردویی در ترکیه خواهیم داشت و سپس یک دیدار دوستانه با ازبکستان انجام خواهیم داد در گام بعدی اولین بازی‌مان در دور گروهی جام جهانی 2018 با ترکمنستان را انجام خواهیم داد.

وی درباره انتقادات موجود و صحبت های وزیر مبنی بر اینکه از فوتبال ناراضی است، گفت: اگر وزیر در یک جمع صحبتی می‌کند تنها 20 تا 30 ثانیه از آن منعکس می‌شود و این در حالی است که تمام صحبت‌ها مقدمه و حتی نتیجه داشته است. در این بین افراد مختلف هم نظرات خود را ارائه کردند که ما سعی کردیم از آن استفاده کنیم. قطعا چنین مباحثی نظرات افراد است. ممکن است یک روز در خانه به تیمی مانند کره جنوبی ببازیم و در بازی برگشت این تیم را شکست دهیم در فوتبال این اتفاقات می‌افتد و کاملا طبیعی است. تیم ملی باید همیشه مورد حمایت قرار بگیرد و قطعا در این صورت است که می‌تواند موفق باشد. کی‌روش 4 سال سرمربی ما بوده و نتایج خوبی با وی گرفته‌ایم و برخی‌ها از شلوغی‌ها سوءاستفاده می‌کنند و شهر را به هم می‌ریزند.

وی درباره نگرانی‌های کی روش اظهار کرد: نگرانی‌ها برطرف شده اما کی‌روش معتقد است که اگر کارمان را جلو ببریم و مشکلاتی وجود داشته باشد، ممکن است نتیجه ضعیفی بگیریم. تنها خواسته‌هایی از کی‌روش نگرانی ایجاد کرده بود که مربوط به زمین، امکانات سخت‌افزاری و حقوق بود.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه در صحبت‌های وزیر از واژه‌ای به عنوان لمپن‌های وارداتی در فوتبال نام برده شد که یقه‌شان باز است و یا کراوات می زنند، گفت: مشخص است که منظور از لمپن‌ها چه کسی است. لمپن‌ها افراد دلالی هستند که در مورد مسائل مالی ورود می‌کنند. واژه لمپن به کی‌روش نمی‌خورد. او مربی تیم ملی ماست و نتایج خوبی گرفته. ما هم پس از آن قرارداد او را تمدید کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش برنا درباره حمایت های وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش همیشه حامی ما بوده و حتی تفاهم‌نامه‌ای هم با آنها امضاء‌ کرده‌ایم و بخشی از بودجه نیز مدنظر قرار گرفته است. مسئولان وزارت ورزش در بحث مالیات کمک‌های خوبی انجام داده‌اند و قرار است بودجه‌ای هم به ما بدهند آنها همیشه حامی ما بوده‌اند و با این شرایط باید به فکر توسعه و پیشرفت باشیم.

کفاشیان در مورد صحبت‌های دادکان گفت: من با اعضای هیأت رئیسه در مشهد بودیم و صحبت‌های دادکان را گوش می‌کردیم. متاسفانه در مشهد به دلیل باران و سیل تصاویر تلویزیونی قطع شد و ما نتوانستیم بقیه صحبت‌های او را ببینیم اما در مورد آن بخش از صحبت‌هایی که دادکان گفت فدراسیون کی‌روش را نمی‌خواهد باید بگویم اگر فدراسیون کی‌روش را نمی‌خواست چرا با او قرارداد امضاء‌ کرد. هیأت رئیسه هم مصوب کرد که با کی‌روش کار کنیم.

وی درباره اینکه دادکان جمع حاضر در کنار وزیر را لمپن و فاسد خواند، نیز گفت: من این صحبت‌ها را قبول ندارم واز امروز یک مسئله را از حراست و روابط عمومی فدراسیون فوتبال خواسته‌ام که هر کس بگوید فساد در فوتبال است و در این زمینه سند نداشته باشد، از او شکایت می‌کنیم چرا که در این صورت کسانی که دم از فساد می‌زنند و مدرک ندارند، منشاء ایجاد فساد هستند. بنابراین ما کسانی را که می‌گویند در فوتبال فساد است و در این زمینه مدرک ندارند از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم. دادستان کل کشور هم همین حرف را زده‌ است. مراجع هم همین صحبت را کرده‌اند. فساد باید با مدرک باشد.

رئیس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که از حرف های شما نتیجه گرفته می شود که می خواهید از دادکان شکایت کنید، گفت: ‌دادکان صحبت از دلال و لمپن کرده که من این حرف را نمی‌پسندم. آنها افراد محترمی بودند که سال‌ها در فوتبال زحمت کشیده‌اند و نظرات موافق و مخالف داشته‌اند. دلال و لمپن دیگر چیست؟ چه کسی دلال و لمپن است؟

رییس فدراسیون فوتبال همچنین در مورد رفتنش از فدراسیون گفت: هر زمانی که به من بگویند از فدراسیون برو بیشتر در فدراسیون می‌مانم و این بیماری را به کی‌روش منتقل کردم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مشکل حق پخش حل نشود دوربین‌ها را به ورزشگاه راه نمی‌دهند و لالیگای اسپانیا هم همین مشکل را داشته گفت: مسابقات لیگ تا آخر پخش خواهد شد. ‌واقعا نمی‌دانستم لالیگا هم مشکل حق پخش داشته با ما هماهنگ نکرده‌اند. حق پخش حق حیاتی فوتبال است. مدتی جلوی پخش را گرفتیم اما دیدیدم فایده‌ای ندارد نتیجه گرفتیم که برای حق پخش از اقدامات قانونی استفاده کنیم و از طریق دولت و مجلس کار را پیگیری کنیم. می‌خواهیم برای حق پخش تلویزیونی اقدام قانونی انجام دهیم و از طریق دولت و مجلس به طور اصولی پیش برویم. رگ حیات فوتبال حق پخش تلویزیونی است، باید این مسئله را حل کنیم.

کفاشیان در مورد رد صلاحیت شدن به خاطر بازنشستگی گفت: رئیس مجلس و رئیس‌جمهور داشته‌ایم که رد صلاحیت شده‌اند شاید این بار من رئیس فدراسیون هم رد صلاحیت شوم.

نظر شما