بارسلونا ۳-۱ یوونتوس؛ سه گانه آبی اناری

بازگشت تیکی تاکا بر فراز اروپا

۱۳۹۴/۰۳/۱۷ - ۰۰:۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۰۳۲۹
بازگشت تیکی تاکا بر فراز اروپا
بارسلونا با ارائه یک بازی نسبتا برتر یوونتوس سختکوش را شکست داد و بعد از ۴ سال دوباره قهرمان اروپا شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۱۴-۱۵ در ورزشگاه برلین برگزار شد و در نهایت این آبی اناری های کاتالان بودند که ضمن ارائه یک بازی نسبتا برتر، حریف سختکوش خود را از پیش رو برداشتند و بعد از چهار سال به پنجمین قهرمانی خود در اروپا دست پیدا کردند و یوونتوس هم چهارمین فینال پیاپی خود را واگذار کرد و سه گانه را دو دستی تقدیم بارسلونا و مردان لوییز انریکه کردند.

با این حساب ژاوی در آخرین بازی خود برای بارسا به هت تریک رویاییشان در قهرمانی این فصل رسیدند و نشان دادند همچنان تیکی تاکا زنده است و نفس می کشد.

این بازی با حدود ۵ دقیقه تاخیر و با سوت یونیت چاکر ترکیه ای بین دو تیم بارسلونا و یوونتوس در ورزشگاه المپیک برلین آغاز شد.

ابتدای مسابقه یوونتوس با پرس سنگینی که ایجاد کرد و همچنین اشتباهات سریالی ماسکرانو در دو دقیقه اول، توانست هم به کرنر برسد و هم فشار را روی دروازه بارسا ایجاد کنند اما این فشار حاصلی به همراه نداشت.

دقیقه ۴ بود که بارسا برای اولین بار به زمین یووه آمد و با حرکت تکنیکی نیمار از سمت چپ و پاس هوشمندانه اش برای اینیستا در داخل محوطه جریمه باعث شد تا کاپیتان خوش فکر آبی اناری ها با یک پاس کات بک فوق العاده ایوان راکیتیچ را درموقعیت فوق العاده گلزنی قرار داد و این هافبک کروات در اولین تجربه فینال لیگ قهرمانانش قدر فرصصت حاصله را دانست و دروازه یوونتوس را برای بار اول باز کرد و دومین گلش در مسابقات امسال را به ثمر رساند.

بعد از این گل زودهنگام بازهم بارسایی ها بودند که نبضبازی را در اختیار گرفتند و چند دقیقه بعد روی یک حرکت تمرین شده از سمت راست  داخل محوطه جریمه صاحب موقیت خارق العده ای شدند که ضربه فنی و تک ضرب دنی آلوز با عکس العمل حیرت انگیز بوفون همراه شد و یوونتوس در بازی باقی ماند.

کاتالان ها به حملات خود ادامه دادند و با استفاده از حرکات تمرین شده مختلف چند بار موقعیت های نصفه و نیمه روی دروازه بیانکونری ایجاد کردند که هیچ کدام برایشان حاصلی نداشت.

از حدود دقیقه ۱۷ یوونتوس بازی را به تعادل کشاند. اما آن ها نمی توانستند موقعیت چندانی را روی دروازه تراشتگین خلق کنند. مهم ترین ویژگی این دقایق بازی، خشونت آرتورو ویدال بود که هم برایش یک کارت زرد به ارمغان آورد و هم باعث شد تا اعصابش کمی به هم بریزد.

یووه ای ها از دقیقه ۳۰ به بعد سوار بر بازی شدند و چند بار توسط پوگبا تا نزدیکی های دروازه بلوگرانا پیش رفتند که هیچ کدام حاصلی نداشت.

دقیقه ۳۹ و روی غافلگیری یووه ای هم سوارز از درون محوطه جریمه یک شوت نوک پا روانه دروازه بوفون کرد که توپ با فاصله فوق العاده اندک به بیرون رفت. مهاجم اروگوئه ای بارسا یک دقیقه بعد ضربه نسبتا را به سمت دروازه یووه زد که بوفون توپ را به کرنر فرستاد.

پول پوگبا هم در دقیقه ۴۱ به واسطه تکل خطرناکی که از پشت روی پای مسی زد؛ دومین کارت زرد مسابقه را دریافت کرد.

دقایق پایانی نیمه اول به خطاهای یووه ای ها روی مسی و اشتباه بوفون و شوت مارکیزیو و حرکت انفرادی مسی سپری شد و در پایان ۴۵ دقیقه نخست این بارسا بود که با یک گل به پیروزی رسید و به رختکن رفت.

نیمه دوم با حملات بارسا آغاز شد و آن ها روی یک ضد حمله و روی پاس راکیتیچ توسط سوارز به یک تک به تک ایده آل رسیدند که بازهم شاهکار بوفون ناجی دروازه تیمش شد و یووه را به بازگشت به بازی امیدوار کرد.

سرانجام در دقیقه ۵۵ اتفاقی که هیچ کس منتظرش نبود رخ داد. بارسایی ها چوب موقعیت هایی را که از دست داده بودند را خوردند و روی حرکت عالی مارکیزیو پاس رو به عقب عالی لیشش تاینر از سمت راست به موقعیت خیلی خوبی رسیدند که ابتدا ضربه پشت به دروازه توز از روی نقطه پنالتی به زیبایی توسط تراشتگین دفع شد اما در برگشت آلوارو موراتا دروازه نیمه خالی را باز کرد و هم دومین گل تاریخ خود به بارسا را زد و هم همه چیز را به تساوی کشاند.

یوونتوس بابت گلی که زده بود سوار بر بازی شده بود و چند بار موقعیت های نصفه و نیمه روی دروازه آبی اناری ها ایجاد کرد که البته گلی به همراه نداشت.

در حالی که بازی در اختیار بیانکونری بود؛ در دقیقه ۶۹ و روی حرکت انفرادی مسی و شوت از پشت محوطه جریمه او و دفع ناقص بوفون، سوارز در نقش یک منجی در دهانه دروازه ظاهر شد و گل برتری آبی اناری ها را زد و خودش را در این رقابت ها هفت گله کرد.

دقیقه ۷۲ یکی از بحث انگیزترین اتفاقات بازی رخ داد. آلبا از سمت چپ حرکت کرد و توپ را به درون محوطه جریمه سانتر کرد و نیمار از بین مدافعان یووه توپ را به دروازه بوفون رساند  و داور گل را درست اعلام کرد؟ ولی با رای داور خط، این گل مردود اعلام شد. صحنه آهسته نشان داد؛ ضربه سر نیمار با برخورد به دستش تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد.

ژاوی در دقیقه ۷۷ جایگزین اینیستا شد و آخرین بازی اش برای بارسا را آغاز کرد.روبرتو پریرا هم در دقیقه ۸۰ جایگزین ویدال شد.

یوونتوس دو بار روی ضربات کرنر خطرساز شد که هیچ کدام داخل چارچوب نبود. از آن طرف بارسا هم دو بار تا آستانه فتح دروازه یووه پیش رفت؛ اما لیز خوردن های بدموقع آلبا و مسی مانع از این اتفاق شد. تک به تک پیکه هم در دقیقه ۸۲ می توانست کار سیاه سفید ها را تمام کند که ضربه به آسمان نواخته شد.

فرناندو یورنته سرانجام در دقیقه ۸۴ وارد زمین شد و جای هموطنش موراتا را در زمین گرفت. متیو هم در دقیقه ۹۰ جایگزین راکیتیچ شد. سوارز هم در دقیقه ۹۴ جای خود را به پدرو داد.

دقیقه ۹۶ روی یک ضد حمله بارسا توسط نیمار به گل سوم رسید و کار یووه را توسط او به اتمام رسید. نیمار به همراه مسی و رونالدو ۱۰ گله شد و به عنوان آقای گلی مشترک دست پیدا کرد.

در نهایت بارسا ۳-۱ برد و در سه گانه دبل کرد.

 

نظر شما