کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۵

مارتینو: به آینده خوشبین هستم

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۰۹:۲۶:۴۵
کد خبر: ۲۹۷۲۰۶
مارتینو: به آینده خوشبین هستم
سرمربی آرژانتین گفت: به حرکت رو به جلوی خود ادامه می دهیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، شب گذشته فینال رقابت های کوپا آمه ریکا برگزار شد و شیلی با برتری مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی جام را بالای سر برد تا برای نخستین بار فاتح این رقابت ها شود.

خراردو مارتینو، سرمربی تیم ملی آرژانتین اما بر این باور است که تیمش در این بازی عملکرد بهتری نسبت به شیلی ارائه کرده و حق شاگردان وی بوده که عنوان قهرمانی را از آن خود کنند هرچند این شکست آنها را از تلاش برای پیدا کردن فرمول رسیدن به پیروزی در مأموریت‌های بعدی خود مأیوس نمی‌کند.

مارتینو در کنفرانس خبری پایان بازی گفت: ما مانند همیشه بازی کردیم، نه شیلی. هر دو تیم اولویت‌ برنامه‌هایشان خنثی‌سازی تاکتیک‌های یکدیگر بود نه خلق موقعیت گلزنی برای خودشان. آرژانتین موقعیت‌های گلزنی زیادی به دست نیاورد اما شیلی هم موقعیت‌هایش زیاد نبودند. دو تیم فقط به فکر حنثی کردن موقعیت‌های یکدیگر بودند. ما برابر تیمی بازی می‌کردیم که بیشترین تعداد گل زده را در این رقابت‌ها داشت، اما این تیم هم موقعیت‌های گلزنی زیادی در بازی امشب خلق نکرد.

وی افزود: همه چیز دوطرفه بود پس بی‌انصافی است که فقط بگوییم آرژانتین مانند همیشه بازی نکرد و به این موضوع که شیلی هم بازی‌ همیشگی‌اش را انجام نداد اشاره نکنیم. هافبک‌های شیلی را در میانه میدان کنترل کردیم. همچنین خورخه والدیویا و الکسیس سانچس را مهار کردیم. من از روز اول رقابت‌ها برای شیلی احترام قائل بودیم و این تیم را تحسین کردم اما اگر درباره بازی امروز از من بپرسید، می‌گویم که حق آرژانتین بود که پیروز و قهرمان شود.

این اولین تلاش مارتینو برای کسب جام به عنوان سرمربی آرژانتین بود که با شکست همراه شد اما برای مردان او این ناکامی در ادامه شکستی بود که سال گذشته در چنین روزهایی برابر آلمان در فینال جام جهانی 2014 متحمل شدند و در 2 سال متوالی مهمترین جام‌هایی که می‌توانستند کسب کنند را از دست دادند.

مارتینو 52 ساله تأکید کرد که او به آینده خوشبین است و سعی می‌کند راهی برای پایان دادن به طلسم طولانی مدت ناکامی‌های آلبی‌سلسته پیدا کند.

سرمربی آرژانتین گفت: ما به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهیم، درست همان کاری که این بازیکنان پس از جام جهانی 2014 انجام دادند. راستش را بخواهید من تا پای جان در کنار این بازیکنان هستم چون آنها با تعهد و صداقت کار می‌کنند. آنها به خودشان سختی و زحمت می‌دهند و ما به این فاکتور نیاز داریم. همه ما به تلاش‌مان ادامه می‌دهیم.

او گفت: اگر قرار باشد فردا دوباره به میدان برویم، دقیقاً همان شیوه‌ای که در این بازی با آن سعی در رسیدن به پیروزی داشتیم را تکرار می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز