راهکار جدید بوبکا؛

دوومیدانی در خیابان

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۵:۰۴:۳۱
کد خبر: ۲۹۷۳۷۶
دوومیدانی در خیابان
کاندیدای ریاست فدراسیون جهانی دوومیدانی اعلام کرد برگزاری رقابتهای دوومیدانی خیابانی و خارج از ورزشگاه ها باعث جلب علاقمندی جوانان و افزایش محبوبیت این ورزش خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، قهرمان سابق المپیک و دارنده 10 مدال طلای جهانی در رقابت با "سباستین کو" دارنده دو مدال طلای 1500 متر برای کسب کرسی ریاست فدراسیون جهانی دوومیدانی و جانشینی "لامین دیاک"، تلاشی مضاعف از خود به نمایش گذاشته است.

در همین راستا وی پیشنهاداتی نوآورانه برای ارائه دوومیدانی به مردم و تضمین آینده این ورزش ارائه کرده است. در واقع او قصد دارد نگاه دنیای متمرکز بر فوتبال را دوباره به این ورزش پر هیجان معطوف سازد.

دوومیدانی خیابانی به صورت محدود همین حالا هم وجود دارد.  ماده پرتاب وزنه لیگ الماس زوریخ در ایستگاه قطار برگزار شد. در شهر منچستر هم رقابتهای خارج از ورزشگاه تعدادی از بزرگان دوومیدانی از جمله "یوسین بولت" را گرد هم آورد.

بوبکا گفت: دوومیدانی خیابانی در بازیهای قهرمانی اروپا در باکو، موفقیتی بزرگ برای ارتقای سطح این ورزش بود. در دهه های 1970 و 1980 دوومیدانی خیابانی داشتیم و حتی به خاطر دارم که در لیگ الماس پاریس در پرش با نیزه در مقابل برج ایفل به رقابت پرداختیم. این راهی برای جلب نظر مردم و هواداران، حتی آنهایی که آشنایی با این ورزش ندارند، می باشد. آنها با بچه های خود به تماشا می آیند و بدین صورت نسل آینده این ورزش ساخته می شود.

وی همچنین افزود که هیچ مشکلی با در نظر گرفتن نتایج مسابقات خیابانی به عنوان نتایج رسمی ندارد. بوبکا ادامه داد: اگر همه چیز طبق قوانین فدراسیون جهانی برگزار شود، می توانیم نتایج رسمی داشته باشیم. چه در داخل سالن، داخل ورزشگاه یا در خیابان.

نظر شما