برای کی‌روش مشکل خانوادگی بوجود آمده

کفاشیان: احتمال دارد رای استیناف تغییر کند/ نگران تیم ملی نباشید

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۶:۰۷:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۴۱۳
کفاشیان: احتمال دارد رای استیناف تغییر کند/ نگران تیم ملی نباشید
رئیس فدراسین فوتبال گفت: بازی با ژاپن قطعی شده است

به گزارش سرویس ورزشی برنا علی کفاشیان رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل امروز به سازمان لیگ رفت و در جلسه‌ای که با اعضای هیات رییسه سازمان لیگ شرکت کرد. او پس پایان جلسه به تفصیل درباره این جلسه و اتفاقات پیرامون فدراسیون فوتبال صحبت نمود.

از جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ صحبت کنید.

دستور جلسه در مورد آیین‌نامه سازمان لیگ، بحث نقل و انتقالات و نقل و انتقالات لیگ یک و همچنین حق پخش تلویزیونی بود که در مورد این مسائل صحبت کردیم و مواردی را بررسی و تصمیماتی گرفتیم.

آخرین وضعیت پرونده جنجالی باشگاه راه آهن به کجا انجامید؟ آیا احتمال تغییر رای وجود دارد؟

باشگاه راه‌آهن درخواست تجدیدنظر و اعاده دادرسی مجدد داده است. بنا‌بر‌این جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا در کمیته‌ استیناف ادله را بررسی کنیم. فقط در یک صورت رای نهایی کمیته‌ استیناف قابل تغییر است و آن این که مستندات جدید ارائه و رییس فدراسیون تشخیص دهد باید بررسی مجدد صورت گیرد. بنا‌بر‌این با توجه به درخواست راه‌آهن جلسه فوق‌العاده‌ کمیته‌ استیناف را برگزار خواهیم کرد.

ظاهرا فشارهایی به فدراسیون آمده که قصد بررسی دوباره این رای به وجود آمده است؟

آرای کمیته استیناف قطعی است ولی وقتی مستندات جدید و ادله جدیدی ارائه شود امکان تغییر وجود دارد و من هم این مسئله را تشخیص دادم که با توجه به مدارک جدید بررسی دوباره انجام شود و تصمیم نهایی را خود کمیته استیناف می‌‌گیرد و شاخص همان تصمیم آنها خواهد بود

گفته می‌شود کا‌ر‌لوس کی‌روش به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی فدراسیون فو‌تبا‌ل به ایران بازنخواهد گشت؟

چنین مساله‌ای را تکذیب می‌کنم. هیچ مشکلی وجود ندارد. مرخصی کی‌روش با تفاهم فدراسیون است. برای کی‌روش مشکل خانوادگی پیش آمده و درخواست تمدید مرخصی‌اش را از فدراسیون فو‌تبا‌ل مطرح کرد. باتوجه به اینکه لیگ نداریم و ایشان هم مشکلاتی برایش پیش آمد بنا‌بر‌این اجازه دادیم که همچنان در مرخصی باشد.  و هیچ صحبتی در مورد پول انجام نشده است و فدراسیون در زمان لازم حق و حقوق او را پرداخت می‌کند.

اما شما هفته گذشته تاکید کرده بودید که کی روش مشکلی ندارد؟

من نگفتم مشکلی نیست بلکه گفتم برای کی‌روش مشکل خانوادگی پیش آمده. خودش بعدا این مشکل را می‌گوید و در این خصوص توضیح خواهد داد. به ما گفته‌اند که نگویید. مشکل غم‌انگیزی هم بود به همین دلیل مرخصی کی‌روش تمدید شد و ایشان اصلا در مورد پول هم صحبت نکرد و حقوق کی‌روش به موقع پرداخت می‌شود.

حضور بازیکنان سربازی که مشکل خدمتی دارند و در حوزه خلیج فارس بازی می‌کنند در تیم ملی به کجا رسید؟

ما یک بازیکن بیشتر نداشتیم که مشکل سربازی خود را حل نکرده است و او هم در تیم ملی جایگاهی ندارد اما بازیکنانی که به طور قانونی و با مجوز ما رفته‌اند اگر کادر فنی تشخیص بدهد می‌توانند در تیم ملی بازی کنند.

در سال های اخیر برگزاری اردو در ترکیه حسابی مد شده. چرا تیم‌های باشگاهی‌ ما در ترکیه به اردو می‌روند و چرا در کشور خودمان اردو نمی‌زنند؟

این مساله چند دلیل دارد. اول اینکه برخی اوقات اردو در خارج از کشور ارزان‌تر از ایران است. دوم شرایط بازی با تیم‌های خارجی در خارج فراهم‌تر است و در ترکیه به خصوص در آنکارا فضاهای ورزشی وجود دارد و زمین‌های بازی خوبی در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد که ما هنوز نتوانسته‌ایم این شرایط را فراهم کنیم و شرایط خوبی داشته‌ باشیم. این تصمیم را مدیران باشگاه‌ها می‌گیرند و ما نه آنها را حمایت می‌کنیم و نه منکرش می‌شویم. مدیران برای موفقیت باشگاهشان تصمیم می‌گیرند. اگر شرایط خوب در ایران فراهم شد می‌گوییم که در همین ایران اردو بزنند.

تیم ملی فوتسال بعد از جدایی خسوس کاندلاس مدتهاست که سرمربی ندارد و بلاتکلیفی تیم ‌ملی فوتسال و عدم انتخاب سرمربی این تیم نیز نگران کننده است؟

از سوی دیگر هنوز کمیته‌ فوتسال تشخیص نداده است که مربی جدید را مشخص کند. در این زمینه نگران نباشید. ضمن اینکه کمیته فوتسال هنوز به این نتیجه نرسیده که مربی معرفی کند. در حال حاضر آنها درگیر جام باشگاه‌های آسیایی هستند که 16 تیم آسیایی در آن شرکت می‌کنند. کمیته فوتسال هر وقت تشخیص دهد و سرمربی را معرفی می‌کنیم. نگران تیم ملی نباشید.

ظاهرا شما موافق حضور شمسایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال نیستید؟

وقتی پیشنهاد بشود کمیته فنی و توسعه گزینه‌ها را بررسی می‌کند اما در نهایت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی را می‌گیرد اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.

درگیری‌های رسانه‌ای میان ترابیان و افتخاری درباره کمیته فنی و توسعه نیز به شدت خبرساز شده؟

من به ترابیان و افتخاری تذکر داده‌ام که علیه هم مصاحبه نکنند و با هم تعامل داشته باشند. کمیته فنی و توسعه یک کمیته قانونی است و کار کارشناسی می‌کند.

وضعیت دیدارهای دوستانه تیم ‌ملی چگونه است؟

بازی با ژاپن قطعی شده است و با دو کشور دیگر هم در حال مکاتبه هستیم. تا قبل از بازی گوام در شهریور ماه بازی تدارکاتی داشته باشیم البته هنوز حریفان قطعی نشده‌اند. ما قطعا با کی‌روش در مورد بازی‌های تدارکاتی هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آوریم و آبان و آذر هم با نظر کادر فنی بازی تدارکاتی خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز