حسین وفایی در گفتگو با برنا:

نگاه‌ها باید به اسنوکر تغییر کند / بدون مربی تمرین می‌کنم

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۲۳:۰۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۹۱۵۶
نگاه‌ها باید به اسنوکر تغییر کند / بدون مربی تمرین می‌کنم
ملی پوش تیم ملی اسنوکر گفت: مسابقات غرب آسیا در سطح آماتور برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رقابت های رنکینگ سالیانه اسنوکر چندی پیش برگزار شد و نماینده کشورمان در آن رقابت ها عملکرد خوبی داشت. در رابطه با همین مسایل و مسابقات پیش رو خبرنگار برنا با حسین وفایی ملی پوش بیلیارد ایران گفتگویی را انجام داد.

وی در ابتدا در مورد مسابقات رنکینگ سالیانه اسنوکر و عملکرد خود در این مسابقات، اظهار داشت: در این مسابقات 129 نفر برتر رنکینگ جهانی حضور داشتند و من هم با غلبه با حریفان به جمع 32 نفر برتر راه یافته اما متاسفانه موفق نشدم مقابل مایکل وایت نفر هفدهم رنکینگ جهانی که از کشور ولز است پیروز شوم و نتیجه را 5-3 به وی واگذار کردم. این مسابقات سطح خیلی بالایی داشت و تمام شرکت کنندگان جزو مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رفتند. حتی در دیداری که منجر به شکست من شد 2-0  از حریف پیش بودم اما اتفاقات که در اسنوکر مسئله عجیبی نیست باعث شد که نتوانم از سد حریف باتجربه خود بگذرم و متاسفانه مغلوب وی شدم. مسابقات رنکینگ سالیانه اولین مسابقه حرفه ای من بود و تجربه چندانی در مسابقاتی که 2 برابر بیشتر از سایر مسابقات امتیاز دارد، نداشتم اما در کل از عملکرد خودم بسیار راضی هستم.

وفایی در مورد رنکینگ جهانی خود پس از این رقابت ها، بیان کرد: با عملکردی که در این رقابت ها داشتم 41 پله در رنکینگ جهانی صعود کردم و در حال حاضر در رتبه 87 دنیا حضور دارم.

 ملی پوش اسنوکر ایران در مورد عدم حضور در رقابت های غرب آسیا که منجر به قهرمانی ایران شد، اذعان داشت: مسابقات غرب آسیا در سطح آماتور برگزار می شود و طبق قوانین جهانی من نمی توانم در آن رقابت ها حضور پیدا کنم. البته در حال اخذ ویزا برای رقابت های رنکینگ سالیانه هم بودم.

وی در مورد مسابقات پیش روی خود گفت: حدود بیست روز دیگر در مسابقات اوپن لتونی شرکت خواهم کرد که نسبتا سطح مناسبی دارد. پس از آن در رقابت های انگلستان حضور خواهم داشت که به نوعی مقدماتی مسابقات مسترز شانگهای به شمار می رود. همچنین رقابت های 6 توپ تایلند را نیز پیش رو دارم که البته به خاطر شرایط آب و هوایی و جغرافیایی با استقبال خوبی مواجه نمی شود و من نیز با خواسته خودم شرکت نخواهم کرد و از سوی مسوولین مسابقات به آنجا دعوت شدم. اما در کل برای پیشرفت و به عنوان دیدار تدارکاتی محک خوبی خواهد بود.

وفایی در مورد اردوهایش تصریح کرد: به صورت انفرادی تمرینات را پیگیری می کنم. اگر شرایط فراهم باشد باید روزی 5 الی 6 ساعت تمرین کنم که البته بسیار سخت است ولی اگر محقق شود نتایج خوبی را هم برای ایران و هم برای خودم در آینده کسب خواهم کرد.

ملی پوش اسنوکر ایران در مورد اینکه آیا با مربی تمرین می کند یا خیر اضافه کرد: تمرینات من شخصی است و هیچ مربی ایرانی یا خارجی ندارم و با این شرایطی که ملاحظه می کنید در حال افتخارآفرینی برای کشورم هستم.

وی در پایان در مورد برگزاری کلاس های آموزشی برای نوجوانان و جوانان گفت: بسیار به کار مربیگری و آموزش علاقه دارم. رشته اسنوکر و بیلیارد هنوز به طور کامل در ایران فرهنگ سازی نشده و برای برگزاری این گونه کلاس ها باید نگاه ها نیز به این رشته عوض شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز