نخستین نشست هماهنگی لیگ برتر وزنه برداری

لیگ ایرانی با رعایت معیارهای جهانی

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۰:۲۷:۱۱
کد خبر: ۳۰۱۱۵۷
لیگ ایرانی با رعایت معیارهای جهانی
تاریخ برگزاری این دوره از لیگ برتر (سال 94) در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان متعاقبا از سوی فدراسیون وزنه برداری اعلام می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نخستین نشست هماهنگی لیگ برتر وزنه برداری در سال 94 درحالی برگزار شد که حضور نمایندگان 8 تیم دررده سنی بزرگسالان و 6 تیم دررده سنی جوانان موجب شده بود تا بعد از سالها شاهد پررنگ شدن جلسه سازمان لیگ برتر وزنه برداری از لحاظ کمی و کیفی باشیم.

در ابتدای جلسه علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری با بررسی برخی نقاط ضعف  موجود در فواصل گذشته از حاضران در این نشست درخواست کرد تا با بررسی دقیق نواقص، آنها را در رقابتهای آتی به نقطه قوت این مسابقات تبدیل کنند تا لیگ امسال به نحو مطلوب تری نسبت به قبل  برگزار شود.

نخستین تغییردراین دوره لیگ وزنه برداری، حضورهیات وزنه برداری استان خراسان رضوی و اعلام آمادگی این استان برای حضور در لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشوربود. خراسان رضوی برای نخستین بار است که در جمع تیم های حاضر در لیگ برترحاضر می شود.

همچنین در این جلسه  به ترتیب منوچهر رضا خانی رییس هیات وزنه برداری استان همدان و مسئول کمیته داوران فدراسیون وزنه برداری ، کاظمی نژاد ازباشگاه مناطق نفت خیز جنوب، رامهرمزی ازشرکت ملی حفاری اهواز، جباری از ذوب آهن اصفهان، عباسی از نیروی زمینی ارتش، کیانی از نیروی هوایی ارتش (عقاب) همدان، قربانی از کوثرساری، بهاری ازهیات کردستان ، قاسمیان از هیات وزنه برداری استان خراسان رضوی ومستوره از پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حاضر بودند و مواردی را درخصوص تغییر برخی قوانین فرسوده آیین نامه لیگ وزنه برداری مطرح کردند که درادامه به آنها اشاره می شود .

مسئولان باشگاه های شرکت کننده در لیگ برتر وزنه برداری که امسال هم قرار است در فصل 94 نیز در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در این رقابتها حضور داشته باشند در ابتدا با ارائه برخی  پیشنهادات  خود به رییس و دبیر فدراسیون ؛ نکاتی را یادآور شدند که برخی ازهمین موارد درنهایت با رای و تصویب جمع حاضر مصوب شده و بعنوان آیین نامه جدید سازمان لیگ قرار است اجرایی شود.

 محمدرضا کاظمی نژاد یکی از قدیمی ترین اعضای لیگ ، معتقد بود باید امتیازدهی تناژی منتفی شود تا امتیازدهی جدید در مسابقات لیگ برتر طبق مسابقات بین المللی در نظر گرفته شود ، ضمن اینکه درخصوص نوع ونحوه برگزاری مسابقات نیز بهتراست امسال با توجه به زمان محدودی که داریم تا خاتمه سال این رقابتها به صورت متمرکزمثل گذشته برگزار شود. درادامه فراز رامهرمزی نماینده تیم وزنه برداری شرکت ملی حفاری اهواز اعتقاد داشت برای جذابیت بیشترلیگ به صورت رفت وبرگشت برگزار شود وامتیاز دهی به صورت استاندارد مسابقات جهانی باشد.عباسی  نماینده باشگاه نیروی زمینی ارتش وکیانی نماینده تیم عقاب همدان پیشنهاد دادند تا لیگ امسال متمرکز برگزار شود وعلت این موضوع را هم نداشتن زمان  اعلام کردند ومتعقد بودند که امتیاز دهی نیز بصورت استاندارد مسابقات جهانی لحاظ شود.

از جمله موارد مهم دیگری که درنخستین جلسه سازمان لیگ برتروزنه برداری مطرح و برخی از آنها مصوب شد عبارتند از: ایجاد تغییر در نگارش و نوع قراردادها،تغییر نوع امتیاز دهی به تیم ها،شرایط  ونوع برگزاری مسابقات ، تدوین آیین نامه دقیق و قوی و دخیل بودن تفکرات فنی  ونو برای هرچه بهتر برگزار شدن  لیگ در سال 94 بود. همچنین قوانین جدیدی در این جلسه به تصویب اعضاء رسید که در ادامه به برخی ازاین موارد اشاره می شود.

1- حضور ملی پوشان دررقابت های لیگ با توجه به تفاهم نهایی با سرمربیان تیم های ملی انجام شود.

2-مقرر گردید مبلغ 5 درصد از کل مبلغ قرارداد ورزشکاران به هیات مبداء که ورزشکاران از آن استان رشد کرده  ودر وزنه برداری کشور چهره شدند واریز گردد.

3-حق ورودیه شرکت در مسابقات لیگ برتر در رده سنی بزرگسالان 10 میلیون تومان وحق ورودیه رده سنی جوانان 4 میلیون تومان مثل سنوات گذشته و بدون افزایش خاصی مصوب گردید. (هیات ها وتیم های نظامی 50درصد از کل مبلغ را پرداخت می کنند.همچنین تیم کوثر ساری نیز چون اولین سال ورودش به لیگ وزنه برداری دررده سنی جوانان را تجربه می کند شرایط پرداخت حق ورودیه اش مثل تیم های نظامی درنظرگرفته شد. همچنین تیم ها باید تا قبل از شروع مسابقات در دو مرحله کل مبلغ حق ورودیه خود را به حساب فدراسیون واریز نمایند.)

4- لیگ برتر  درسال 1394 با حضور 6 تیم جوانان و8 تیم بزرگسالان استارت می خورد.

5-البسه داوران و ورزشکاران وکادر باید طبق ضوابط بین اللملی باشد وبه صورت اجباری است.

6- تیم ها موظفند تا قبل از آغاز مسابقات لیست کامل نفرات خود را برای صدور آی دی  کارت ورودی به لیگ به فدراسیون اعلام کنند وتا پیش از شروع کنگره مسابقات لیگ اگر نسبت به وضعیت ورزشکاری اعتراض دارند  برای رسیدگی به کمیته انظباطی  ارسال و آنرا کتبااعلام  کنند.

7-تیم ها تا یک هفته مانده به مسابقات باید لیست نهایی خود را بسته و تا نیم فصل لیگ حق تغییر ندارند وجوانان هم تا قبل ازهفته سوم تیم خود را می بایست تکمیل کنند.

8-تمامی مواردی که در خصوص نقل وانتقالات و حضور وزنه بردارن در لیگ برتر وجود دارد بعد از تایید نهایی نادو(ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران )قابل اجراست.

9- دو کیلوارفاق وزن در اوزان مختلف طبق سنوات گذشته  برای وزنه برداران در نظر گرفته می شود.

10- تعدادنفرات تیم ها در رده سنی جوانان 15 وزنه بردار تعیین شد که معین گردید باشگاه ها می توانند حداقل3 وزنه بردارنوجوان نیز درترکیب  تیم خود جای دهند .همچنین مقرر گردید تعداد وزنه بردارانی که تیم ها در رده سنی  بزرگسالان  گزینش می کنند 18وززنه بردارباشد که حداقل5 نفر از جوانان (بدون الزام) در این تیم می تواند جذب شود.

11-قرارداد  یکساله  بین باشگاه ها و وزنه بردار تنظیم  گردد اما با این تبصره که درنیم فصل حداکثر 2 وزنه برداربا رضایت تیم ها و تایید نهایی  فدراسیون وزنه برداری می توانند رد وبدل شوند.

ضمنا پس از تصویب آیین نامه جدید برای برگزاری لیگ (94) مقرر گردید : مسابقات لیگ برتر در رده سنی  بزرگسالان  به صورت متمرکز در 5 هفته که هفته اول در اصفهان به میزبانی باشگاه ذوب آهن، هفته دوم در مشهد به میزبانی هیات وزنه برداری استان خراسان رضوی، هفته سوم در اهواز به میزبانی شرکت ملی حفاری، هفته چهارم دراهواز به میزبانی مناطق نفت خیزجنوب  و هفته پنجم(فینال) درتهران به میزبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شود. همچنین لیگ وزنه برداری جوانان نیز درسه هفته ومرحله اول در همدان به میزبانی نیروی هوایی(عقاب)، هفته دوم درساری به میزبانی تیم کوثر وهفته سوم (فینال)در تهران به میزبانی نیروی زمینی ارتش  به اجرا درآید.

تاریخ برگزاری این دوره از لیگ برتر (سال 94) در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان متعاقبا از سوی فدراسیون وزنه برداری اعلام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز