سن بازی کردن بسیار محدود است

نکونام: باید تصمیم درست می گرفتم / هدف همه ما موفقیت تیم ملی است

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۲:۵۷:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۲۴۸
نکونام: باید تصمیم درست می گرفتم / هدف همه ما موفقیت تیم ملی است
بازیکن جدید سایپا گفت: با مجید جلالی خاطرات خوبی داشتم و خواستم دوباره شاگرد او شوم.

به گزارش سرویس ورزش برنا، جواد نکونام در کنفرانس خبری‌ امروز در باشگاه سایپا، اظهار داشت: ابتدا باید در خصوص روند مذاکراتم با باشگاه سایپا و مجید جلالی بگویم که صحبت‌های ما چگونه پیش رفت تا به این نتیجه برسیم که روز گذشته قراردادی امضا کنیم. من با مجید جلالی خاطرات خوبی داشتم و خواستم دوباره شاگرد او شوم.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان یادآور شد: سالی که جلالی در تراکتورسازی بود، من صحبت کرده بودم تا به این تیم بروم، چون همانطور که گفتم با جلالی خاطرات خوبی داشتم و به عنوان بازیکن و مربی درک متقابلی از یکدیگر داریم. سالی هم که با پاس قهرمان شدیم یکی از پرافتخارترین سال‌های فوتبالی من بود، نه به این دلیل که قهرمان شدیم، بلکه به این دلیل که در آن سال بازی‌های بسیار خوبی انجام دادم.

وی در ادامه افزود: در آن سال مجید جلالی نقش کلیدی را برای من ایفا کرد و پس از آن هم زمانی که به اسپانیا رفتم با یکدیگر در تماس بودیم. جلالی به عنوان استاد همیشه به من کمک کرده و دیدگاه‌های او را قبول داشته‌ام، چون همیشه دید مثبتی دارد و روبه جلو نگاه می‌کند. این مشورت‌ها هم همیشه به نفع من شده و تا به اینجا هر تصمیمی گرفته‌ام خوب بوده است.

هافبک جدید تیم فوتبال سایپا خاطرنشان کرد: در آن سال نتوانستم در تیم تراکتورسازی در خدمت آقای جلالی باشم و مذاکرات‌مان نتیجه نداد. سال گذشته قرار بود به سایپا بیایم، اما وقتی آقای جلالی متوجه شد از اوساسونا پیشنهاد دارم و شاید حضورم در این تیم به آینده‌ام کمک کند، به من پیشنهاد داد که دوباره به اوساسونا برگردم. خود جلالی تشویقم کرد تا دوباره به اسپانیا بروم، اما به او گفتم اگر بخواهم به ایران بیایم در خدمت سایپا خواهم بود.

نکونام با تمجید از باشگاه سایپا و اینکه این باشگاه دارای شخصیت و جایگاهی متمایز است، گفت: در سایپا می‌توانم راحت کار کنم، با جلالی هم قبلاً کار کرده‌ام و شناخت خوبی از یکدیگر داریم، به همین دلیل دوست داشتم اینجا باشم و انتخابم از ابتدا هم سایپا بود. اگر صحبت‌ها و مذاکرات ما به درازا کشید دلیل داشت، چون من با اوساسونا قراردادی سه ساله داشتم و باید حواسم را جمع می‌کردم تا تصمیمی نگیرم که باعث شود در آینده اتفاق بدی رخ بدهد.

وی ادامه داد: در صحبت‌هایی که با هم داشتیم شفاهاً به مسئولان باشگاه اعلام کردم که در خدمت سایپا خواهم بود، اما چیزی را مکتوب نکردیم. بیت‌الله رضایی هم در این مدت زحمات زیادی کشید و زمانی که رسانه‌ها به او فشار می‌آوردند صبر داشت تا مذاکرات به نتیجه برسد. اکنون هم امیدوارم سال خوبی با سایپا، بازیکنان این تیم و مربیانش داشته باشم که در نهایت بتوانیم نتیجه بگیریم.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این موضوع که کارلوس کی‌روش همچنان روی این موضوع پافشاری دارد که نکونام باید دستیار ایرانی‌اش باشد و در این خصوص چه تصمیمی گرفته است، گفت: باعث افتخار یک بازیکن است که برای تیم ملی کشورش خدمت کند، چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی، من در این خصوص با کی‌روش صحبت کردم و به او گفتم می‌خواهم همچنان بازی کنم، جایی هم اعلام نکردم که بازی‌ کردنم یک سال خواهد بود، 2 سال یا بیشتر، چون می‌دانم اگر کم بازی کنم بعدا پشیمان خواهم شد و نمی‌توانم دیگر به گذشته برگردم، همانطور که می‌دانید سن بازی کردن بسیار محدود است و من هم دوست دارم تا جایی که می‌توانم بازی کنم.

نکونام تأکید کرد: کی‌روش به من لطف دارد و این لطف او به همه بازیکنان تیم ملی است. من هم‌اکنون در خدمت سایپا هستم و زمانی که اینجا باشم بحث دستیاری در تیم ملی هم شرایط دیگری را می‌طلبد اما هر کمکی که نیاز باشد چه داخل کشور باشم و چه خارج کشور برای تیم ملی کشورم انجام خواهم داد چرا که چند سال در تیم ملی بودم و بهترین خاطرات را با پیراهن تیم ملی پشت سر گذاشتم و با تمام وجود در خدمت تیم ملی کشورم خواهم بود.

وی درباره جوانگرایی تیم ملی اظهار داشت: من کارشناس نیستم بلکه به عنوان یک بازیکن می‌توانم دیدگاهم را بگویم. جوانگرایی فقط این نیست که شما بازیکنان جوان را به تیم ملی بیاورید. تیم ملی قبل از بازی با ترکمنستان بازیکنان جوان را به ترکیبش اضافه کرد و مقابل ازبکستان هم این بازیکنان جوان به کار گرفته شدند اما پس از تساوی مقابل ترکمنستان همه رسانه‌ها شروع به انتقاد کردند که چرا این نتیجه رقم خورد. ما باید ابتدا مشخص کنیم که دنبال چه چیزی هستیم و بعد در خصوص این مسائل صحبت کنیم.

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان یادآور شد: کره جنوبی سال 2007 شروع به جوانگرایی کرد و اکنون نتیجه آن را می‌گیرد. ما هم اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم ابتدا باید خواسته‌هایمان را ببینیم و اگر اینگونه نبود ببینیم سرمربی تیم ملی چه اهدافی را دنبال می‌کند و طبق آن اهداف بازیکنانش را انتخاب خواهد کرد. در نهایت هدف و نظر همه ما موفقیت تیم ملی است و برای موفقیت این فوتبال همه باید به این موضوع فکر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز