مسابقات آزاد فوتوالی بزرگسالان کشور

ساری؛ میزبان اولین مسابقه

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۱:۴۶:۵۱
کد خبر: ۳۰۵۹۲۰
ساری؛ میزبان اولین مسابقه
مراسم افتتاحیه این مسابقات نیز روز 21 مرداد از ساعت 9:30 دقیقه با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، برای اولین بارمسابقات آزاد فوتوالی بزرگسالان کشور جام آزادگان به میزبانی استان مازندران و با حضور 15 تا 20 تیم در روزهای 21 و 22 مرداد در مجتمع ساحلی رفاهی و تفریحی وزارت کشور در شهرستان ساری برگزار می شود.
مراسم افتتاحیه این مسابقات نیز روز 21 مرداد از ساعت 9:30 دقیقه با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود.
همه چیز فوتوالی مثل والیبال ساحلی است ؛ ولی با توپ فوتبال انجام می شود. مسابقات فوتوالی به صورت دو و سه نفره انجام می شود و هر تیم حداکثر فقط می تواند سه ضربه به توپ بزنند و در صورت اصابت توپ با زمین ، امتیاز به تیم مقابل داده می شود. سرویس ها هم بایستی از پشت خط عرضی زمین زده شود ؛ سرویس زننده در فوتوالی می تواند ماسه ها را یک جا پشت خط جمع کند و توپ را با ضربه پا از روی تور رد کند.
شرایط زمین فوتوالی هم که کاملا خاص است و شبیه زمین والیبال ساحلی است و البته مقداری کوچکتر. سطح زمین باید از ماسه یکنواخت ، مسطح ، هموار و یک شکل باشد . ابعادش هم 18 در 9 متر است. تور و توپش هم که دیگر کاملا با سپک تاکرا متفاوت است. توپ فوتوالی هم اندازه و هم شکل توپ فوتبال است و البته با وزنی تقریبا کمتر از آن . ارتفاع تور هم در مسابقات رسمی 220 سانتیمتر است .
سازمان تربیت بدنی در اواسط سال 1387 رشته فوتوالی را به رسمیت شناخت و در سال 1390 با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گرفت.

نظر شما