بیژن مقانلو در گفتگو با برنا:

مدال‌ها را در منچستر برای ما کنار نگذاشته‌اند/ نخبه‌های دنیا در مسابقات شرکت می‌کنند

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۲۳:۰۰:۱۱
کد خبر: ۳۲۸۹۰۹
مدال‌ها را در منچستر برای ما کنار نگذاشته‌اند/ نخبه‌های دنیا در مسابقات شرکت می‌کنند
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: یکی از اهدافمان طی سالهای اخیر این بوده که برای المپیک 2020 از حالا تکواندوکار داشته باشیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی تکواندو برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات منچستر روی شیاپ چانگ می رود.

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص کاهش مسابقات گرند پریکس اظهار داشت: در سال 2013 فدراسیون جهانی تکواندو همین تصمیم را گرفت و فقط مرحله فینال گرندپریکس را برگزار کرد. نفرات شرکت کننده در این گرندپریکس هم باید امتیاز ویژه ای داشته باشند و بر اساس امتیاز سال قبل انتخاب می شوند. برای سال آینده هم فدراسیون جهانی تصمیم گرفته جهت ارتقاء بازیکنان، مربیان و داوران این مسابقات را به صورت کیفی برگزار کند.

وی ادامه داد: برگزاری تنها یک گرندپریکس باعث می شود نحوه برگزاری این مسابقات هم ارتقاء پیدا کند و بهتر شود از سال 92 که سرمربی تیم ملی شده اند به صورت مستمر در گرند پریکس ها شرکت کرده ایم اما برای سال آینده فقط نفرات برتر به مرحله فینال این مسابقات می روند.

مقانلو درباره حضور تیم ملی در مسابقات منچستر بیان کرد: تیممان دو گروه شده و منتظر صدور روادید گروه دوم هستیم. اهدافی را در این مسابقات دنبال می کنیم که امیدواریم به آنها دست پیدا کنیم نفرات گروه اول باید امتیازات لازم برای کسب مجوز حضور در المیک را بدست بیاورند و نفرات گروه دوم هم کسانی هستند که می توانند جایگزین نفرات اصلی ما در سال های آینده باشند. یکی از اهدافمان طی سالهای اخیر این بوده که برای المپیک 2020 از حالا تکواندو کار داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که سهمیه المپیک برای کدام ورزشکاران قطعی شده گفت: دو مرحله دیگر از مسابقات کرند پریکس باقی مانده، یکی که مقدماتی در انگلیس و دیگر در کشور مکزیک است.فرزان آشورزاده و مهدی خدابخشی سهمیه های خود را با توجه به امتیازاتی که بدست آورده اند قطعی کرده اند. هدف ما این بود که قبل از فینال گرند پریکس در سال 215 وضعیت سهمیه ها مشخص شود اما آسیب دیدگی تکواندوکاران باعث شد استراتژی ما تغییر کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به مسابقات منچستر افزود: اینطور نیست که در مسابقات منچستر مدالها را برای ایران کنار گذاشته باشند هرچقدر که حضور در این تورنمنت برای ما فرصت خوبی است برای بقیه کشورها هم همینطور خواهد بود. کار در منچستر سخت است اما با همدلی و تلاش مضاعف می توانیم نتایج خوبی بگیریم.

وی درباره اینکه چقدر شناخت از حریفان دارد، گفت: مسابقات گرندپریکس یک مسابقات ویژه مخصوص حرفه های دنیاست. واقعا بازیکن، مربی، واحدها که در این مسابقات شرکت می کنند با بقیه متفاوتند این سیاست فدراسیون جهانی است که با برگزاری این مسابقات سطخ تکواندو را بالاتر برده و باعث توسعه این رشته شده و هر کسی مجوز حضور در این مسابقات را ندارد تنها کسانی که می توانند در این مسابقات شرکت بکنند نخبه های دنیا هستند 32 نفر برتر دنیا در 8 وزن با هم مسابقه می دهند.

مقانلو درباره اینکه چه اقدامی برای جلوگیری از آسیب دیدگی ملی پوشان درنظر گرفته شده، گفت: همه این مسائل را پیش بینی کرده ایم و نفرات جایگزین را در حال رساندن به مرحله ایده آل هستیم. مصدومیت جزیی از مسابقه است. همانطور که می دانیم علیرغم اینکه دو بازیکن با رنک ها سه و پنج دنیا داشتیم ولی به علت آسیب دیدگی از رنکینگ عقب مانده اند بخاطر عدم حضور در مسابقات این شرایطی است که شامل تمام ورزشکاران دنیا می شود و ما مستثنی نیستیم. ما به تنها چیزی که فکر نمی کنیم آسیب دیدگی است و امیدواریم که از پس این مسئله بر آئیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی توانایی کسب مدالهای بیشتر ی را نسبت به المپیک قبل دارد؟ گفت: ما همیشه امیدوار بوده و تلاش می کردیم و خدا همیشه لطفش را شامل حال ما کرده و می کند نه من هیچ قولی را به هیچ کس و در هیچ مسابقه ای نمی دهم و فقط قول می دهم که همیشه دل مردم را شاد کنیم خدا هیچ وقت عنایتش را از ما دریغ نکرده است و همیشه یار و یاور ما بوده چون بچه ها در هیچ میدانی کم فروشی نمی کنند و بالاخره خدا همیشه لطفش را در حق ما داشته است.

مقانلو درخصوص کمبودها و مشکلات گفت: تا آنجا که فدراسیون توانسته تمام سفرها را اعزام شدیم و 48 برنامه ما اجرا شده در سه بخش الان دیگر در بخش سه مرحله هستیم و چهار مرحله دیگر مانده. خدا را شکر از حداکثر فرصتها استفاده کرده ایم تا نتیجه مطلوب را کسب کنیم.

نظر شما