تا پایان سال بیش از ۸۰ سهمیه می گیریم

خسروی وفا: در صحن مجلس در نوبت قرار داریم/ امیدوارم مدال های لندن را در ریو تکرار کنیم

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۶:۵۰:۳۷
کد خبر: ۳۲۹۰۰۸
خسروی وفا: در صحن مجلس در نوبت قرار داریم/ امیدوارم مدال های لندن را در ریو تکرار کنیم
رییس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: قرار است حقوق ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی یکی باشد.

به گزارش ورزشی برنا مراسم گرامیداشت روز ملی پارالمپیک با حضور مسئولان برگزار شد. محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جنابازان و معلولین درباره برگزاری این مراسم گفت: به دلیل مصادف شدن روز پارالمپیک با ایام ماه محرم، در بیستم مهر ماه این مراسم را برگزار کردیم و یک هفته‌ در سراسر ایران هفته‌ پارالمپیک را جشن گرفتیم. امروز نیز این مراسم به صورت متمرکز برگزار شد و نهادهای مختلفی در برگزاری آن کمک کردند.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان درباره عدم حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم گرامیداشت روز پارالمپیک گفت: از آنجا که روز پارالمپیک با آغاز هفته‌ تر‌بیت ‌بدنی مصادف شده، جهانگیری معاون رییس جمهور مراسم ویژه‌ای را در دولت برگزار کرد و وزیر و معاونان او در این مراسم شرکت کرده‌اند. از همین رو شب گذشته وزیر ورزش و جوانان به من اطلاع داد که زمان دو مراسم یکی شده و او نمی‌تواند در مراسم روز پارالمپیک شرکت کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که وضعیت مستقل شدن کمیته‌ پارالمپیک از المپیک به کجا رسید، گفت: در صحن مجلس در نوبت قرار داریم و خوشحال می شدیم که در این ایام خبر خوشی را در این مورد بشنویم. امیدواریم که تا پایان این مجلس این موضوع انجام شود، زیرا فرصت خوبی برای رشد پارالمپیک ایران خواهد بود.

خسروی وفا در پاسخ به سئوال خبرنگار برنا درباره وضعیت سهمیه‌های ایران برای بازی‌های پارالمپیک 2016، خاطر‌ نشان کرد: ما تاکنون 48 سهمیه کسب کرده‌ایم. اگر بتوانیم هفته‌ آینده تعداد آن را به 60 می‌رسانیم و امیدوارم تا پایان سال بیش از 80 سهمیه به دست آوریم. همچنین امیدواریم که رکوردها و مدال‌هایی که در پارالمپیک لندن کسب کرده‌ایم را بتوانیم در ریو هم تکرار کنیم.

وی درباره وضعیت زهرا نعمتی برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک نیز گفت: روز جمعه با او جلسه‌ای داشتم و ظرف چند روز آینده به تایلند می‌رود تا در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کند که امیدوارم این اتفاق بیفتد، زیرا افتخاری برای ایران می‌شود و پس از این ر‌قا‌بت ها باید در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک شرکت کند. البته اولویت برای ما المپیک است و خیلی هم خوشحال می شویم که بتواند آن را به دست بیاورد.

خسروی وفا در پاسخ به این پرسش که نعمتی از حضور در تیم ‌ملی پارالمپیک خداحافظی کرده بود و با این شرایط باز هم در این مسابقات شرکت می‌کند، ا‌ضافه‌ کرد‌: آن موضوع حل شده است و پس از خداحافظی دوباره برگشت. البته ما به او گفته ایم که اگر سهمیه المپیک را گرفته، تمرکزش را روی المپیک بگذارد و دیگر در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک شرکت نکند اما او خودش می‌خواهد این کار را انجام دهد و اگر بتواند در هر دو ر‌قا‌بت المپیک و پارالمپیک سهمیه به دست بیاورد کار بزرگی را انجام داده است.

خسروی وفا در پاسخ به این پرسش که حقوق ماهیانه دو میلیونی که قرار است برای دارندگان سهمیه المپیک در نظر گرفته شود، به ورزشکارانی که برای پارالمپیک هم سهمیه گرفته‌اند تعلق می‌گیرد یا خیر؟ گفت: من در جلسه‌ای که این موضوع تصویب شد حضور داشتم و قرار است جوایز و حقوق برای ورزشکاران المپیک و پارالمپیک یکی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز