رقابت های شطرنج گرندپری بانوان جهان

پایان دور اول در موناکو/ خادم الشریعه آخر شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۰۹:۳۸:۱۱
کد خبر: ۳۳۰۱۵۵
پایان دور اول در موناکو/ خادم الشریعه آخر شد
در پایان دور اول رقابت های گرندپری شطرنج بانوان سارا خادم الشریعه بدون برد و با سه تساوی و هشت باخت در جایگاه دوازدهم ایستاد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا مرحله نخست رقابت های گرندپری شطرنج بانوان جهان که از 11 مهر در موناکو آغاز شده بود، پس از برگزاری دیدارهای دور یازدهم به پایان رسید. سارا خادم الشریعه به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابتها حضور داشت.

خادم الشریعه بدون برد و با 3 تساوی و8 باخت بین 12 شرکت کننده در جایگاه آخر (دوازدهم) جدول رده بندی رقابت ها ایستاد.

نماینده ایران در دور یازدهم و پایانی رقابت ها با نانا دزاگنیدزه گرجستانی نفر سوم شطرنج بانوان جهان به رقابت پرداخت و در این دیدار تن به شکست داد.

خادم الشریعه جوان ترین شرکت کننده رقابت ها با برترین شطرنجبازان جهان مسابقه داد و با ریتینگ 2402 کمترین ریتینگ را در میان رقبا داشت. او سه تساوی در سه دور ابتدایی مقابل قدرت های برتر شطرنج به دست آورد اما در ادامه تا دور پایانی همه دیدارها را واگذار کرد.

هو یفان چینی بانوی اول شطرنج جهان، با کسب 9 امتیاز قهرمان مرحله اول رقابت های شطرنج گرندپری بانوان شد. ماریا موزیچوک قهرمان اوکراینی مسابقات جهانی و هومپی کونرو نماینده هند، به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت‌های گرندپری بانوان 2015 و 2016 طی دو سال در چهار مرحله و به میزبانی کشورهای موناکو، ایران، گرجستان و چین برگزار می شود. شانزده شطرنج باز حاضر در این رقابت‌ها به انتخاب خود در سه مرحله از گرند پری شرکت می کنند که در هر مرحله دوازده نفر به رقابت می‌پردازند.

خادم الشریعه به دلیل میزبانی ایران توانست جواز حضور در این رقابت ها را کسب کند و به عنوان اولین نماینده‌ی ایرانی حاضر در گرندپری لقب گرفت. او بعد از گرندپری موناکو در گرندپری ایران و گرجستان نیز شرکت می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز