لژیونرهای هندبال در اردوی تیم ملی

برادران استکی، کومایش و موسوی می آیند

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۲:۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۳۰۲۲۳
داود توکلى نایب رییس بین الملل فدراسیون هندبال گزارشی از چگونگی حضور بازیکنان لژیونر هندبال ایران در تیم ملی و توافق با باشگاه‌های اروپایی ارائه کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا  انتقال بازیکنان ملى پوش هندبال به چندین باشگاه قدر و معتبر کشورهاى صاحب نام هندبال اروپا پیامدهاى نوین و فرصت بی‌نظیرى براى هندبال کشورمان بوده است. ازسویى هنرنمایى هندبالیست‌هاى ایرانى در تالارهاى مملو از تماشاگر تیم‌هاى اروپایى مهر تاییدى بر توانایى هاى بازیکنانمان به عنوان تنها کشور آسیایى است که شانس آرمانى این حضور را در اروپا پیدا کرده‌اند. توان فنى و مهارت‌هاى بازیکنان گارد اول تیم ملى در محیط حرفه‌اى هندبال اروپا توأم با تمرینات حرفه‌اى و منظم در این باشگاه‌ها باعث شده که عرفان اسماعیلاجیچ، سرمربى تیم ملى هندبال بابت ارتقای آمادگى بازیکنانش در اروپا دغدغه‌اى نداشته باشد.

از سویى به دلیل برنامه فشرده و منظم باشگاه‌هاى اروپایى در لیگ‌هاى قهرمانى و جام حذفى و لیگ قهرمانان اروپا و تداخل با برنامه مسابقات مهم پیش روى هندبال آسیا براى انتخابى المپیک در قطر (٢٣ آبان تا ٦ آذر١٣٩٤) و قهرمانى آسیا در ابوظبى (بهمن ماه ١٣٩٤) با نظارت مستقیم سید ابوالحسن مهدوى ریاست فدراسیون، بخش بین الملل فدراسیون هندبال و سازمان تیم هاى ملى از ماه‌ها قبل با برنامه و استفاده از کارشناسان فن اقدامات وسیع و مؤثرى را براى تعامل با باشگاه‌هاى ملى پوشان هندبال ایران در برنامه کار خود قرار داده بودند.

گستردگى و پیچیدگى کار و تداخل برنامه بازی‌هاى لیگ‌هاى مختلف ٤ کشور سوئد، آلمان، فرانسه و رومانى باعث شد که عرصه مانور تیم مذاکره کننده فدراسیون با مشکلات عدیده‌اى مواجه باشد و نهایتا براى حصول توافق برد – برد از تمام امکانات استفاده شد.

با توجه به اینکه براى آسودگى خاطر سرمربى تیم ملى نیاز به حضور تک تک ستارگان تیم ملى احساس مى‌شد، خوشبختانه تمام تلاش‌ها و کسب کمک قانونى از فدراسیون‌هاى اروپایى مربوطه به نتیجه رسیده و حضور بازیکنان ملى پوش لژیونر به شرح ذیل قطعى شده است:

 

سیدعلیرضا موسوى، خط‌زن گلزن عضو دینامو بوخارست رومانى

مقامات مذاکره کننده: آقاى آلکساندر ده دو رییس فدراسیون و خانم سرهنگ الیزابتا لیپا رییس باشگاه دینامو بوخارست

توافق نهایى: موسوى صبح روز ٤ آبان در اردوى کرواسى به تیم ملى مى پیوندد و پس از شرکت در تورنمنت ٤ جانبه تونس به رومانى برگشته و در صورت انتخاب نهایى از ٢٥ آبان تا روز فینال انتخابى المپیک در خدمت تیم ملى خواهد بود.

 

سجاد استکى بغل چپ گلزن عضو تى فاو بى ١٨٩٨ اشتوتگارت آلمان

مقام مذاکره کننده : آقاى گونتر شوایکاردت مدیر باشگاه اشتوتگارت و زیر نظر فدراسیون هندبال آلمان

توافق نهایى: سجاد صبح روز 14 آبان در کرواسى به تیم ملى می پوندد و پس از شرکت در تورنمنت ٤ جانبه تونس به آلمان برگشته و در صورت انتخاب نهایى از ٢٥ آبان تا روز فینال انتخابى المپیک در خدمت تیم ملى خواهد بود.

 

دانیل کمیش نژاد (کومایش) ستاره بغل چپ و راست گلزن عضو اچ ک مالمو سوئد

مقامات مذاکره کننده: آقایان هانس وستبرگ رییس فدراسیون سوئد، یورگن راسموسن مدیر باشگاه و متس اندرسون مدیر فنى باشگاه مالمو

توافق نهایى: دانیل صبح روز ٧ آبان در کرواسى به تیم ملى میپوندد و پس از شرکت در تورنمنت ٤ جانبه تونس به سوئد برگشته و در صورت انتخاب نهایى از ابتدا تا روز فینال انتخابى المپیک در خدمت تیم ملى خواهد بود.

 

الله‌کرم استکى بازیگردان گلزن عضو مونت پلیه فرانسه

مقام مذاکره کننده: آقاى فیلیپ بانا، مدیر فنى فدراسیون فرانسه و آقایان سرگه گرانگو رییس باشگاه و پاتریس کاننایر مدیر فنى باشگاه مونت پلیه

توافق نهایى: بدلیل تعدد بازی‌هاى مونت پلیه در لیگ فرانسه و جام قهرمانان اروپا اله کرم در تورنمنت ٤ جانبه تونس می تواند شرکت نماید و در صورت انتخاب نهایى با هماهنگى با مونت پلیه در انتخابى المپیک در خدمت تیم ملى خواهد بود. مذاکرات بیشتر با مونت پلیه در دیدار رییس فدراسیون هندبال ایران از فرانسه ادامه خواهد یافت.

 

جمالی با تیم مجارستان به میدان می‌رود

در مورد ایمان جمالى که چند سال از تیم ملى دور بوده، کلیه اقدامات لازم و پیگیری‌هاى وسیع با باشگاه اى اف ک کریستیان اشتاد انجام شد ولى متأسفانه ایمان رسما از حضور در تیم ملى عذرخواهى کرده و در نظر دارد با تیم ملى مجارستان به میدان برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز