رقابت های گرندپری تکواندوی انگلیس

اسبقی حذف شد/ یعقوبی و عمیدی در یک چهارم

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۹:۲۲:۴۱
کد خبر: ۳۳۰۳۱۳
اسبقی حذف شد/ یعقوبی و عمیدی در یک چهارم
بهنام اسبقی از گردونه رقابت‌های گرند پری تکواندوی انگلیس کنار رفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا در اولین روز رقابت های گرندپری تکواندوی انگلیس مبارزات تکواندوکاران اوزان 68- و 80+ کیلوگرم مردان و 67- کیلوگرم زنان در شهر منچستر در حال برگزاری است و نمایندگان ایران در هر سه وزن به مصاف رقبای خود رفتند.

در وزن 68- کیلوگرم مردان بهنام اسبقی در گام نخست 10 بر دو توماس افوزنیکو از استرالیا را شکست داد اما در مبارزه دوم برابر هون کیم از کره جنوبی قرار گرفت و نتیجه را 11 بر 6 واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. تکواندوکار کره ای مدال طلای مسابقات گرندپری روسیه 2015 را در کارنامه دارد. این حریف کره ای در رقابت های قهرمانی جهان در سال 2013 مقابل اسبقی شکست خورد و به نقره رسید. گرندپری منچستر دومین مسابقه اسبقی بعد از گذراندن دوران هشت ماهه مصدومیتش بود. او که نفر هفتم رنکینگ المپیک است به امتیاز گرندپری منچستر نیاز داشت و حالا برای حضور در جمع شش نفر نهایی رنکینگ و کسب سهمیه المپیک باید شانس خود را در فینال گرند پری (مکزیک) امتحان کند.

در این وزن دیگر نماینده ایران ابوالفضل یعقوبی ابتدا مایکل هاروی از انگلیس را 12 بر یک شکست داد. در مبارزه دوم برابر مارتین استامپر باز هم از انگلیس قرار گرفت و 16 بر شش پیروز شد و به جمع هشت نفر پایانی رسید.

در وزن +80 کیلوگرم سجاد مردانی ابتدا 7 بر یک مارتین سیو از آرژانتین را شکست داد و در ادامه 9 بر دو کارلو مولفتا از ایتالیا را برد و او هم به جمع هشت نفر پایانی رسید. نماینده ایتالیا در المپیک لندن 2012 به مدال طلا دست یافته بود.

امید عمیدی دیگر نماینده ایران در این وزن در مبارزه اول برابر والکر وودزیچ از آلمان چهار بر دو پیروز شد و در ادامه ماهاما چو از انگلیس را 13 بر هشت شکست داد و راهی یک چهارم پایانی شد. او برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید با رادیک ایساو از آذربایجان (قهرمان جهان در سال 2015) رقابت کند.

همچنین امروز(جمعه) در بخش زنان شکرانه ایزدی در دیدار اول خود برابر نور تاتار از ترکیه هشت بر صفر شکست خورد و حذف شد.

نظر شما